Sterowanie powietrzem zewn/wewn. |
Autor |
Wiadomość |
mnich21
Wiek: 75 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Chybie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2006, 10:00 Sterowanie powietrzem zewn/wewn.
|
|
|
Witam. Jestem nowy w klubie i czytając na forum różne porady zwróciłem uwagę na problem z silniczkiem sterującym rozdziałem powietrza zewn./wewn. Otóż w mojej temperce mam z tym wielki problem. Wymieniłem już trzy silniczki i za każdym razem ukręca mi oś na której jest zamocowana dźwignia klapy sterującej. Silniczek zamontowany jest w "ramce" stalowej w której są wystające ograniczniki. Gdy dzwignia dochodzi do ogranicznika silnik powinien się zatrzymać. Ale niestety się nie zatrzymuje i ukręca oś lub jak wyczytałem na forum rozwala przekładnię ślimakową w środku obudowy. Według mnie nie działa zabezpieczenie przeciążeniowe tylko nie wiem gdzie go szukać . Albo jest zintegrowany z elektronicznym układem sterowania nadmuchem albo jest gdzieś jakiś przekaźnik z układem przeciążeniowym, którego nie mogę zlokalizować. Wymieniłem nawet panel sterowania. Nic nie pomogło . Kolejny silniczek ma ukręconą ośkę. Mając rozkręcony cały kokpit zauważyłem luźną wtyczkę do której miałoby być coś podłączone ale nie wiem co Może ktoś pomoże
Narazie zmajstrowałem sobie z grubego drutu "przełącznik" mechaniczny i ręcznie przestawiam sobie tę klapkę w zależności od potrzeb, bo za dużo kasy wywaliłem już na te silniczki. Pozdrawiam.
Jak ktoś ma taki silniczek na zbyciu za przystępną cenę to proszę o kontakt. |
_________________ Romano2 |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-08-2006, 07:59
|
|
|
według mojej wiedzi układ przeciążeniowy jest "zintegrowany" w obudowie silniczka...
mój też ukręca ośkę |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-08-2006, 12:25
|
|
|
U mnie jest padnięte mocowanie ośki która wypadła z uchwytu i przeskakuje nie domykając klapki.Czecho u mnie ten silniczek jest całkiem inny i nie ma w środku żadnej elektroniki.Sam silniczek i dwa przewody.Sorki za jakość fotek.(telefon) |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
mnich21
Wiek: 75 Dołączył: 04 Sie 2006 Posty: 3 Skąd: Chybie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-08-2006, 16:32
|
|
|
"Czecho" u mnie jest taki sam silniczek jaki pokazał "ZielonyTBG". Z tego wnioskuję, że zabezpieczenie p/przeciążeniowe musi być w panelu sterowania. Ciekawe czy ktoś posiada schemad tego "ustrojstwa" , może jakiś elektronik co nieco by z tego wywnioskował .
A propos. Jak się wkleja fotki bo nic mi z tego nie wychodzi . Gdy wciskam podgląd wyskakuje error. Zdjęcia mam w jpg i poniżej 1 Mb. |
_________________ Romano2 |
|
|
|
|
cornelito
Wiek: 42 Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 90 Skąd: Siedlce
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-08-2006, 15:13
|
|
|
Jakies lepszejsze wersje macie bo u mnie chyba takiiej funkcji jak powietrze z zew, czy wew nima |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-08-2006, 09:36
|
|
|
no to było w lepszych wersjach i razem z klimatyzacja... ja też tego nie mam... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
m3q
Dołączył: 22 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 14:28
|
|
|
Też mam problem z tym silniczkiem, u mnie to chyba w ogóle (albo prawie w ogóle) to nie chodzi, tylko słychać jak się stara przez kilkanascie minut po każdym włączeniu zapłonu. Gdzie takie coś można kupić i ile mniej więcej kosztuje? Może ktoś wie jak to zregenerować, albo zna oryg, numer części? |
_________________ Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI. |
|
|
|
|
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-07-2007, 21:17
|
|
|
Istnieją dwie wersje serwa klapy wewn/zewn z elektroniką zintegrowaną oraz bez tej elektroniki u mnie przy automatycznej klimatyzacji (Automatc Climate System) w serwie niema żadnej elektroniki, jest ona w centralce ACS. Jeśli w aucie bez ACS lub AHS jest sterowanie klapy wewn/zewn to serwo musi być z elektroniką. Zastosowanie w tym przypadku serwa bez elektroniki będzie skutkowało w/w uszkodzeniami mechanicznymi. |
_________________ FT SX SW 1,9TD DGT `93 218Kkm |
|
|
|
|
m3q
Dołączył: 22 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: Tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-07-2007, 07:00
|
|
|
Też mam klimę automatyczną i to serwo jest właśnie chyba bez elektroniki (sam silniczek i "wajcha"), notomiast pytanie pozostaje otwarte: jak to zregenerować/gdzie kupić? |
