Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v
Autor Wiadomość
JAHU 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-06-2008, 00:22   TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v

Mieszkając w IRL. wymyśliłem aby do swojego Tipo a Polsce wrzucić motor z Bravy. Mając całe rozbite auto nie bardzo wiedziałem co z nim zrobić. Historia jest długa. Najwięcej czasu spędziłem na rozszyfrowaniu wiązek elek. zajęło to ok. tygodnia Próby silnika jeszcze w Bravie Potem pakowanie i wysyłka do Polski DWA dni mordęgi od rana po noc samemu, wrzuciłem silnik z osprzętem , skrzynię, kompa, wiązki, zegary , stacyjkę, immob., półosie, kol.wyd., kata. itp. Efekt
  
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-06-2008, 00:37   

no to gratuluje tylko załoz jakis filter powietrza najlepiej stozek bo mało miejsca zajmuje i ładniej silnik słychac tyko opisz to bardziej obszernie i jak masz to wzuc wiecej zjec bo tu jest tylko 7 a im wiecej tym lepiej i opisz wszystko po kolei jak ci szło itp POZDRO
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 13-06-2008, 08:20   

JAHU, widze kawał dobrej roboty!! opisz co i jak i z czym miałeś ewentualne kłopoty i jaki wczesniej miałes motorek w tipku.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-06-2008, 23:02   

Przeżuć pojemnik z płynem do spryskiwaczy na druga stronę i będziesz miał piękną komorę na stożek od razu odgrodzoną od gorącego powietrza, albo jakąś oryginalna obudowę np do 1.6 na gaźniku od tipo. Można też z boku dorobić jakieś ładne wloty pod ten stożek podobnie miały kanciaste merce

** Dodano: 14-06-2008, 00:04 **
P.S nie miałeś problemów z zawieszeniem silnika w komorze? Spawałeś nowe mocowania? Co z układem chłodzenia oryginalny?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
JAHU 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2008, 20:02   

Oryginalny silnik to 1.6 159A3.049 .





Stożek już siedzi w tipku a zbiorniczek zamontowałem z bravy po drugiej stronie.
Zdjęcie nowego silnika jest zrobione zaraz po zamontowniu motorka, tego samego dnia wspawałem jeszcze ok. 10cm rury brakującej do wydechu, gazownik ogarnął nowy motor elektroniką i w drogę do Narzeczonej (450km) bez żadnych problemów.
RADOŚĆ Z JAZDY takim autem jest gwarantowana i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu.
  
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 20:12   

JAHU szacunek,bardzo przyjemnie to wygląda,napewno bardzo fajnie jedzie... kawał dobrej roboty! :prayer: za wytrwałość,dla mechaników?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-06-2008, 21:57   

dla mnie to jestes gigant skoro wszystko sam zrobiłem a lekkie to wszystko nie jest
     assistance   Moneta
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-06-2008, 16:44   

JAHU napisał/a:
i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu.


Ja też to lubię :D
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 16-06-2008, 22:50   

Młody napisał/a:
JAHU napisał/a:
i te skwaszone miny kolegów z ssstuningowanych golfów zostających z tyłu.


Ja też to lubię :D


a ja chciał bym ale się "boję" swoim 1.4 ( co prawda najmocniejszym bo 78 hp ) ale wydaje mi się , że jedynie miał bym jako takie szanse z pancervagonem 1.4


ps. z tym silnikiem od brawy to rewelacja .... tylko pozazdrościć. Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :]
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 07:47   

LUCIACIA napisał/a:
Swoją drogą ciekawe, jak by tak 1.8 albo 2.0 włożyć od bravo :]

1.8 to jeszcze by dało rade,ale 2.0 raczej ciężki temat,5 tłoków mogło by się nie zmieścić na szerokości...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-06-2008, 08:41   

A co z zawieszeniem, półośkami, przegubami? Co przerabiałeś?
Jak z skrzynią biegów i cięgnami? Dorabiałeś czy może pasowały?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 10:52   

cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-06-2008, 12:38   

Cytat:
cos mało autor wypowiada sie o swoim samochodzie


a szkoda bo projekt całkiem zacny
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAHU 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-06-2008, 15:05   

