Kończący się regulator napięcia |
Autor |
Wiadomość |
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 09:37 Kończący się regulator napięcia
|
|
|
Nie wiem czy siada mi regulator napiecia na alternatorze czy coś innego bo mam dziwny objaw.
Czasami po właczeniu stacyjki nie świeci sie dioda akumulatora.
Czasami przez chwile tli mi sie dioda. I tu jest dziwny objaw bo im bardziej dodaje gazu tym mocniej się świeci.
A powinno być chyba odwrotnie.
Czy to na pewno padający regulator napięcia ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 10:48
|
|
|
Stawialbym na regulator :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 16:25
|
|
|
No i stało się. Po raz pierwszy w życiu musiałem zostawić samochód i jechać do domu innym środkiem transportu.
Akumulator rozładowany na maxa.
Wiec to raczej nie regulator, bo regulator raczej nie rozładowuje akumulatora.
I powstaje pytanie:
Czy ktos z was miał problem z rozładowywaniem akumulatora (przy czym po właczeniu stacyjki nie świeciła kontrolka akumulatora, a czasami ta kontrolka tliła się podczas jazdy)
Jaka może być tego przyczyna. ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2006, 17:27
|
|
|
Jabko mostek z diodami w alternatorze.
Miałem to samo w maluchu, a ktoś na forum również z TT.
Ja miałem fajny objaw bo jak włączałem kluczyk to kontrolka od aku gasła a jak kluczyki wyjmowałem ze stacyjki to się zapalała
Aku po 2h padał bo prąd cały czas spierniczał. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 19:38
|
|
|
Emf napisał/a: | ...Aku po 2h padał bo prąd cały czas spierniczał. |
Na postoju ??
Mostek moze rozładować oku nawet na postoju podczas gdy ja śpie ?? |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-02-2006, 19:46
|
|
|
jabko napisał/a: | Mostek moze rozładować oku nawet na postoju podczas gdy ja śpie ?? |
Dokladnie tak |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 19:53
|
|
|
Nawet nie wiem jaki mam alternator.
Mam nadzieje że Marelli.
Jutro kupie regulator do Marelli bo tylko taki mają w sklepie (dzwoniłem).
Jak bedzie Bosh albo ten jakiś tam Le... to będzie porażka |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 20:04
|
|
|
jabko, w download jest tabelka z alternatorami + rozrusznikami. Poszukaj.
Ale pewnie bedziesz mial MM, a ile Ci krzykneli za regulator? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:09
|
|
|
55 złociszy (kompletny ze szczotkami itp - cały zaspół)
Moim zdaniem drogo i pewnie da sie kupić po 30zł.
Ale śpieszy mi sie a to jedyny najbliższy sklep Fiata.
Według katalogu na pewno Marelli ale nie wiem czy jakiś geniusz kiedyś nie zamienił. W końcu auto ma 14 lat.
A do tego jeszcze Fiat montował często nizgodnie ze swoim katalogiem. Potwierdzą ci to w każdym serwisie Fiata. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2006, 22:17
|
|
|
Mi tez nawala regulator ale nie mam problemu z rozladowywaniem sie aku.Kontrolka od ladowania jak do tej chwili zapalila sie 2 razy ale napiecie jest znacznie wyzsze od nominalnego. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-02-2006, 10:11
|
|
|
Ja napięcie miałem 13.5 V już od dawna (koło pół roku)
Naładowałem i zawiozłem autko do kuzyna. W poniedziałek ma sprawdzic czy mam kupić mostek czy diode wzbudzenia i w ogóle co jest grane. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-02-2006, 10:30
|
|
|
witam,mamidentyczny problem i jak na razie to okazało się że zatarły się tuleje rozrusznika,jak akumulator jest świerzo naładowany to go ruszy i zapali a potem własnie już nie potrafi bo rozrosznik pożera cały prąd to w temacie szybko padającego akumulaTORA.a CO DO KONTROLKI TO WCIĄŻ NIE MOGĘ DOJŚC CZEGO SIE CHOLERA NIE ZAPALA.Jednym z objawów ubocznych jest brak ładowania na wolnych nawet w czasie jazdy ,wówczas ciągnie na aku.Więc panowie i Panie pomyślcie co z tą dziwną kontrolką .Jak sie pali to źle ale jak sie nie pali to też nie najlepiej.Coprawda podejżewm że mam jakieś maleńkie zwarcie na przewodzie od alternatora albo poprostu skubaniec zasyfił się lub coś takiego (mam nadzieję bo to najtańsza ewentualność) |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-02-2006, 10:31
|
|
|
jabko miałem podobne objawy i okazało sie,że to nie była wina samego regulatora tylko szczotek
Dlaczego mówisz,że jak bosch to porażka ?? Ja mam boscha i nie wiem czy sie ma juz bać |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-02-2006, 19:57
|
|
|
ego napisał/a: | jabko miałem podobne objawy i okazało sie,że to nie była wina samego regulatora tylko szczotek
Dlaczego mówisz,że jak bosch to porażka ?? Ja mam boscha i nie wiem czy sie ma juz bać |
Ja i tak kupie kompletny mostek ze szczotkami.
