Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kończący się regulator napięcia
Autor Wiadomość
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 09:37   Kończący się regulator napięcia

Nie wiem czy siada mi regulator napiecia na alternatorze czy coś innego bo mam dziwny objaw.

Czasami po właczeniu stacyjki nie świeci sie dioda akumulatora.

Czasami przez chwile tli mi sie dioda. I tu jest dziwny objaw bo im bardziej dodaje gazu tym mocniej się świeci.
A powinno być chyba odwrotnie.

Czy to na pewno padający regulator napięcia ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2006, 10:48   

Stawialbym na regulator :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 16:25   

No i stało się. Po raz pierwszy w życiu musiałem zostawić samochód i jechać do domu innym środkiem transportu.
Akumulator rozładowany na maxa.

Wiec to raczej nie regulator, bo regulator raczej nie rozładowuje akumulatora.

I powstaje pytanie:
Czy ktos z was miał problem z rozładowywaniem akumulatora (przy czym po właczeniu stacyjki nie świeciła kontrolka akumulatora, a czasami ta kontrolka tliła się podczas jazdy)

Jaka może być tego przyczyna. ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-02-2006, 17:27   

Jabko mostek z diodami w alternatorze.
Miałem to samo w maluchu, a ktoś na forum również z TT.
Ja miałem fajny objaw bo jak włączałem kluczyk to kontrolka od aku gasła a jak kluczyki wyjmowałem ze stacyjki to się zapalała :lol:
Aku po 2h padał bo prąd cały czas spierniczał.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 19:38   

Emf napisał/a:
...Aku po 2h padał bo prąd cały czas spierniczał.


Na postoju ??
Mostek moze rozładować oku nawet na postoju podczas gdy ja śpie ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-02-2006, 19:46   

jabko napisał/a:
Mostek moze rozładować oku nawet na postoju podczas gdy ja śpie ??


Dokladnie tak :lol:
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 19:53   

Nawet nie wiem jaki mam alternator.
Mam nadzieje że Marelli.

Jutro kupie regulator do Marelli bo tylko taki mają w sklepie (dzwoniłem).

Jak bedzie Bosh albo ten jakiś tam Le... to będzie porażka
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-02-2006, 20:04   

jabko, w download jest tabelka z alternatorami + rozrusznikami. Poszukaj.
Ale pewnie bedziesz mial MM, a ile Ci krzykneli za regulator?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2006, 21:09   

55 złociszy (kompletny ze szczotkami itp - cały zaspół)
Moim zdaniem drogo i pewnie da sie kupić po 30zł.
Ale śpieszy mi sie a to jedyny najbliższy sklep Fiata.


Według katalogu na pewno Marelli ale nie wiem czy jakiś geniusz kiedyś nie zamienił. W końcu auto ma 14 lat.
A do tego jeszcze Fiat montował często nizgodnie ze swoim katalogiem. Potwierdzą ci to w każdym serwisie Fiata.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Krzychu 


Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2004
Posty: 159
Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2006, 22:17   

Mi tez nawala regulator ale nie mam problemu z rozladowywaniem sie aku.Kontrolka od ladowania jak do tej chwili zapalila sie 2 razy ale napiecie jest znacznie wyzsze od nominalnego.
_________________
Projektowanie stron www
Forum Renault Megane

Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98
     Moneta
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-02-2006, 10:11   

Ja napięcie miałem 13.5 V już od dawna (koło pół roku) :lol:

Naładowałem i zawiozłem autko do kuzyna. W poniedziałek ma sprawdzic czy mam kupić mostek czy diode wzbudzenia i w ogóle co jest grane.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-02-2006, 10:30   

witam,mamidentyczny problem i jak na razie to okazało się że zatarły się tuleje rozrusznika,jak akumulator jest świerzo naładowany to go ruszy i zapali a potem własnie już nie potrafi bo rozrosznik pożera cały prąd to w temacie szybko padającego akumulaTORA.a CO DO KONTROLKI TO WCIĄŻ NIE MOGĘ DOJŚC CZEGO SIE CHOLERA NIE ZAPALA.Jednym z objawów ubocznych jest brak ładowania na wolnych nawet w czasie jazdy ,wówczas ciągnie na aku.Więc panowie i Panie pomyślcie co z tą dziwną kontrolką .Jak sie pali to źle ale jak sie nie pali to też nie najlepiej.Coprawda podejżewm że mam jakieś maleńkie zwarcie na przewodzie od alternatora albo poprostu skubaniec zasyfił się lub coś takiego (mam nadzieję bo to najtańsza ewentualność)
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2006, 10:31   

jabko miałem podobne objawy i okazało sie,że to nie była wina samego regulatora tylko szczotek
Dlaczego mówisz,że jak bosch to porażka ?? Ja mam boscha i nie wiem czy sie ma juz bać :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-02-2006, 19:57   

ego napisał/a:
jabko miałem podobne objawy i okazało sie,że to nie była wina samego regulatora tylko szczotek
Dlaczego mówisz,że jak bosch to porażka ?? Ja mam boscha i nie wiem czy sie ma juz bać :lol:


Ja i tak kupie kompletny mostek ze szczotkami.

