|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
2.0 16v - czy gwint pod filtr oleju jest wkręcany w blok? |
Autor |
Wiadomość |
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2010, 16:31 2.0 16v - czy gwint pod filtr oleju jest wkręcany w blok?
|
|
|
Witam,
mam głupie pytanie: czy gwint, na który nakręca się filtr oleju jest wkręcany do bloku silnika 2.0 16v z Tipo?
Chciałem usunąć chłodnicę oleju, zamontowaną przez poprzedniego właściciela i po zdjęciu jej okazało się, że z bloku nie wystaje gwint pod filtr
Dostanę gdzieś taką przedłużkę?
PZDR |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 16:54
|
|
|
Ta chłodnica to tam jest fabrycznie ;] Jeśli jej nie chcesz to szukaj dobrego ślusarza i niech dorobi króciec wkecany w blok na ktory potem będzie szedł filtr ale szczerze jest to średnie rozwiązanie.
Dlaczego chcesz chłodniczkę oleju usunąć??
|
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:20
|
|
|
Hej. Dzięki za odpowiedź. Czemu nie jest to dobry pomysł? Czy chłodnica w tym silniku rzeczywiście jest niezbędna?
Dlaczego chcę ją usunąć? To długa historia Mam ten silnik zamontowany wzdłużnie w innym samochodzie i przy takiej konfiguracji filtr wypada 0.5-1 cm od podłużnicy, co wyklucza jego wymianę.
Wie ktoś, jaki gwint i średnicę ma ta rurka? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:22
|
|
|
Przy upalaniu temp. oliwy potrafi pojechać bez problemu na 120-130 stopni, bez chlodnicu jeszcze wyzej bedzie szla, pomysl do czego bedzie auto uzywane. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:29
|
|
|
Raku napisał/a: | Załóż łapę silnika od FC 16vT i zamiast wodnej założysz powietrzną chłodnicę tam gdzie znajdziesz dla niej miejsce. |
Też wyjście, wtedy zyska miejsce na filtr o grubość chłodniczki wodnej. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:35
|
|
|
Panowie, ale tam jest właśnie chłodnica powietrzna. Podstawka pod nią wygląda jak ta na zdjęciu (nr 10).
Auto nie będzie służyło do upalania na torze, czy palenia kapcia. Czy to uroda tych silników, że olej się grzeje jakoś wyjątkowo szybko? |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-03-2010, 17:39
|
|
|
rasta napisał/a: | Panowie, ale tam jest właśnie chłodnica powietrzna. Podstawka pod nią wygląda jak ta na zdjęciu (nr 10).
Auto nie będzie służyło do upalania na torze, czy palenia kapcia. Czy to uroda tych silników, że olej się grzeje jakoś wyjątkowo szybko? |
To jak masz łape w wyjściem na chłodnice powietrzna i dalej się nie mieści to kicha, nic lepszego nie znajdzie. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-03-2010, 06:42
|
|
|
No właśnie nie. Pod tę podkładkę (grubości ok 4 cm) podłączona jest żeberkowa, mała chłodnica w zderzaku, a nie obieg płynu chłodzącego. Z tego co pamiętam, to ten adapterek jest umocowany bezpośrednio do bloku silnika.
Jedynym wyjściem jest ten króciec od ślusarza Mam nadzieję, że przy względnie normalnej (miejskiej) jeździe, olej nie będzie wariował.
PZDR |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|