przekładka ABS-u |
Autor |
Wiadomość |
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 24-10-2010, 18:14 przekładka ABS-u
|
|
|
Witam czy jest możliwość przełożenia całego układu ABS do innego auta. jak się za to zabrać co zrobić po kolei i jak później podłączyć cały ten komputer z elektryką |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 06:47 Re: przekładka ABS-u
|
|
|
kamyk0077 napisał/a: | Witam czy jest możliwość przełożenia całego układu ABS do innego auta. jak się za to zabrać co zrobić po kolei i jak później podłączyć cały ten komputer z elektryką |
Jeżeli do tej pory nie miałeś ABS - to sprawa jest bardziej skomplikowana niż myślisz . To nie tylko założenie czujników , komputera i pompy . Czujniki muszą z czegoś zbierać impulsy . Są do tego potrzebne przednie przeguby z wieńcami impulsatora ( taki jakby koło zębate ) i podobne impulsatory na tylnych piastach ! |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:04
|
|
|
kamyk0077, rzecz oczywiście wykonalna ale zastanów się 2 razy czy opłacalna. Najlepiej by było zdobyć całe auto gdzie byłby kompletny ABS, przekładasz pompę, niemalże całą tylną belkę, przednie zwrotnice, pociągasz instalację,podłączasz kompa... Sporo sporo i jeszcze więcej do zrobienia. Poszukaj może jakiegoś rozbitka 1.8-2.0 tak by przy okazji wyciulać z niego jeszcze kilka części co się przydadzą, wyjdzie Cie bardziej opłacalnie niż gdybyś kupował oddzielnie wszystkie części a po drugi w T/T były montowane zespóły ABS-u 2 różnych firm, więc i części były różne. |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 25-10-2010, 18:59 Re: przekładka ABS-u
|
|
|
Kod: | Są do tego potrzebne przednie przeguby z wieńcami impulsatora ( taki jakby koło zębate ) i podobne impulsatory na tylnych piastach ! | Właśnie wiem,że to jest wszystko potrzebne dlatego jak bym brał to z tylnymi i przednimi piastami
Rajek mam całą Temprę na części właśnie i tam ona ma ABS a u mnie tego nie ma i che do siebie go założyć. Bo szkoda mi to zostawiać jak i tak ona idzie na złom a przy okazji jeszcze mam wiele innych części do wykręcenia. A to jest ABS BOSCH-a |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 19:17
|
|
|
Tym bardziej, że ABS jest w 100% sprawny |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 27-10-2010, 22:03
|
|
|
ciechu, Ty mi lepiej powiedz jak ja mam go całego wyciągnąć i podłączyć aby było dobrze hehe i co do czego bo z mechaniką nie będzie problemu gorzej z elektryką |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 08:03
|
|
|
kamyk0077, ja wiem tylko tyle, że pod kanapą jest komputer ABSu i że jest na wszystkie 4 koła. To cała moja wiedza Oprócz piast, czujników i komputera nie wiem co trzeba jeszcze wymienić. Ale chyba w książce był schemat ABSu. Ja już niestety jej nie mam. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 08:15
|
|
|
kamyk0077, z elektryką nie jest tak źle , jak masz czas to na spokojnie wszystko wyciągniesz i włożysz do Tipka |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 21:41
|
|
|
Maciek, no tak troche czasu mam a;e wlasnie chodzi mi o to podlaczenie bio co z tego ze ja to wszystko wypruje jak pozniej tego nie podlacze |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:05
|
|
|
kamyk0077, a czemu masz nie podłączyć ?? Ja też kiedyś myślałem że elektryka to czarna magia , kiedyś siadłem i włożyłem do Tipka c.z i el.szyby , a nie miałem w ogóle instalacji , mała skrzynkę bezp. a teraz wszystko działa |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:11
|
|
|
