|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternatorrrrrrrrrrrrrrrr - znowuuuuuuuu :sciana: |
Autor |
Wiadomość |
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-04-2006, 22:43 Alternatorrrrrrrrrrrrrrrr - znowuuuuuuuu :sciana:
|
|
|
Jak powyżej po raz n-ty walnął.
Do Łodzi dzisiaj grzałem Tipkiem rodziców.
Zepsuł się pewnie dlatego, że niedawno cichuteńko w myślach grzeszyłem, że dawno nic w Temprze nie walnęło.
Jak włączę kluczyk to kontrolka od ładowania się w ogóle nie palli, a jak odpalę auto to się żarzy.
Ładowanie ok. 12,1 - 12,5 czyli żadne.
Myślę o samodzielnej wymianie bo może to znowu diody, ale nigdy w życiu nie wyciągałem alternatora, a nawet nie demontowałem żadnego paska klinowego z mojego obecnego auta.
Czy zrobię to pod blokiem bo jak się wq....e na ten alternator to go wywalę z auta i założe prądnice albo dynamo
Był już naprawiany około 5 razy.
Wydałem na niego już ok. 400zł
P.S. Raz miałem podobny objaw i wtedy okazało się, że wypięła mi się tylko masa, a już prawie inny alternator kupiłem.
Gdzie mam szukać tego gówna???? |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-04-2006, 23:14
|
|
|
może szczotki diabli wzieli!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-04-2006, 23:17
|
|
|
Emf, poszukaj na forum o wymianie lozysk alternatora czy cos podobnego - to znaczy podobny temat. Bylo tam co nie co o wyjmowaniu alternatora. Troche roboty jest. Moze kup jakis inny. Albo wyjmij i zobacz co z tym? Moze tylo regulator padl. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
marcinwodnik
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 06 Kwi 2005 Posty: 353 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 20-04-2006, 23:59
|
|
|
Witaj !
Emf a adoptowac inny alternator ( np. od poloneza )? trwalosc alternatorow w fiatach jest rozna i bardzo kosztowna, wyjmuj i rozkrecaj patrzac na wszystko ( kolejnosc i porzadek w srubkach itd ) i napewno poskladasz do kupy . |
_________________ Pozdrawiam,
Marcin
Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!
<Baby są kochane!!>
Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980 |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-04-2006, 06:50
|
|
|
W celu uniknięcia takiej częstej naprawy alternatora warto sobie zamontować osłonę pod silnik, żeby cały syf tego świata nie wpadał nam do alternatora.
Przykłądowa osłona: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=99398122 |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-04-2006, 15:21
|
|
|
Jak to tyle roboty to lepiej oddam do mechanika */
marcinWodnik od poloneza juz mieli adoptowany rodzice w Tipku alternator.
Nie dość że piszczał jak cholera to jeszcze ładowanie niby było ok, ale deska i światła na postoju "mrugały".
P.S. Nie wiem czy to nie wina walniętego łożyska bo coś przy odpalaniu mi strasznie piszczało, podejrzewałem właśnie alternator, a teraz nie piszczy i nie ładuje |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 16:18
|
|
|
w sumie jak byś się zaparl to może i wymienisz;
jak już byś miał alternator na zewnątrz luzem to z grzebaniem jak np przełożenie regulatora napięcia, wymiana szczotek itp poradzisz sobie z pomocą forum...
jedyny ból to go wyciągnąć; jak masz jeszcze np reduktor LPG i elementy instalacji LPG w jego okolicach to często utrudniają zadanie...
musisz poszukać jak demontowali koledzy, bo o ile wiem są min 2 jak nie 3 sposoby,zal od dostępu i narzędzi; możesz poluzować śruby i normalnie przechylić i wyciągnąć jak wszystkie powykręcasz na których siedzi, bez kanału czy ew na podnośniku do zrobienia, tylko trochę więcej zapału; jedynei potem zaprzeć się łychą jakąś by naciągnąć pasek przy zakładaniu... ale wiem, że są i inne sposoby; chyba (może taniej?) że ktoś Ci wyciągnie, mniej nerwów, sam w/z nim pogrzeb, wymień łożyska/regulator/szczotki, co trzeba a potem ten ktoś Ci założy, chyba , że sam już się zaprzesz...
rzeczywiście jak masz taki pechowy to rozważ porządną osłonę jak nie masz, wszelkie naleciałości co do alternatora lecą bardzo pomagają mu się zj....
rozważ podmianę na inny; ja kiedyś widziałem porównanie - pewnej sytuacji - naprawa 170zł, używany kompletny w stanie OK 120zł...
rozważ podmianę na inny egzemplarz a także Bosch czy Magneti Marelli (są różnice w trwałości) czy jeszcze inny...
a na początek posprawdzaj kable nie tylko 'główne' gdzie krasnoludki z alternatora lecą do akku itp ale też np ten mały co idzie o ile pamiętam do regulatora i chyba jeszcze cuś... może (wątpię ) to coś z tego...
a jak Ci ostatnio naprawiali - wymieniali szczotki i/lub łożyska i/lub.... może nie minęło aż tyle i możesz iść burzyć... mi kiedyś elektromechanik naprawił... po pół roku wróciłem bardzo niezadowolony i poprawił, padło podobno nie tylko to co robił, ale policzył skromne grosiki i do dziś OK..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 19:18
|
|
|
Emf załatw alternator Bosha.
Mi ostatnio kuzyn-mechanik wymieniał regulator ze szczotkami i mówił ze mam szczęście że mam Bosha bo maralli ciągle siadają.
Ponoć regulator w ogóle pasował od Golfa
Nie wiem czy Boshe były seryjnie montowane czy jak ale ja go mam odkąd kupiłem samochód i raz wymieniałem skończone szczotki. Poza tym OK |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-04-2006, 19:21
|
|
|
Ja też posiadam alternator Boscha i jedynie łożyska niedawno wymieniałem i tyle. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 19:25
|
|
|
raczej MM były seryjnie, za to często ludzie na Bosha zcęsto wymieniali... Bosh'owskie są wielokrotnie ponoć trwalsze, nie padają tak, za to z MagnetiMarelli trzeba z 2 razy porządnie zrobić by był spokój na długo.
Jak będziesz zamiast naprawy miał taniej Bosha to możesz się skusić, powinno się opłacić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-04-2006, 19:34
|
|
|
Według książki były montowane cztery modele. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-04-2006, 19:50
|
|
|
Dzęki chłopaki za rady.
Musze sie chyba rzeczywiście za boschem rozejrzeć bo ten mnie wyprowadza z równowagi |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2006, 22:18
|
|
|
A ja mam MM i nie narzekam, od czasu kupna samochodu(ponad 2 lata) nic przy nim nie bylo robione. Obym nie zapeszył.
Z tabeli przedstawionej przez Zielonego wynika, że u mnie jest nie seryjny altek model AA 125R ale 65A. Może dlatego że ma większą wydajnośc nic się z nim nie dzieje. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-04-2006, 19:09
|
|
|
jabko napisał/a: | mówił ze mam szczęście że mam Bosha bo maralli ciągle siadają.
|
Panowie, bez przesady. Jeźdzę Tipkiem od trzech lat - 50 tys. nim zrobiłem (w sumie ma już 135 tys. przebiegu) i alternatora MM jeszcze nie ruszałem... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|