Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
luk elektryczbnprzy swiecach
Autor Wiadomość
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2007, 19:30   luk elektryczbnprzy swiecach

dzisiaj zauwazylem, ze w nocy, w czasie deszczu, na zimnym i ciepluym silniku widac luk elektryczny na polaczeniu swiecy i przewodu z rozdzielacza zaplonu.
Pytanie czy to jest zwiazane ze swiecami do wymiany, z kablami do wymiany, z jednym i drugim czy moze z nieprawidlowym odstepie na elektrodach?

przy okazji: zauwazylem, ze dla wiekszych przerw (rzesu 1mm) dynamika i odpalanie jest lepsze. aktualnie am taka przerwe. czy to moze byc przyczyna tego, ze iskrzy mi na trzonku swiecy (praktycznie co cykl, na 2-3 cylindrach)?
  
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-10-2007, 19:33   

malarpl napisał/a:
z kablami do wymiany


Dokładnie tak, kable do wymiany, mają one przebicie i stąd ten łuk elektryczny.
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-10-2007, 20:16   

kabelki, kabelki...
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-10-2007, 06:20   

malarpl napisał/a:
przy okazji: zauwazylem, ze dla wiekszych przerw (rzesu 1mm) dynamika i odpalanie jest lepsze. aktualnie am taka przerwe. czy to moze byc przyczyna tego, ze iskrzy mi na trzonku swiecy (praktycznie co cykl, na 2-3 cylindrach)?

przerwa na świcy powinna byc ok 0.6 0,7 mm w zależności jaki masz silnik
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 25-10-2007, 12:24   

Cytat:
przerwa na świcy powinna byc ok 0.6 0,7 mm w zależności jaki masz silnik
Poza kablami swice tez bym wymienił bo co kamplet to komplet :!: Swiece powinno sie zmieniac co 10kkm-15kkm
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
malarpl 


Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 41
Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-10-2007, 19:07   

a czy jest jakies kryterium oceny jakosci i stanu kabli WN? nie chodzi mi o wymiane np. raz na 2 lata czy co 30 tys km, ale o jakies kryteria pomiarowe: rzystancja itp...?
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-10-2007, 08:28   

Jakies sa ale w tej chwili ci nie powiem jakie. Ja bym jednak zmieniał cojakis czas bo opór kibli moze byc ok a przebicie i tak bedzie. Poza tym to niejest tak wielki wydatek i chyba kable pasuja od poloneza atu.
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-10-2007, 14:57   

nie wiem jak teraz jest z kablami ( technologia kosmiczna) ale kiedys sprawdzalo sie czy kable sa miekkie. jesli byly miekkie nie bylo przebic to mozna bylo je uzytkowac. a jesli twarde to kategoryczny nakaz wymiany. w twoim wypadku jak masz dyskoteke pod maska to nie ma sie co rozczulac i nalezy je wymienic. teoretyczny koszt to 50 pln a mze i taniej. i nie kupuj jakis SUPER EKSTRA WYTRZYMALO ODPORNYCH . ten sam szmelc tylko inna firma. praktycznie po tym samym czasie bedziesz musial je wymienic.

a co do swiec to przylacze sie do kolegi egona. w teori nowe swiece poprawia dynamik jazdy a i moga zmniejszyc spalanie. aczkolwiek kazdy wie jak sie ma teoria do praktyki. kilku kolegow zauwazy roznice a u ciebie nie bedzie zadnej. ale jesli przejechales na nich wiecej jak 18 kkm to zmien.
i tu ta sama sytuacja co z kablami. nie wydawaj kasy na kosmiczne technologie tylko zaufaj praktyce. najtaniej ISKRA, aczkolwiek polecal bym NGK.

w ostatecznosci jak chcesz sie szarpnac to BOSCH 4 elektrodowe. te akurat moge polecic bo jak nie mialem kasy i nie dbalem o autko to TIPEK przejechal na nich 60 kkm i mial checi na wiecej.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load