TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v |
Autor |
Wiadomość |
JAHU
Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 00:22 TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v
|
|
|
Mieszkając w IRL. wymyśliłem aby do swojego Tipo a Polsce wrzucić motor z Bravy. Mając całe rozbite auto nie bardzo wiedziałem co z nim zrobić. Historia jest długa. Najwięcej czasu spędziłem na rozszyfrowaniu wiązek elek. zajęło to ok. tygodnia Próby silnika jeszcze w Bravie Potem pakowanie i wysyłka do Polski DWA dni mordęgi od rana po noc samemu, wrzuciłem silnik z osprzętem , skrzynię, kompa, wiązki, zegary , stacyjkę, immob., półosie, kol.wyd., kata. itp. Efekt |
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 00:37
|
|
|
no to gratuluje tylko załoz jakis filter powietrza najlepiej stozek bo mało miejsca zajmuje i ładniej silnik słychac tyko opisz to bardziej obszernie i jak masz to wzuc wiecej zjec bo tu jest tylko 7 a im wiecej tym lepiej i opisz wszystko po kolei jak ci szło itp POZDRO |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 13-06-2008, 08:20
|
|
|
JAHU, widze kawał dobrej roboty!! opisz co i jak i z czym miałeś ewentualne kłopoty i jaki wczesniej miałes motorek w tipku. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-06-2008, 23:02
|
|
|
Przeżuć pojemnik z płynem do spryskiwaczy na druga stronę i będziesz miał piękną komorę na stożek od razu odgrodzoną od gorącego powietrza, albo jakąś oryginalna obudowę np do 1.6 na gaźniku od tipo. Można też z boku dorobić jakieś ładne wloty pod ten stożek podobnie miały kanciaste merce
** Dodano: 14-06-2008, 00:04 **
P.S nie miałeś problemów z zawieszeniem silnika w komorze? Spawałeś nowe mocowania? Co z układem chłodzenia oryginalny? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
JAHU
Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 20:02
|
|
|
Oryginalny silnik to 1.6 159A3.049 .
Stożek już siedzi w tipku a zbiorniczek zamontowałem z bravy po drugiej stronie.
Zdjęcie nowego silnika jest zrobione zaraz po zamontowniu motorka, tego samego dnia wspawałem jeszcze ok. 10cm rury brakującej do wydechu, gazownik ogarnął nowy motor elektroniką i w drogę do Narzeczonej (450km) bez żadnych problemów.
RADOŚĆ Z JAZDY takim autem jest gwarantowana i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 20:12
|
|
|
JAHU szacunek,bardzo przyjemnie to wygląda,napewno bardzo fajnie jedzie... kawał dobrej roboty! za wytrwałość,dla mechaników? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-06-2008, 21:57
|
|
|
dla mnie to jestes gigant skoro wszystko sam zrobiłem a lekkie to wszystko nie jest |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2008, 16:44
|
|
|
JAHU napisał/a: | i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu. |
Ja też to lubię |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-06-2008, 22:50
|
|
|
Młody napisał/a: | JAHU napisał/a: | i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu. |
Ja też to lubię |
a ja chciał bym ale się "boję" swoim 1.4 ( co prawda najmocniejszym bo 78 hp ) ale wydaje mi się , że jedynie miał bym jako takie szanse z pancervagonem 1.4
ps. z tym silnikiem od brawy to rewelacja .... tylko pozazdrościć. Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :] |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 07:47
|
|
|
LUCIACIA napisał/a: | Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :] |
1.8 to jeszcze by dało rade,ale 2.0 raczej ciężki temat,5 tłoków mogło by się nie zmieścić na szerokości... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 08:41
|
|
|
A co z zawieszeniem, półośkami, przegubami? Co przerabiałeś?
