mały problem z zapalaniem na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2008, 17:01 mały problem z zapalaniem na zimnym silniku
|
|
|
Witam kolegów.
Otóż mam mały problem jak odpale samochód(tipo gażnik 1.4) z rana,czy wogole jak jest zimny.To musze trzymać pedał od gazu na wyzszych obrotach.Bo jak puszcze to swiatła przygasają,dusi sie i gasnie.Słychac ze ma małe obroty bo tak pyrka,a nie warczy idealnie nie ma obrotka,to nie wiem jakie ma obroty...
Na ciepłym silniku już nie ma takiego objawu.
Byłem wczoraj u mechaniora i krecił jakims imbusem przy gazniku i lince od gazu...może zmniejszył mu obroty czy coś...?
Poradzcie co robić...? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 20:48
|
|
|
Źle ustawiony bieg jałowy lub źle ustawiony albo uszkodzony siłownik podtrzymania obrotów. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-11-2008, 21:31
|
|
|
Kolego,a jak myslisz teraz delikatnie podkreciłem tym imbusikiem i już zapala normalnie.
Tzn sprawdze jeszcze rano jak bedzie kompletnie zimny.
Może miał za niskie obroty i się dławił,bardzo slabo paliły się kontrolki,lampa oswietlenia.
A po podkreceniu swieci mocniej,jak po dodawaniu gazu....? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-11-2008, 23:41
|
|
|
Na końcu tego: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf jest pełna regulacja gaźnika, to co nazywasz imbusem jest zapewne śruba obrotów biegu jałowego. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2008, 09:35
|
|
|
Tak doczytałem,że to srubka biegu jałowego.
Teraz lekko podkrecona i problem jak reką odjął.
Tylko nie mam sprawdzić jakie ma obroty:/ |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2008, 14:21
|
|
|
zlomek, to załatw sobie jakiś obrotomierz, albo podjedz na stacje kontroli pojazdów żeby ci podpięli miernik pod kable i sprawdzili. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2008, 19:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR własnie chce kupić sobie licznik z obrotomierzem,to byłby light.
Tyle że czytałem twoją opinię i nie działa Ci zegarek,a lubie czesto spojrzec na niego.
Czy uporałes sie z tą usterką,może miałes uszkodzony zegarek...?
A jakim miernikiem sprawdzają w SKP...?bo mam mulitmetr Kyoritsu..? |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-11-2008, 19:46
|
|
|
jak masz gaźnik to proponuje ssanie wyciągnąć rano na max jak Ci słabo świecą komtrolki proponuje pasek klinowy sprawdzić, aj miałem tak że mi piszczał z rana i lampiła się lekko kontrolka ładowania, po jakimś czasie jak w końcu pasek prawidłowo "załapał" już nie piszczał i ładował poprawnie. pasek mam już tak wytarty że już mi nie piszczy, jedynym objawem jest kontrolka ładowania.
POZDR! |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-11-2008, 19:57
|
|
|
U mnie obroty były za niskie,bo jak po odpaleniu np włączyłem swiatła.To bylo slychac wieksze obciażenie(do tej pory jest) i nawet potrafił zgasnąć.Po przegazowaniu zaraz kontrolki jasniej się żarzyły.Musi się doładować u mnie alternator,bo mialem naprawiany i ma ładowanie 13,8V.Silnik jak jest zimny ma cieżko z zapalonymi swiatłami.
A czy Tipo tak ma że z rana po odpaleniu słabo się swiecą kontrolki,światła,itp...?Dopiero chwile sie doładuje i jest luksus...? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-11-2008, 21:49
|
|
|
zlomek napisał/a: | Tyle że czytałem twoją opinię i nie działa Ci zegarek,a lubie czesto spojrzec na niego.
Czy uporałes sie z tą usterką,może miałes uszkodzony zegarek...? | Nie... wszystko dział ja zwaliłem sprawę bo zamieniłem kabelki od zegarka miejscami i upaliłem bezpiecznik teraz jest ok. Jedynie el. check nie działa bo trzeba było by przerabiać skrzynkę z bezpiecznikami, ale to mi do szczęścia nie potrzebne. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2008, 11:58
|
|
|
Mam jeszcze jedno pytanie....
Czy wy koledzy też musicie rano dodawać gazu by auto zapaliło...?
Bo ja muszę trzymać na gazie by zapalił,bo tak to wogole by nie zapalił! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-11-2008, 12:59
|
|
|
zlomek, masz gaźnik a więc ręczne ssanie bez tego zapomnij o zapalaniu w zimne dni. Nie zastanawiało cie to cięgno poniżej kierownicy? Zamiast dusić pedał gazu wyciągasz cięgno ssania, zapalasz, kiedy w kręci się na obroty to po chwili wsuwasz je do połowy a po 2-3min jazdy do końca. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2008, 17:53
|
|
|
Niby tak.Ale za nim pojechałem do gazowników to wszystko bylo luksus.
Odpalałem na gazie i jechał:)
Teraz już zapalam na benzynie i ssaniu
Zawsze miałem wtrysk |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-11-2008, 00:33
|
|
|
zlomek, Wszystko ma swoje wady i zalety. Gaźnik może i jest bardziej kapryśny i toporny ale ja bym nie zamienił na 1.4 na wtrysku. Dlaczego? po pierwsze jest ciutkę mocniejszy (pali tyle samo), po drugie dużo prostszy w naprawach i mniej rzeczy się możne popsuć, nie ma żadnej elektroniki (nie licząc modelów digiplex'em) i wiecznie psujących się czujników poza tym gaźnik przyjmie wszystko byle byś miał założony filierek paliwa. Zalejesz paskudne paliwo, pojedzie potem przepalisz go lepszym paliwem z wtryskiem może być rożnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
zlomek
Dołączył: 14 Paź 2008 Posty: 59 Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2008, 09:04
|
|
|
Tyle że ja mam tego najsłabszego 1.4 71HP
Teraz sobie obniże obroty jak bede zapalał na PB.
Bo i tak na ssaniu,a tak miałem ustawione by odrazu na gazie chodził i nie gasł.
To może nawet i mniej gazu mi zacznie palić... |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-11-2008, 10:16
|
|
|
zlomek, pociesze cie był słabszy 1.4 160A.3.046 - 69HP choć to trochę abstrakcja jednostka bo wszystkie 1.4 mają ten sam moment 106 Nm tylko gaźniki łapią go o 100 obr wcześniej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|