Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
mały problem z zapalaniem na zimnym silniku
Autor Wiadomość
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 17:01   mały problem z zapalaniem na zimnym silniku

Witam kolegów.
Otóż mam mały problem jak odpale samochód(tipo gażnik 1.4) z rana,czy wogole jak jest zimny.To musze trzymać pedał od gazu na wyzszych obrotach.Bo jak puszcze to swiatła przygasają,dusi sie i gasnie.Słychac ze ma małe obroty bo tak pyrka,a nie warczy idealnie :D nie ma obrotka,to nie wiem jakie ma obroty...
Na ciepłym silniku już nie ma takiego objawu.
Byłem wczoraj u mechaniora i krecił jakims imbusem przy gazniku i lince od gazu...może zmniejszył mu obroty czy coś...?
Poradzcie co robić...?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2008, 20:48   

Źle ustawiony bieg jałowy lub źle ustawiony albo uszkodzony siłownik podtrzymania obrotów.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-11-2008, 21:31   

Kolego,a jak myslisz teraz delikatnie podkreciłem tym imbusikiem i już zapala normalnie.
Tzn sprawdze jeszcze rano jak bedzie kompletnie zimny.
Może miał za niskie obroty i się dławił,bardzo slabo paliły się kontrolki,lampa oswietlenia.
A po podkreceniu swieci mocniej,jak po dodawaniu gazu....?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-11-2008, 23:41   

Na końcu tego: http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf jest pełna regulacja gaźnika, to co nazywasz imbusem jest zapewne śruba obrotów biegu jałowego.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2008, 09:35   

Tak doczytałem,że to srubka biegu jałowego.
Teraz lekko podkrecona i problem jak reką odjął.
Tylko nie mam sprawdzić jakie ma obroty:/
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-11-2008, 14:21   

zlomek, to załatw sobie jakiś obrotomierz, albo podjedz na stacje kontroli pojazdów żeby ci podpięli miernik pod kable i sprawdzili.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2008, 19:03   

JAM_BELFEGOR własnie chce kupić sobie licznik z obrotomierzem,to byłby light.
Tyle że czytałem twoją opinię i nie działa Ci zegarek,a lubie czesto spojrzec na niego.
Czy uporałes sie z tą usterką,może miałes uszkodzony zegarek...?

A jakim miernikiem sprawdzają w SKP...?bo mam mulitmetr Kyoritsu..?
  
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-11-2008, 19:46   

jak masz gaźnik to proponuje ssanie wyciągnąć rano na max :lol: :lol: :lol: jak Ci słabo świecą komtrolki proponuje pasek klinowy sprawdzić, aj miałem tak że mi piszczał z rana i lampiła się lekko kontrolka ładowania, po jakimś czasie jak w końcu pasek prawidłowo "załapał" już nie piszczał i ładował poprawnie. pasek mam już tak wytarty że już mi nie piszczy, jedynym objawem jest kontrolka ładowania.
POZDR!
  
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-11-2008, 19:57   

U mnie obroty były za niskie,bo jak po odpaleniu np włączyłem swiatła.To bylo slychac wieksze obciażenie(do tej pory jest) i nawet potrafił zgasnąć.Po przegazowaniu zaraz kontrolki jasniej się żarzyły.Musi się doładować u mnie alternator,bo mialem naprawiany i ma ładowanie 13,8V.Silnik jak jest zimny ma cieżko z zapalonymi swiatłami.

A czy Tipo tak ma że z rana po odpaleniu słabo się swiecą kontrolki,światła,itp...?Dopiero chwile sie doładuje i jest luksus...?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-11-2008, 21:49   

zlomek napisał/a:
Tyle że czytałem twoją opinię i nie działa Ci zegarek,a lubie czesto spojrzec na niego.
Czy uporałes sie z tą usterką,może miałes uszkodzony zegarek...?
Nie... wszystko dział ja zwaliłem sprawę bo zamieniłem kabelki od zegarka miejscami i upaliłem bezpiecznik teraz jest ok. Jedynie el. check nie działa bo trzeba było by przerabiać skrzynkę z bezpiecznikami, ale to mi do szczęścia nie potrzebne.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2008, 11:58   

Mam jeszcze jedno pytanie....

Czy wy koledzy też musicie rano dodawać gazu by auto zapaliło...?
Bo ja muszę trzymać na gazie by zapalił,bo tak to wogole by nie zapalił!
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-11-2008, 12:59   

zlomek, masz gaźnik a więc ręczne ssanie bez tego zapomnij o zapalaniu w zimne dni. Nie zastanawiało cie to cięgno poniżej kierownicy? Zamiast dusić pedał gazu wyciągasz cięgno ssania, zapalasz, kiedy w kręci się na obroty to po chwili wsuwasz je do połowy a po 2-3min jazdy do końca.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2008, 17:53   

Niby tak.Ale za nim pojechałem do gazowników to wszystko bylo luksus.
Odpalałem na gazie i jechał:)
Teraz już zapalam na benzynie i ssaniu :)
Zawsze miałem wtrysk :(
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2008, 00:33   

zlomek, Wszystko ma swoje wady i zalety. Gaźnik może i jest bardziej kapryśny i toporny ale ja bym nie zamienił na 1.4 na wtrysku. Dlaczego? po pierwsze jest ciutkę mocniejszy (pali tyle samo), po drugie dużo prostszy w naprawach i mniej rzeczy się możne popsuć, nie ma żadnej elektroniki (nie licząc modelów digiplex'em) i wiecznie psujących się czujników :lalala: poza tym gaźnik przyjmie wszystko byle byś miał założony filierek paliwa. Zalejesz paskudne paliwo, pojedzie potem przepalisz go lepszym paliwem z wtryskiem może być rożnie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
zlomek 


Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 59
Skąd: maz
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2008, 09:04   

Tyle że ja mam tego najsłabszego 1.4 71HP :lol:
Teraz sobie obniże obroty jak bede zapalał na PB.
Bo i tak na ssaniu,a tak miałem ustawione by odrazu na gazie chodził i nie gasł.
To może nawet i mniej gazu mi zacznie palić...
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-11-2008, 10:16   

zlomek, pociesze cie był słabszy 1.4 160A.3.046 - 69HP choć to trochę abstrakcja jednostka bo wszystkie 1.4 mają ten sam moment 106 Nm :lalala: tylko gaźniki łapią go o 100 obr wcześniej.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load