Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
2.0 16v - czy gwint pod filtr oleju jest wkręcany w blok?
Autor Wiadomość
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 16:31   2.0 16v - czy gwint pod filtr oleju jest wkręcany w blok?

Witam,
mam głupie pytanie: czy gwint, na który nakręca się filtr oleju jest wkręcany do bloku silnika 2.0 16v z Tipo?
Chciałem usunąć chłodnicę oleju, zamontowaną przez poprzedniego właściciela i po zdjęciu jej okazało się, że z bloku nie wystaje gwint pod filtr :roll:
Dostanę gdzieś taką przedłużkę?

PZDR
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 16:54   

Ta chłodnica to tam jest fabrycznie ;] Jeśli jej nie chcesz to szukaj dobrego ślusarza i niech dorobi króciec wkecany w blok na ktory potem będzie szedł filtr ale szczerze jest to średnie rozwiązanie.

Dlaczego chcesz chłodniczkę oleju usunąć??

_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 17:20   

Hej. Dzięki za odpowiedź. Czemu nie jest to dobry pomysł? Czy chłodnica w tym silniku rzeczywiście jest niezbędna?

Dlaczego chcę ją usunąć? To długa historia ;D Mam ten silnik zamontowany wzdłużnie w innym samochodzie i przy takiej konfiguracji filtr wypada 0.5-1 cm od podłużnicy, co wyklucza jego wymianę. :sciana:

Wie ktoś, jaki gwint i średnicę ma ta rurka?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 17:22   

Przy upalaniu temp. oliwy potrafi pojechać bez problemu na 120-130 stopni, bez chlodnicu jeszcze wyzej bedzie szla, pomysl do czego bedzie auto uzywane.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 17:28   

Załóż łapę silnika od FC 16vT i zamiast wodnej założysz powietrzną chłodnicę tam gdzie znajdziesz dla niej miejsce.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 17:29   

Raku napisał/a:
Załóż łapę silnika od FC 16vT i zamiast wodnej założysz powietrzną chłodnicę tam gdzie znajdziesz dla niej miejsce.


Też wyjście, wtedy zyska miejsce na filtr o grubość chłodniczki wodnej.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 17:35   

Panowie, ale tam jest właśnie chłodnica powietrzna. Podstawka pod nią wygląda jak ta na zdjęciu (nr 10).
Auto nie będzie służyło do upalania na torze, czy palenia kapcia. Czy to uroda tych silników, że olej się grzeje jakoś wyjątkowo szybko?
  
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-03-2010, 17:39   

rasta napisał/a:
Panowie, ale tam jest właśnie chłodnica powietrzna. Podstawka pod nią wygląda jak ta na zdjęciu (nr 10).
Auto nie będzie służyło do upalania na torze, czy palenia kapcia. Czy to uroda tych silników, że olej się grzeje jakoś wyjątkowo szybko?



To jak masz łape w wyjściem na chłodnice powietrzna i dalej się nie mieści to kicha, nic lepszego nie znajdzie.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2010, 18:28   

Masz łapę taką jak na zdjęciu. Te dwa wyjścia sa na płyn chłodniczy, obieg wspólnie z układem chłodzenia.

Innego wyjąścia nie masz. Łapa z FC turbo Cie uratuje.

Grzeje się, bo się grzeje. Taki urok.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2010, 06:42   

No właśnie nie. Pod tę podkładkę (grubości ok 4 cm) podłączona jest żeberkowa, mała chłodnica w zderzaku, a nie obieg płynu chłodzącego. Z tego co pamiętam, to ten adapterek jest umocowany bezpośrednio do bloku silnika.

Jedynym wyjściem jest ten króciec od ślusarza :roll: Mam nadzieję, że przy względnie normalnej (miejskiej) jeździe, olej nie będzie wariował.

PZDR
  
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-03-2010, 08:28   

no to masz dwie opcje.
albo przenieść filtr oleju w inne miejsce, a są takie zestawy np.
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=2667
http://www.re5pect.pl/index.php?cat_id=747
Do tego węże i już ;D

albo krótszy gwint, choć to rozwiązanie wydaje mi się średnie.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load