MAŁO MAŁO bo czasami trzeba popracować. Ale mniejsza o to wyobrażcie sobie że : Bravo, Bava PRZEJEŁY PO NASZYCH TIPACZACH :lol: CAŁĄ PŁYTĘ PODŁOGOWĄ WRAZ Z PRZEDNIM I TYLNYM ZAWIESZENIEM (1,2 . 1,4 . 1,6 . 1,8 silniki) ŁĄCZNIE Z PODŁUŻNICAMI NIE ZOSTAŁO ZMIENIONE NIC. Trochę inaczej jest w Marei tam inne sa wachacze przednie wraz z amortyzatorami (chodzi o połączenie wachacza z drążkiem stabilizacyjnym) Także wszczepić do TIPO motor od Brava,y to bajka . Półośki przywiozłem i zamontowałem z bravy wraz z przednimi jarzmami itd ale się nie martwcie w TIPO były te same a co do mocowania silnika to też zabrałem ze sobą z bravy różnica taka że poduszki pod skrzynię i ta obok silnika z przodu do podłużnicy są troszeczke dłuższe i masywniejsze. Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg) I przód TIPO POSZEDŁ NA DÓŁ. Ale rozwiązało to problem ślizgających się kół przy ruszaniu i nawet przy trzecim biegu w starym motorze1,6. Sam silnik ze skrzynia na łapach pasował idealnie bez ŻADNYCH przeróbek co do milimetra... cdn
  
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 17-06-2008, 15:56   

kuszące... :food:
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 16:02   

to zeczywiscie miałes łatwo go włozyc w rame a jak z instalcja elektryczna cała przełozyłes czy bawiłes sie w rozszyfrowanie i małe przeróbki ???
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:46   

JAHU napisał/a:
Na pewno sam silnik ze skrzynią są cięższe (komplet do swapa ważył 220kg

Mówisz o samym silniku ze skrzynią?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 17:47   

i pewnie z osprzetem od silnika bo az tyle t goly silnik i skrzynia by nie warzyła
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2008, 20:39   

W sedici sam motor ze skrzynia ważą 120 kg,więc raczej nawet z osprzętem ten silnik nie waży aż tyle...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
JAHU 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-06-2008, 23:07   

Suchy silnik z osprzętem, skrzynią ,katalizatorem , kompem, półosiami i uchwytem pod akumulator ważył 180kg. Przed montażem tzw. pieskiem, podnośnikem, wjeżdzałem pod przód auta bez problemu. A po zamontowaniu już nie chciał wejść tylko musiałem Tipo targać lekko za błotnik i wsuwać go. :lol:
  
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-06-2008, 09:18   

JAHU, =D> szacunek dla pomysłu i wytrwałości w realizowaniu przedsięwzięcia.
Efekty w ruchu przewyższą (mam nadzieję ) oczekiwania.
     Moneta
 
DJ Turn 



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: Knurów kolo gliwic
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-09-2008, 11:03   

2 dni samemu - wspolczucie

ale efekt dobry
pogratulowac :D
_________________
były:
Skoda Felicia Pickup 1.3 68KM
Citroen Berlingo 1.4 75KM
Skoda Forman 135LS czerwona besstia :)
FIAT TEMPRA 1.6 S + LPG 86KM
jest:
Opel Astra F 1.6 GT 100KM
Opel Vectra B 2.0 16v 136KM
Fiat 126p 92r. 1 wlasciciel :D 24KM :D
     assistance
 
Bobek1 


Wiek: 39
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 12
Skąd: warszawa grochów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-09-2008, 11:15   Re: TIPO swap 182A4.000 Brava1.6 16v

Razem z kolegą włożyliśmy taki silnik do uno i muszę powiedzieć że przyspiesz równie dobrze co moje starszej generacji 2.0 tipo pewnie też daje radę pogratulować projektu trzeba =D>
  
 
 
JAHU 



Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 10
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-09-2008, 01:00   

Efekt taki że spalanie gazu od 8,5 do 12,2 gazu na 100 kilometrów. Stożek to porażka bo strasznie wali w kolektor ssący i dlatego powrót do oryginału. Ale za to radość z jazdy (no poza mokrym asfaltem, trzeba uważać bo nadsterowny)
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 28-09-2008, 00:44   

JAHU napisał/a:
bo strasznie wali w kolektor ssący


a dla mniej obeznanych z tematem ?:D tzn ?:p
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load