Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Przerywa silnik na benzynie Tipo 1.4 gaźnik
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2012, 20:41   [Benzyna] Przerywa silnik na benzynie Tipo 1.4 gaźnik

czołem,

dopadł mnie ciekawy problem. :crazy:

Objawy:
odpalam zimny silnik, zapala od razu i przez 3-4 sekundy chodzi bardzo równo ale łapie zadyszkę.
Na słuch brzmi jakby zalewało silnik (bardziej niż jakby brakowało paliwa).
Schowanie ssania nie pomaga.
Zdjęcie nogi z gazu najczęściej kończy się zdławieniem i zgaśnięciem.
Na początku (parę tygodni temu) krztuszenie silnika ustawało po ruszeniu i pierwszej przygazówce ale teraz przerywa (można jechać) aż do całkowitego nagrzania silnika.
Po przejechaniu 10-15km silnik pracuje równo ale zaczęły falować obroty między 600-1000 z raczej małą częstotliwością (cykl zmiany to ok 10 sekund).

UWAGA: przełączenie na gaz nawet zimnego silnika od razu stabilizuje pracę i chodzi równo i cicho jak to ma w zwyczaju. :fiufiu: Powrót na PB i znowu nierówna praca. :>

Co sprawdziłem:
podstawka pod gaźnikiem jest ok
palec i kopułka w super stanie
przewody nie świecą w nocy a końcówki są czystek jak ze sklepu (aż błyszczy miedź)
układ ssania działa poprawie - włączenie podnosi obroty, schowanie obniża do biegu jałowego


Istotne informacje:
pompka paliwa nowa, VALEO, przejechane ok 4k km
świece nowiutkie NGK
kable NGK po 25k km
brak wycieków silnika i z gaźnika
przewody podciśnieniowe nowe i nie widać uszkodzeń
filtr powietrza czysty
oryginalny przebieg 182k km


Moje podejrzenie:
początkowo jak problem był tylko chwilę na starcie sądziłem, że to przez uszczelniacze zaworowe, które są do wymiany bo dostaje przez noc dawkę oleju i zanim go przepali i oczyści świecie to potrzebuje tę chwilę. Ale teraz jestem pewny, że to nie to.

Może to gaźnik bo nie był czyszczony od nowości a od 130k km benzynkę widzi tylko przez chwilę na starcie. Może pływak od leżenia na dnie i wstrząsów się przetarł i gaźnik daje za dużo beny ?

Co sądzicie ? gdzie szukać ? [/b]
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-10-2012, 20:58   

Miałem tak w uno, zapłon trzeba było ustawić. Dysze czyściłeś?
  
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-10-2012, 22:31   

dyszy nie czyściłem - gaźnik nie ruszany od nowości. Zapłon jest idealny, na LPG śmiga aż przyjemność jechać
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2012, 05:38   

Może już pora zajrzeć do gaźnika wygląda jak by poszła któraś membrana lub przytkał się. Uszczelniacze zaworowe nie mają tu za wiele do gadania ;D Od gaźnika bym zaczął. Jak masz na podmiankę cewkę to też bym sobie sprawdził, choć to mało prawdopodobne to jednak możliwe. Moja kiedyś jak było wilgotno lub zimno odwalała cyrk z gaśnięciem silnika lub nie równą pracą. Jak się zagrzał było w porządku no chyba że było już bardzo mokro :D Powiedz jeszcze czy kiedykolwiek sprawdzałeś luz na zaworach?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-10-2012, 09:46   

JAM_BELFEGOR, cewka wg mnie odpada (bo na LPG by było to samo). Jest ewidentnie coś z układem paliwowym. Luz zaworowy robiony u Chudzikiewicza jakieś 80tys temu ale nie wypadają zapony i się nie tłucze na zimnym. I znowu - na LPG zero problemów a gdyby zawory się nie całkiem otwierały albo nie domykały to znam ten cyrk i objawy. Silnik jest mocny (na mogilany wychodzi bez problemów na 5 i na blacie na górze 100km/h).

Też mi chodzi po głowie ten gaźnik....już zamówiłem zestaw naprawczy i odszukałem Twoją instrukcję :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2012, 05:14   

No to rozbieraj i czyść :lalala: potem na dobrą regulacje jedź.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2012, 08:10   

mam już do odbioru zestaw w Auto-Wanda. Na ucho sobie wyreguluję ale znasz kogoś w naszym grodzie, kto to dobrze zrobi na analizatorze ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2012, 12:12   

Gaźnik Service Antoni Pawlik

Kraków, Nastrojowa 4

Tel.: 012 647 65 22

Byłem i polecam :) Facet starej daty zna się na rzeczy.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-10-2012, 12:25   

Kajlon, dzięki, jak tylko zrobię gaźnik na cacy to do niego podjadę. :dresik:

Zestaw naprawczy kupiony, uszczelniacze zaworowe też, nowy filterek paliwa. Auto-Wanda dała dupci i pojechał na darmo bo ktoś sobie zapomniał z magazyny sprowadzić tych gadżetów ale za drugim razem dostałem extra rabat więc się nawet jakoś spisali :badgrin:


No to dzisiaj zrobiłem generalny remont i czyszczenie gaźnika. Wszystko poszło bardzo sprawnie. Po odpaleniu CUDA ! :bravooo:

Koniec problemów z dławieniem silnika, pracuje równiutko i cichutko jakbym robił odbiór w salonie. Wszystko zaczęło działać idealnie ! podciśnieniowe podbicie obrotów na zimnym to teraz poezja....

Polecam każdemu taki zabieg. Jest bardzo prosty.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load