A o bosha sie nie bój.
Porażka dla mnie bo do Marelli mają na sklepie a do Bosha by musieli ściągać. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-02-2006, 21:54
|
|
|
Kolo mnie gosciu ma taki sklep z czesciami. Ogolnie jest Anty-Fiat. Jak slyszy MM lub cos do Fiata to odrazu zaczyna swoje wywody. A mnie to juz tak lubi jak .... psy dziada w ciasnej ulicy. Bo co przyjde do niego to sie pytam o cos konretnego znajac sie na temacie np. ostatnio o tlumiki do Uno. Gosciu wyciaga te swoje katalogi i looka w to. Ja juz bym to z 3 razy znalazl, a on nie - tak jak ostatnio z tymi tlumiakmi. Gosciu zblad ja mu powiedzialem ze to Uno CLIP, a on taakiiee oczy (myslal ze sa tylko FIRE) I dlatego nie lubi Fiatów. A co do tlumika ma on taki sam jak 1.0 i 1.1 Fire i pasuje do Clipa. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-03-2006, 21:31
|
|
|
Już po problemie.
Skończyły się szczotki.
Wymieniony cały regulator.
Dobrze ze nie kupowałem wcześniej bo okazało się że mam Bosha.
Ale to chyba lepiej
Koszt 45zł (drogo bo na miejscu w Dusznikach) + 5zł za robote (kuzyn :dance: ) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 07:41
|
|
|
jabko napisał/a: | Już po problemie.
Skończyły się szczotki |
a nie mówiłem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 09:27
|
|
|
Mówiłeś, mówiłeś |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-03-2006, 23:34
|
|
|
Mialem ten sam problem tylko tyle ze ja mam marelli (rocznik 92). Koszyowala mnie impreza 120 zl. Robilem na przypadkowym warsztacie. Posiadam 1.9 td.
Szkoda z wczesniej nie wchodzilem na neta bo bym od razu dal znac co poszlo. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-03-2006, 23:46
|
|
|
ja przy identycznym objawie za t miałem padniętą jedną diodę w regulatorze... kontrolka akku świeciła dokładnie nie wtedy kiedy miała świecić i padał...
to była chyba 3cia naprawa alternatora/jego składowych... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-03-2006, 00:07
|
|
|
jabko napisał/a: |
I powstaje pytanie:
Czy ktos z was miał problem z rozładowywaniem akumulatora (przy czym po właczeniu stacyjki nie świeciła kontrolka akumulatora, a czasami ta kontrolka tliła się podczas jazdy)
Jaka może być tego przyczyna. ?? |
Jeśli po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka to jest to przerwa w obowdzie wirnika czyli albo sam wirnik (rzadko), zużyte szczotki (koledze się to zdarzyło)/pierścienie, zawieszone szczotki lub uszkodony regulator (to akurat mi sie to zdarzyło). Najgorsze w tym jest to że rzadko zwraca się uwagę czy kontrolka się świeci zaraz po włączeniu zapłonu (u mnie świecą się wtedy na czerwono jeszcze dwie lampki - można nie zauważyć ze tylko dwie a nie 3) a przy takiej usterce nie świeci się ona niestety także po uruchomieniu silnika.
Ja miałem najbardziej złośliwy przypadek bo na zimnym regulatorze było OK (po włączeniu zapłonu lamka się świeciła) a jak sie nagrzał to przestawał ładować. Lamka się więc nie świeciła po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu ale jak często się tak robi i jeszcze zwraca uwagę na kontrolkę ???
Na szczęście skapnąłem się wcześniej (przed rozładowaniem), że akumulator po jakimś czasie pracy silnika nie jest ładowany (konkretnie po tym, że była jesień i wycieraczki zaczynały chodzić wolniej ).
W towim wypadku stawiałbym na regulator lub szczotki.
Pozdr,
Zbyszek[/i] |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
|