Jak z skrzynią biegów i cięgnami? Dorabiałeś czy może pasowały? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 10:52
|
|
|
cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-06-2008, 12:38
|
|
|
Cytat: | cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie |
a szkoda bo projekt całkiem zacny |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
JAHU
Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 15:05
|
|
|
MAŁO MAŁO bo czasami trzeba popracować. Ale mniejsza o to wyobrażcie sobie że : Bravo, Bava PRZEJEŁY PO NASZYCH TIPACZACH CAŁĄ PŁYTĘ PODŁOGOWĄ WRAZ Z PRZEDNIM I TYLNYM ZAWIESZENIEM (1,2 . 1,4 . 1,6 . 1,8 silniki) ŁĄCZNIE Z PODŁUŻNICAMI NIE ZOSTAŁO ZMIENIONE NIC. Trochę inaczej jest w Marei tam inne sa wachacze przednie wraz z amortyzatorami (chodzi o połączenie wachacza z drążkiem stabilizacyjnym) Także wszczepić do TIPO motor od Brava,y to bajka . Półośki przywiozłem i zamontowałem z bravy wraz z przednimi jarzmami itd ale się nie martwcie w TIPO były te same a co do mocowania silnika to też zabrałem ze sobą z bravy różnica taka że poduszki pod skrzynię i ta obok silnika z przodu do podłużnicy są troszeczke dłuższe i masywniejsze. Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg) I przód TIPO POSZEDŁ NA DÓŁ. Ale rozwiązało to problem ślizgających się kół przy ruszaniu i nawet przy trzecim biegu w starym motorze1,6. Sam silnik ze skrzynia na łapach pasował idealnie bez ŻADNYCH przeróbek co do milimetra... cdn |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 17-06-2008, 15:56
|
|
|
kuszące... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 16:02
|
|
|
to zeczywiscie miałes łatwo go włozyc w rame a jak z instalcja elektryczna cała przełozyłes czy bawiłes sie w rozszyfrowanie i małe przeróbki ??? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 17:46
|
|
|
JAHU napisał/a: | Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg |
Mówisz o samym silniku ze skrzynią? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 17:47
|
|
|
i pewnie z osprzetem od silnika bo az tyle t goly silnik i skrzynia by nie warzyła |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 20:39
|
|
|
W sedici sam motor ze skrzynia ważą 120 kg,więc raczej nawet z osprzętem ten silnik nie waży aż tyle... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
JAHU
Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2008, 23:07
|
|
|
Suchy silnik z osprzętem, skrzynią ,katalizatorem , kompem, półosiami i uchwytem pod akumulator ważył 180kg. Przed montażem tzw. pieskiem, podnośnikem, wjeżdzałem pod przód auta bez problemu. A po zamontowaniu już nie chciał wejść tylko musiałem Tipo targać lekko za błotnik i wsuwać go. |
|
|
|
|
Jarek 5TT
Pomógł: 4 razy Wiek: 62 Dołączył: 20 Lis 2005 Posty: 297 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-06-2008, 09:18
|
|
|
JAHU, szacunek dla pomysłu i wytrwałości w realizowaniu przedsięwzięcia.
Efekty w ruchu przewyższą (mam nadzieję ) oczekiwania. |
|
|
|
|
DJ Turn
Dołączył: 24 Lip 2008 Posty: 37 Skąd: Knurów kolo gliwic
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-09-2008, 11:03
|
|
|
2 dni samemu - wspolczucie
ale efekt dobry
pogratulowac |
_________________ były:
Skoda Felicia Pickup 1.3 68KM
Citroen Berlingo 1.4 75KM
Skoda Forman 135LS czerwona besstia
FIAT TEMPRA 1.6 S + LPG 86KM
jest:
Opel Astra F 1.6 GT 100KM
Opel Vectra B 2.0 16v 136KM
Fiat 126p 92r. 1 wlasciciel 24KM |
|
|
|
|
Bobek1
Wiek: 39 Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 12 Skąd: warszawa grochów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2008, 11:15 Re: TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v
|
|
|
Razem z kolegą włożyliśmy taki silnik do uno i muszę powiedzieć że przyspiesz równie dobrze co moje starszej generacji 2.0 tipo pewnie też daje radę pogratulować projektu trzeba |
|
|
|
|
JAHU
Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 10 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-09-2008, 01:00
|
|
|
Efekt taki że spalanie gazu od 8,5 do 12,2 gazu na 100 kilometrów. Stożek to porażka bo strasznie wali w kolektor ssący i dlatego powrót do oryginału. Ale za to radość z jazdy (no poza mokrym asfaltem, trzeba uważać bo nadsterowny) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-09-2008, 00:44
|
|
|
JAHU napisał/a: | bo strasznie wali w kolektor ssący |
a dla mniej obeznanych z tematem ?:D tzn ?:p |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|