Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Remont układu hamulcowego
Autor Wiadomość
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-12-2007, 11:30   Remont układu hamulcowego

Witam wszystkich. Mam następujący problem. Już jakiś czas temu dostałem od kogoś Tempra 1,4. Ten człowiek jej nie używała ostatnio i przez około rok stała w ogóle nie używana. Ostatnio postanowiłem doprowadzić do porządku hamulce. Odkąd ją mam to prawie w ogóle nie hamują :( Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują) Prawe przednie hamowało ale znacznie gorzej niż lewe. Lewe powiedzmy że jest ok. Postanowiłem zrobić remont i zacząłem od przednich kół. Wymieniłem klocki, wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, wymieniem płyn, zacisk się zapiekł więc wszystko przeczyściłem szczotką drucianą nasmarowałem i złożyłem. Na stąpnie odpowietrzyłem koła. Z lewym kołem wszystko ok, ale prawe po wciśnięciu hamulca prawie w ogóle nie odbija i blokuje koło. Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc. To jest mój pierwszy samochód i czego jeszcze nie naprawiłem to jeszcze nie umiem zrobić :(
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-12-2007, 11:53   

Toba napisał/a:
Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc

Możliwe, że coś jest z elastycznym przewodem hamulcowym, z wiekiem przewód mógł sparcieć i zmniejszył się prześwit i płyn się nie cofa.
Co do remontu, to wymieniłbym oba przewody elastyczne, uszczelniacze w zaciskach(zestawy naprawcze), przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisku i powinno być ok.

Toba napisał/a:
Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują)

Wcale to nie musi oznaczać, że tył nie hamuje.
Na tyle jest korektor który zmniejsza siłę hamowania na tylnej osi i dlatego możesz nie zablokować kół. Możesz go próbować inaczej ustawić.
Ja u siebie nie testowałem, ale wydaje mi się, że tył u mnie się też nie blokuje nawet na śliskiej nawierzchni.
Oczywiście nie zaszkodzi zajrzeć w jakim stanie są szczęki/bębny
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2007, 12:06   

romano napisał/a:
Toba napisał/a:
Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują)

Wcale to nie musi oznaczać, że tył nie hamuje.
Na tyle jest korektor który zmniejsza siłę hamowania na tylnej osi i dlatego możesz nie zablokować kół. Możesz go próbować inaczej ustawić.
Ja u siebie nie testowałem, ale wydaje mi się, że tył u mnie się też nie blokuje nawet na śliskiej nawierzchni.
Oczywiście nie zaszkodzi zajrzeć w jakim stanie są szczęki/bębny


Dokładnie, sprawdź w jakim stanie są hamulce z tyłu, bo mogły od nieużywania się zastać i nie działają poprawnie.
A apropos blokowania kół to z tyłu nie powinny Ci się one nigdy zablokować - właśnie od tego jest korektor siły hamowania, aby rozdzielać siłę hamowania na tył, w zależności od obciążenia auta tak, aby koła hamowały, ale nie blokowały się.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2007, 00:03   

romano napisał/a:
Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc
Możliwe, że coś jest z elastycznym przewodem hamulcowym, z wiekiem przewód mógł sparcieć i zmniejszył się prześwit i płyn się nie cofa.
Co do remontu, to wymieniłbym oba przewody elastyczne, uszczelniacze w zaciskach(zestawy naprawcze), przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisku i powinno być ok.


Przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisk też już zrobiłem. Uszczelniacze jedne wymieniłem klika miesięcy temu bo się do niczego nie nadawały (w tym kole co obecnie najlepiej hamuje) w tym drugim (prawe przednie) bo mi się wydaje że są jeszcze w dość dobrym stanie. Z tego co widziałem to te gumki po wciśnięciu same się odpychają, ale żeby cały zacisk odepchnąć to są za słabe. Czy może się mylę i one służą do odpychania zacisku?

Zastanawiałem się czy pompa niema czegoś wspólnego z tym nie odbijającym zaciskiem? Kolejna sprawa to nie wiem czy to serwo, czy pompa, czy może coś jeszcze innego. objawy są takie: po wciśnięciu hamulca przy większej prędkości początkowo pedał dochodził do momentu oporu gdzie trzeba mocno nacisnąć żeby zaczął hamować (słabo wtedy hamuje) po sekundzie pedał wpada kilka centymetrów niżej i zaczyna lepiej hamować. Co to może być?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-12-2007, 00:35   

taki objaw to zazwyczaj przytykające się gumowe elastyczne odcinki przewodów hamulcowych... kosztują naprawdę niewiele i warto dla bezpieczeństwa zawsze je wymienić;

przy tym ja zawsze dokadnie pilniczkiem czyszczę zacisk po wyjęciu klocków i wciśnięciu tłoczka do końca (schowaniu), co możesz np 'żabką' zrobić mając nieco siły :P , po dokładnym wyczyszczeniu wysuwam tłoczki pedałem hamulca prawie do końca (no, byle nie wypadły), smaruję pod gumą/osłoną smarem (kosztuje kilka złotych) do tłoczków, po czym tłoczki wciskam do oporu i wypompowuje znowu, tak kilka razy; po takim zabiegu hamulce zdecydowanie lepiej zawsze działają;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2007, 18:58   

Toba napisał/a:
Zastanawiałem się czy pompa niema czegoś wspólnego z tym nie odbijającym zaciskiem? Kolejna sprawa to nie wiem czy to serwo, czy pompa, czy może coś jeszcze innego. objawy są takie: po wciśnięciu hamulca przy większej prędkości początkowo pedał dochodził do momentu oporu gdzie trzeba mocno nacisnąć żeby zaczął hamować (słabo wtedy hamuje) po sekundzie pedał wpada kilka centymetrów niżej i zaczyna lepiej hamować. Co to może być?


Przy mniejszych prędkościach nie da się sprawdzić gdyż nie zdąży dojść do tego momentu. Po takim jednym głębszym wciśnięciu hamulca ogólnie można zaobserwować poprawę hamowania. Czemu tak jest?
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-12-2007, 20:41   

Toba, zacznij od podstawowych, najtańszych rzeczy czyli wymień elastyczne przewody hamulcowe, nawet jak nie pomoże to nie zaszkodzi.

Toba napisał/a:
Z tego co widziałem to te gumki po wciśnięciu same się odpychają, ale żeby cały zacisk odepchnąć to są za słabe. Czy może się mylę i one służą do odpychania zacisku?

Jeżeli masz na myśli te harmonijkowe gumki na śrubach prowadzących to służą one tylko zabezpieczeniu przed syfem
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Toba 



Wiek: 37
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 27
Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2007, 23:29   

Wymieniłem dziś przewód gumowy i muszę przyznać, że zmiana w hamowaniu pozytywnie mnie zaskoczyła. Przód już hamuje tak jak należy. Po wymianie tego gumowego przewodu taż jakby pompie się lżej i cały układ zupełnie inaczej hamuje. Bardzo dziękuje wszystkim za poświęcenie uwagi mojej sprawie i za okazaną mi pomoc. Na razie kończę na tym mój remont układu hamulcowego, gdyż skończyły się chwilowo pieniądze.
_________________
Tempra 1,4 93'
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load