A o bosha sie nie bój.
Porażka dla mnie bo do Marelli mają na sklepie a do Bosha by musieli ściągać.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-02-2006, 21:54   

jabko napisał/a:
Marelli

Kolo mnie gosciu ma taki sklep z czesciami. Ogolnie jest Anty-Fiat. Jak slyszy MM lub cos do Fiata to odrazu zaczyna swoje wywody. A mnie to juz tak lubi jak .... psy dziada w ciasnej ulicy. Bo co przyjde do niego to sie pytam o cos konretnego znajac sie na temacie np. ostatnio o tlumiki do Uno. Gosciu wyciaga te swoje katalogi i looka w to. Ja juz bym to z 3 razy znalazl, a on nie - tak jak ostatnio z tymi tlumiakmi. Gosciu zblad ja mu powiedzialem ze to Uno CLIP, a on taakiiee oczy (myslal ze sa tylko FIRE) ;) I dlatego nie lubi Fiatów. A co do tlumika ma on taki sam jak 1.0 i 1.1 Fire i pasuje do Clipa.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-03-2006, 21:31   

Już po problemie.

Skończyły się szczotki.
Wymieniony cały regulator.

Dobrze ze nie kupowałem wcześniej bo okazało się że mam Bosha.
Ale to chyba lepiej :badgrin:

Koszt 45zł (drogo bo na miejscu w Dusznikach) + 5zł za robote (kuzyn :dance: )
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-03-2006, 07:41   

jabko napisał/a:
Już po problemie.

Skończyły się szczotki


a nie mówiłem :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-03-2006, 09:27   

Mówiłeś, mówiłeś :dlon:
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-03-2006, 23:34   

Mialem ten sam problem tylko tyle ze ja mam marelli (rocznik 92). Koszyowala mnie impreza 120 zl. Robilem na przypadkowym warsztacie. Posiadam 1.9 td.
Szkoda z wczesniej nie wchodzilem na neta bo bym od razu dal znac co poszlo.
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-03-2006, 23:46   

ja przy identycznym objawie za t miałem padniętą jedną diodę w regulatorze... kontrolka akku świeciła dokładnie nie wtedy kiedy miała świecić i padał...

to była chyba 3cia naprawa alternatora/jego składowych... :sciana:
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Zbyniu 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 51
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 294
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-03-2006, 00:07   

jabko napisał/a:

I powstaje pytanie:
Czy ktos z was miał problem z rozładowywaniem akumulatora (przy czym po właczeniu stacyjki nie świeciła kontrolka akumulatora, a czasami ta kontrolka tliła się podczas jazdy)

Jaka może być tego przyczyna. ??


Jeśli po włączeniu zapłonu nie świeci się kontrolka to jest to przerwa w obowdzie wirnika czyli albo sam wirnik (rzadko), zużyte szczotki (koledze się to zdarzyło)/pierścienie, zawieszone szczotki lub uszkodony regulator (to akurat mi sie to zdarzyło). Najgorsze w tym jest to że rzadko zwraca się uwagę czy kontrolka się świeci zaraz po włączeniu zapłonu (u mnie świecą się wtedy na czerwono jeszcze dwie lampki - można nie zauważyć ze tylko dwie a nie 3) a przy takiej usterce nie świeci się ona niestety także po uruchomieniu silnika.

Ja miałem najbardziej złośliwy przypadek bo na zimnym regulatorze było OK (po włączeniu zapłonu lamka się świeciła) a jak sie nagrzał to przestawał ładować. Lamka się więc nie świeciła po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu ale jak często się tak robi i jeszcze zwraca uwagę na kontrolkę ???

Na szczęście skapnąłem się wcześniej (przed rozładowaniem), że akumulator po jakimś czasie pracy silnika nie jest ładowany (konkretnie po tym, że była jesień i wycieraczki zaczynały chodzić wolniej :lol: ).

W towim wypadku stawiałbym na regulator lub szczotki.

Pozdr,
Zbyszek[/i]
_________________
Zbyszek - Przyjaciel TTT

Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.)
     Moneta
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load