Maciek, no wiesz szybki elektryczne tez robilem u siebie tylko ze na tyl i wiele wiele innych spraw zwiazane z elektryka hehe a nie masz moze schematu?? |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:20
|
|
|
kamyk0077, ano mam układ Boscha i Girlinga |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:38
|
|
|
Maciek, z tego co wiem to tam tez jest BOSCHA hehe no ale jutro moze bede bral sie za rozkrecanie juz mam nadzieje ze wszystko poskladam do kupy tak jak ma byc hehe |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:39
|
|
|
chodzi mi że mam schemat Girlinga i Boscha |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:45
|
|
|
kamyk0077, A po cóż Ci ten ABS... i tak nie działa w 80% TT a nikt tego nie naprawia bo to jest jak szukanie wiatru w polu. Dołożysz ten ABS, stracisz kupę kasy, czasu, ale myślę że to mimo wszystko jest nic w porównaniu ze straconymi nerwami, a efekt - zwiększysz wartość wozu o 100zł... moim zdaniem taki zabieg mija się z celem. Wolałbym hamować pulsacyjnie lub jeździć sporo wolniej w zimę niż go montować |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-10-2010, 22:49
|
|
|
kamyk0077, najpierw to sobie sprawdź czy na tylnich kołach też ma czujniki bo były wersje gdzie czujnik abs występują tylko przodu ( w takim przypadku z tyłu zamiast jednego korektora siły hamowania umieszczonego centralnie są dwa korektory na każdą strone )
tak czy siak musisz ze starego wraka wypruć komputer od abs znajdujący sie pod tylna kanapą, całą wiązkę kabli , czujniki , piasty z koronkami i pompę abs ... problem polega w tym że wszystko to może i tak pójść na marne bo abs w naszych fiatach przechodzi samo-diagnostykę po osiągnięciu prędkości 7km/h ( wtedy komputer abs sprawdza czy wszystkie elementy systemu są sprawne ) rzecz polega w tym że mam takie podejrzenie że komputer abs jest połączony z komputerem sterującym silnikiem ( bo skąd inaczej może brać odczyty z jaką prędkością toczy się auto i kiedy sprawdzić podzespoły abs )
obawiam się taka przekładka może być nie mal nie wykonalna lub wykonalna ale z bardzo dużym nakładem wiedzy i czasu
** Dodano: 28-10-2010, 23:53 **
meter30, to zależy jak kto dba o sprawność auta ... mój fiat ma prawie 20 lat i abs działa perfekcyjnie, chodź aby utrzymać go w sprawności trochę wydałem, chociaż by wymiana czujnika 3 lata temu na nowy ( 300zł )
kamyk0077, podsumowując temat lepiej zainwestuj kasę w kupno porządnych opon zimowych bo na tym nie stracisz czasu i masz pewność, że będą efekty zaś abs z wraka wyjmij i wystaw na aleegro , czujniki po 30zł , pompe za 100 i komputer za 100z
wtedy 2 nowe zimówki masz gratis |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 07:33
|
|
|
meter30 napisał/a: | kamyk0077, A po cóż Ci ten ABS... i tak nie działa w 80% TT | a ja napisałem, że ten działa w 100%. Ale nie czytałeś wcześniej A kasy dokładać nie musi bo robi to sam i ma kompletny ABS u siebie na podwórku.
Leśniczy, Jeśli ma czas i chęci, a cała reszta już jest (SPRAWNA!!!), to przecież żaden problem spróbować go zamontować. Kiedy się okaże że z jakiegoś powodu po założeniu u siebie ABS nie będzie działał to straci tylko czas |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 09:26
|
|
|
ciechu, jasne, jeśli kolega ma czas, chęci i wiedzę może próbować
ABS dobra rzecz, mnie w ciągu 4 lat uratował dwa razy przed wbiciem się komuś w tył |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 10:09
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | mnie w ciągu 4 lat uratował dwa razy przed wbiciem się komuś w tył |
A to ciekawe !
