|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
luk elektryczbnprzy swiecach |
Autor |
Wiadomość |
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2007, 19:30 luk elektryczbnprzy swiecach
|
|
|
dzisiaj zauwazylem, ze w nocy, w czasie deszczu, na zimnym i ciepluym silniku widac luk elektryczny na polaczeniu swiecy i przewodu z rozdzielacza zaplonu.
Pytanie czy to jest zwiazane ze swiecami do wymiany, z kablami do wymiany, z jednym i drugim czy moze z nieprawidlowym odstepie na elektrodach?
przy okazji: zauwazylem, ze dla wiekszych przerw (rzesu 1mm) dynamika i odpalanie jest lepsze. aktualnie am taka przerwe. czy to moze byc przyczyna tego, ze iskrzy mi na trzonku swiecy (praktycznie co cykl, na 2-3 cylindrach)? |
|
|
|
|
YaSIu
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 13 Mar 2006 Posty: 154 Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-10-2007, 19:33
|
|
|
malarpl napisał/a: | z kablami do wymiany |
Dokładnie tak, kable do wymiany, mają one przebicie i stąd ten łuk elektryczny. |
_________________ Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm. |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-10-2007, 20:16
|
|
|
kabelki, kabelki... |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2007, 06:20
|
|
|
malarpl napisał/a: | przy okazji: zauwazylem, ze dla wiekszych przerw (rzesu 1mm) dynamika i odpalanie jest lepsze. aktualnie am taka przerwe. czy to moze byc przyczyna tego, ze iskrzy mi na trzonku swiecy (praktycznie co cykl, na 2-3 cylindrach)? |
przerwa na świcy powinna byc ok 0.6 0,7 mm w zależności jaki masz silnik |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 25-10-2007, 12:24
|
|
|
Cytat: | przerwa na świcy powinna byc ok 0.6 0,7 mm w zależności jaki masz silnik | Poza kablami swice tez bym wymienił bo co kamplet to komplet Swiece powinno sie zmieniac co 10kkm-15kkm |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-10-2007, 19:07
|
|
|
a czy jest jakies kryterium oceny jakosci i stanu kabli WN? nie chodzi mi o wymiane np. raz na 2 lata czy co 30 tys km, ale o jakies kryteria pomiarowe: rzystancja itp...? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 26-10-2007, 08:28
|
|
|
Jakies sa ale w tej chwili ci nie powiem jakie. Ja bym jednak zmieniał cojakis czas bo opór kibli moze byc ok a przebicie i tak bedzie. Poza tym to niejest tak wielki wydatek i chyba kable pasuja od poloneza atu. |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-10-2007, 14:57
|
|
|
nie wiem jak teraz jest z kablami ( technologia kosmiczna) ale kiedys sprawdzalo sie czy kable sa miekkie. jesli byly miekkie nie bylo przebic to mozna bylo je uzytkowac. a jesli twarde to kategoryczny nakaz wymiany. w twoim wypadku jak masz dyskoteke pod maska to nie ma sie co rozczulac i nalezy je wymienic. teoretyczny koszt to 50 pln a mze i taniej. i nie kupuj jakis SUPER EKSTRA WYTRZYMALO ODPORNYCH . ten sam szmelc tylko inna firma. praktycznie po tym samym czasie bedziesz musial je wymienic.
a co do swiec to przylacze sie do kolegi egona. w teori nowe swiece poprawia dynamik jazdy a i moga zmniejszyc spalanie. aczkolwiek kazdy wie jak sie ma teoria do praktyki. kilku kolegow zauwazy roznice a u ciebie nie bedzie zadnej. ale jesli przejechales na nich wiecej jak 18 kkm to zmien.
i tu ta sama sytuacja co z kablami. nie wydawaj kasy na kosmiczne technologie tylko zaufaj praktyce. najtaniej ISKRA, aczkolwiek polecal bym NGK.
w ostatecznosci jak chcesz sie szarpnac to BOSCH 4 elektrodowe. te akurat moge polecic bo jak nie mialem kasy i nie dbalem o autko to TIPEK przejechal na nich 60 kkm i mial checi na wiecej. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|