|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Remont układu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
Toba
Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-12-2007, 11:30 Remont układu hamulcowego
|
|
|
Witam wszystkich. Mam następujący problem. Już jakiś czas temu dostałem od kogoś Tempra 1,4. Ten człowiek jej nie używała ostatnio i przez około rok stała w ogóle nie używana. Ostatnio postanowiłem doprowadzić do porządku hamulce. Odkąd ją mam to prawie w ogóle nie hamują Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują) Prawe przednie hamowało ale znacznie gorzej niż lewe. Lewe powiedzmy że jest ok. Postanowiłem zrobić remont i zacząłem od przednich kół. Wymieniłem klocki, wyczyściłem i nasmarowałem tłoczki, wymieniem płyn, zacisk się zapiekł więc wszystko przeczyściłem szczotką drucianą nasmarowałem i złożyłem. Na stąpnie odpowietrzyłem koła. Z lewym kołem wszystko ok, ale prawe po wciśnięciu hamulca prawie w ogóle nie odbija i blokuje koło. Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc. To jest mój pierwszy samochód i czego jeszcze nie naprawiłem to jeszcze nie umiem zrobić |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-12-2007, 11:53
|
|
|
Toba napisał/a: | Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc |
Możliwe, że coś jest z elastycznym przewodem hamulcowym, z wiekiem przewód mógł sparcieć i zmniejszył się prześwit i płyn się nie cofa.
Co do remontu, to wymieniłbym oba przewody elastyczne, uszczelniacze w zaciskach(zestawy naprawcze), przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisku i powinno być ok.
Toba napisał/a: | Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują) |
Wcale to nie musi oznaczać, że tył nie hamuje.
Na tyle jest korektor który zmniejsza siłę hamowania na tylnej osi i dlatego możesz nie zablokować kół. Możesz go próbować inaczej ustawić.
Ja u siebie nie testowałem, ale wydaje mi się, że tył u mnie się też nie blokuje nawet na śliskiej nawierzchni.
Oczywiście nie zaszkodzi zajrzeć w jakim stanie są szczęki/bębny |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2007, 12:06
|
|
|
romano napisał/a: | Toba napisał/a:
Po przeprowadzeniu kilku testów hamownia doszedłem do wniosku, że tył praktycznie nie hamuje (nawet na bardzo zapiaszczonym asfalcie po maksymalnym wciśnięciu hamulca koła się nie blokują)
Wcale to nie musi oznaczać, że tył nie hamuje.
Na tyle jest korektor który zmniejsza siłę hamowania na tylnej osi i dlatego możesz nie zablokować kół. Możesz go próbować inaczej ustawić.
Ja u siebie nie testowałem, ale wydaje mi się, że tył u mnie się też nie blokuje nawet na śliskiej nawierzchni.
Oczywiście nie zaszkodzi zajrzeć w jakim stanie są szczęki/bębny |
Dokładnie, sprawdź w jakim stanie są hamulce z tyłu, bo mogły od nieużywania się zastać i nie działają poprawnie.
A apropos blokowania kół to z tyłu nie powinny Ci się one nigdy zablokować - właśnie od tego jest korektor siły hamowania, aby rozdzielać siłę hamowania na tył, w zależności od obciążenia auta tak, aby koła hamowały, ale nie blokowały się. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Toba
Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-12-2007, 00:03
|
|
|
romano napisał/a: | Po poluzowaniu odpowietrzenia i spuszczeniu troszkę płynu koło odblokowywało się. W czym tkwi problem? Bardzo proszę o pomoc
Możliwe, że coś jest z elastycznym przewodem hamulcowym, z wiekiem przewód mógł sparcieć i zmniejszył się prześwit i płyn się nie cofa.