ABS nie skraca drogi hamowania ! ( a wręcz ją wydłuża na śliskim ) , tylko pozwala na zachowanie kontroli nad pojazdem w trakcie hamowania - poprzez chwilowe zwolnienie zacisku na zablokowanym kole . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 12:59
|
|
|
schab napisał/a: | A to ciekawe !
ABS nie skraca drogi hamowania ! ( a wręcz ją wydłuża na śliskim ) , tylko pozwala na zachowanie kontroli nad pojazdem w trakcie hamowania - poprzez chwilowe zwolnienie zacisku na zablokowanym kole . | a co tu widzisz ciekawego? Znamy zasadę działania ABS. Myślisz, że mając go trzeba wjechać komuś w tył? Kto powiedział, że Leśniczy tylko hamował, a nie manewrował autem, żeby ominąć przeszkodę? ABS ratuje w takich sytuacjach. Sam przekonałem się o tym w jeden z deszczowych dni sierpnia. Nie mogłem się zatrzymać, ale ominąłem dość sprawnie kilka pojazdów. A mogłem się zatrzymać już na pierwszym. Oczywiście ważne są też opony, bo sam ABS nic nie wskóra na "slick'ach" w deszczu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 14:40
|
|
|
ciechu napisał/a: | Oczywiście ważne są też opony, bo sam ABS nic nie wskóra na "slick'ach" w deszczu. |
Po pierwsze to trzeba przyzwyczaić się do jazdy autem wyposażonym w ABS
Po drugie trza umieć jeździć na "slick"ach |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 29-10-2010, 23:29
|
|
|
schab, chodzi o sytuacje, którą opisuje ciechu, wbił mi się na pas autobus wyjeżdżający z przystanku .... ja ostro po hamulcach i ucieczka w prawo czyli na przystanek z którego wyjechał , bez abs koła by się zablokowały i pomimo manewrowania kierownicą poleciał bym prosto w "dupę" autobusu ... druga podobna sytuacja miała miejsce w zimę na oblodzonej drodze , pomimo ostrego hamowania miałem możliwość manewrowania
oczywiście zaraz ktoś napisze że bez abs też dało by się ujść cało z opresji np po przez pulsacyjne hamowanie ale zapewniam, was że są takie momenty i tak mało czasu ( szczególnie przy bardzo dynamicznej jeździe ) że noga odruchowo leci w pedał hamulca z całą siłą i to właśnie w takich sytuacjach pomaga abs ... oczywiście prawda jest taką że jesli ktos nie wie jak to działa to abs może wręcz pogorszyć sprawę właśnie przez wydłużenie drogi hamowania
** Dodano: 30-10-2010, 00:47 **
dziura napisał/a: |
Po pierwsze to trzeba przyzwyczaić się do jazdy autem wyposażonym w ABS
|
no nie zupełnie ja mam dobre wyczucie hamulców w moim aucie i nawet na mokrej drodze potrafię szybko wyhamować bez udziału abs'u , jedyne do czego trzeba sie przyzwyczaić to sposobu w jaki abs działa na pedał hamulca kiedy zaczyna działać ... pierwszy raz kiedy poczułem abs pod nogą był dość dziwny, zawsze myślałem że to dzieje bez wiedzy kierowcy,a te "kopnięcia" w pedał mogą być mylące przynajmniej przy pierwszym kontakcie z absem |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
kamyk0077
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 02 Lis 2008 Posty: 407 Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-11-2010, 23:26
|
|
|
No to czy możecie mi powiedzieć jak to zamontować?? Już mam wykręcony ten cały ABS. Piasty tył, pół osie itp. Czujniki Ale pytanie co z tą elektryką w ogóle?? Jak to zrobić jak się za to zabrać w ogóle? Bo nie jest problem to wymontować z innego auta tylko jest taki problem jak to włożyć z powrotem do auta i podłączyć tak aby to wszystko działało |
_________________ AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p |
|
|
|
|
|