_________________ Fiat Tempra '92, 1.9TD (I?), automatyczna klimatyzacja, deska digital.
Wesja silnika 160A6.000, kod wersji 159AI. |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:10
|
|
|
Pozwólcie ,że się przyłącze do klubu ...posiadaczy "ukręconej ośki"sterowania nawiewem. Własnie odkryłem ją w swojej Temperce. Prześledziłem chyba wszystkie wątki na ten temat, ale nie znalazłem 100% informacji co jest tego powodem. Czy ktoś z Was doszedł do konkretów na ten temat?. Czy jest jakiś sposób, by nie ukręcała się po wymianie? .Sprawdziłem ,ze napięcie na silniczek układ podaje przez kilkanaście sekund od naciśnięcia przycisku na centralce sterującej...zarówno w jedną jak i w drugą stronę. Niestety , jak ktoś już zauważył w tym czasie korbka wykonuje pełen obrót...a to za dużo. Domyślam się ,że jest to wina sterowania przez centralkę ,ale jak to naprawić...?.ps. mam silniczek bez wbudowanego układu elektronicznego. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-09-2007, 20:24
|
|
|
keves, centralka mierzy obciążenie powodowane przez silniczek w momencie gdy klapka jest domykana i na tej podstawie odcina prąd. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 21:05
|
|
|
W taki razie....dlaczego ukręcają się ośki?.Zmęczenie materiału, czy coś ze sterownikiem ? |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
czecho
Wiek: 50 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 172 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 07:51
|
|
|
coś ze sterownikiem... nie ma tylko póki co mądrego który:
a) wie gdzie ona jest
b) wie jak ją naprawić
może tobie wystarczy cierpliwości i determinacji żeby pociągnąć ten temat i zdiagnozować wspomnianą centralkę (są poważne podejrzenia że jest to "zwykły" automatyczny bezpiecznik przeciążeniowy)
pozdrawiam! |
_________________ Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę... |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 14:01
|
|
|
To może razem...do czegoś dojdziemy. Dziś zozkręciłem wspomnianą centralkę (panel sterowania) i oto co moje oczy zobaczyły: http://www.tempra.org/uploads/panel1.JPG http://www.tempra.org/uploads/panel2.JPG http://www.tempra.org/uploads/panel3.JPG Na pierwszym zdjęciu zaznaczyłem 4 (oporniki?) najwidoczniej spalone elementy. Na trzecim zdjęciu to samo miejsce od strony płytki drukowanej. Niestety w tematach elektroniki jestem noga...więc trzeba się naradzić. Może ktoś z Was jest w stanie skumać co to jest. Być może jest to żródło naszego problemu. Ciekaw jestem czy ktoś jeszcze rozbierał ,może by porównać te uszkodzone miejsce w przypadku takich samych objawów. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 14:51
|
|
|
keves, a ja dam ci ciekawą lekturę na dzień dobry
----->przeczytaj to <-----
** Dodano: 28-09-2007, 15:51 **
cholernie nie lubię reklam |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
keves
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 09 Kwi 2006 Posty: 104 Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-09-2007, 15:02
|
|
|
konikks napisał/a: | keves, a ja dam ci ciekawą lekturę na dzień dobry
----->przeczytaj to <-----
** Dodano: 28-09-2007, 15:51 **
cholernie nie lubię reklam | Dzięki kolego za instrukcję... -jeśli napiszesz jeszcze coś w temacie wątku będę zobowiązany. |
_________________ Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/ |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 12-12-2007, 17:06
|
|
|
Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko czy ktoś zapoda mi fotke jak wygląda ta klapka od obiegu wew/zew i gdzie ona dokładnie jest |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-12-2007, 13:03
|
|
|
tipacz96vc napisał/a: | Podepnę się pod temat ponieważ mam pytanko czy ktoś zapoda mi fotke jak wygląda ta klapka od obiegu wew/zew i gdzie ona dokładnie jest |
Klapkę zobaczysz po zdjęciu schowka ,a znajduje się ona nad wentylatorem.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 13-12-2007, 16:13
|
|
|
ZielonyTBG,
Wielkie dzieki!!! Tylko ciekawi mnie czy wszystkie TT to miały? Bo u mnie nie ma przełącznika od wew/zew i chciałbym sobie takie coś zaadaptować. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-12-2007, 16:27
|
|
|
Podepne sie pod temat dlatego ze nie działa to ustrojstwo i umnie rozebrałem schowek i znalazłem klapke ale silniczka nie widziałem gdzie on jest i jak sie można do niego dostać może ktoś da jakieś foto. Mam system AHS |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-12-2007, 00:04
|
|
|
Jeśli chodzi o tą klapkę to miały ją tylko autka z klimą.
A co do fotki to nie znalazłem,ale na rysunku jest to silniczek oznaczony jako EJest on zamontowany na prawej bocznej części nadmuchu nad wentylatorem.
EDIT:Znalazłem fotkę na Allegro i zaznaczyłem ten silniczek.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
GrzesiekK
Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 146 Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-12-2007, 07:39
|
|
|
Pół auta trzeba rozebrać żeby dostać się do tego silniczka chyba zrezygnuję z jego naprawy za dużo roboty do korzyści z tej klapki
** Dodano: 14-12-2007, 07:41 **
Wielkie dzięki ZielonyTBG |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-12-2007, 17:26
|
|
|
Schowek odkręcasz i już masz dostęp do silnika wiec jakie pół auta ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
|