Co do remontu, to wymieniłbym oba przewody elastyczne, uszczelniacze w zaciskach(zestawy naprawcze), przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisku i powinno być ok. |
Przeczyszczenie zacisków i śrub prowadzących zacisk też już zrobiłem. Uszczelniacze jedne wymieniłem klika miesięcy temu bo się do niczego nie nadawały (w tym kole co obecnie najlepiej hamuje) w tym drugim (prawe przednie) bo mi się wydaje że są jeszcze w dość dobrym stanie. Z tego co widziałem to te gumki po wciśnięciu same się odpychają, ale żeby cały zacisk odepchnąć to są za słabe. Czy może się mylę i one służą do odpychania zacisku?
Zastanawiałem się czy pompa niema czegoś wspólnego z tym nie odbijającym zaciskiem? Kolejna sprawa to nie wiem czy to serwo, czy pompa, czy może coś jeszcze innego. objawy są takie: po wciśnięciu hamulca przy większej prędkości początkowo pedał dochodził do momentu oporu gdzie trzeba mocno nacisnąć żeby zaczął hamować (słabo wtedy hamuje) po sekundzie pedał wpada kilka centymetrów niżej i zaczyna lepiej hamować. Co to może być? |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-12-2007, 00:35
|
|
|
taki objaw to zazwyczaj przytykające się gumowe elastyczne odcinki przewodów hamulcowych... kosztują naprawdę niewiele i warto dla bezpieczeństwa zawsze je wymienić;
przy tym ja zawsze dokadnie pilniczkiem czyszczę zacisk po wyjęciu klocków i wciśnięciu tłoczka do końca (schowaniu), co możesz np 'żabką' zrobić mając nieco siły , po dokładnym wyczyszczeniu wysuwam tłoczki pedałem hamulca prawie do końca (no, byle nie wypadły), smaruję pod gumą/osłoną smarem (kosztuje kilka złotych) do tłoczków, po czym tłoczki wciskam do oporu i wypompowuje znowu, tak kilka razy; po takim zabiegu hamulce zdecydowanie lepiej zawsze działają; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Toba
Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-12-2007, 18:58
|
|
|
Toba napisał/a: | Zastanawiałem się czy pompa niema czegoś wspólnego z tym nie odbijającym zaciskiem? Kolejna sprawa to nie wiem czy to serwo, czy pompa, czy może coś jeszcze innego. objawy są takie: po wciśnięciu hamulca przy większej prędkości początkowo pedał dochodził do momentu oporu gdzie trzeba mocno nacisnąć żeby zaczął hamować (słabo wtedy hamuje) po sekundzie pedał wpada kilka centymetrów niżej i zaczyna lepiej hamować. Co to może być? |
Przy mniejszych prędkościach nie da się sprawdzić gdyż nie zdąży dojść do tego momentu. Po takim jednym głębszym wciśnięciu hamulca ogólnie można zaobserwować poprawę hamowania. Czemu tak jest? |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-12-2007, 20:41
|
|
|
Toba, zacznij od podstawowych, najtańszych rzeczy czyli wymień elastyczne przewody hamulcowe, nawet jak nie pomoże to nie zaszkodzi.
Toba napisał/a: | Z tego co widziałem to te gumki po wciśnięciu same się odpychają, ale żeby cały zacisk odepchnąć to są za słabe. Czy może się mylę i one służą do odpychania zacisku? |
Jeżeli masz na myśli te harmonijkowe gumki na śrubach prowadzących to służą one tylko zabezpieczeniu przed syfem |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Toba
Wiek: 37 Dołączył: 09 Maj 2007 Posty: 27 Skąd: Otwock
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-12-2007, 23:29
|
|
|
Wymieniłem dziś przewód gumowy i muszę przyznać, że zmiana w hamowaniu pozytywnie mnie zaskoczyła. Przód już hamuje tak jak należy. Po wymianie tego gumowego przewodu taż jakby pompie się lżej i cały układ zupełnie inaczej hamuje. Bardzo dziękuje wszystkim za poświęcenie uwagi mojej sprawie i za okazaną mi pomoc. Na razie kończę na tym mój remont układu hamulcowego, gdyż skończyły się chwilowo pieniądze. |
_________________ Tempra 1,4 93' |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|