Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pasek ale jaki... :/
Autor Wiadomość
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-07-2005, 13:19   Pasek ale jaki... :/

Piszczy mi przy odpalaniu pasek. Nie wiem, który bo trwa to chwile i zaraz przestaje.
Martwi mnie jedna rzecz bo jak jade w deszczu to ten pasek sie odzywa czasami, przez krotki moment i wtedy auto jakby przyhamowuje w momencie pisku, natomiast jak przestanie to zrywa z powrotem do przodu.
Boje sie czy to nie pasek rozrzadu bo niezle bym sobie "pozamiatal" :(

P.S. Poznalem przyczyne mojego "bujania tylem".
felgo troche krzywe ale glowny powo to to ze zamist bieznika ktory wyglada tak - II ...mialem taki S
Opona tak wykrzywiona bila na maxa i dobrze, ze nie zalatwila mi lozyska w kole.
Teraz czeka mnie zakup opon na tyl i prostowanie felg :(
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

  
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-07-2005, 13:51   

od biedy możesz w jakimś garażu odczepić pasek od alternatora (choć bezie zabawy z ponownym zakładaniem i odpow. naciągnięciem, nie za mocnym, nie za słabym), podobnie pasek od wspomagania...
wtedy jak pozostawisz sam rozrządu i odpalisz na moment niejeżdżąc a będzie piszczeć to już wiesz... choć ja bym, chyba wolał komuś podesłać autko, nie lubię się męczyć z naciąganiem pasków :-)
a może to jeszcze inny bajer, np jakieś łożysko gdzieś pada - dla przykładu w alternatorze - czasem się alternator przytnie i gorzej lub wcale na momenty nie kręci, pasek się po zatrzymanym na siłę ślizga i osłabia silnik.? takie gdybanie...
kontrolka od ladowania co prawda by świeciła wtedy.... a może od wspomagania podobna historia? coś się blokuje, że się wtedy paseczek na siłę ślizga co obciąża silnik?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-07-2005, 15:39   

Rozrząd jest na pasku zębatym więc jedynie po czym może sie ślizgać to rokla napinacza którą można odkręcić i sprawdzić łożysko po czym założyć spowrotem i nie przestawiać przy rym rozrządu.

Jeśli to nie to to rolka napinacza paska pompa wodna-silnik-alternator Ona sie lubi sypać. Też do sprawdzenia po zdjęciu paska nawet ręką będzie czuć czy jest z nią bardzo coś nie tak.

A jak nie rolki to pasek za lużny któryś (wspomaganie lub alternator)

Radze szukać bo jak coś walnie w czasie jazdy to potem będziesz żałował że piszczało a ty nie robiłeś w czas.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-07-2005, 19:45   

Stawiam na pasek od alternatora.

Jesli go naciagniesz i nadal bedziesz slyszal te piski jak od rana odpalacz "zimne" auto
to beda to prawdopodobnie (tak u mnie bylo) lozyska alternatora. Koszt okolo 30zł za obydwa w ASO (jedno mniejsze, drugie gdzies o polowe wieksze). Ja mam alternator Magneti Marelli, bo sa jeszcze Bosha wiec tam moze byc troche inaczej.

Troche grzebania z wymiana. Ale w koncu po ponad 280tys. to juz mogly popiskiwac ;D
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-07-2005, 11:30   Re: Pasek ale jaki... :/

Pasek klinowy. Tak samo mi piszczy, musze sie za to wziac. Ostatnio w czasie ulewy w Kraku (kiedy koleinami plynela rzeka) piszczal mi co kawalek.
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
Grześko 



Wiek: 67
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 241
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-07-2005, 15:48   

Emil, poprostu zwiększ troszkę naciąg paska klinowego (tego głównego, wielorowkowego, byleby nie za bardzo). Jeżeli to nie pomoże, to według mnie może być winna rolka napinacza paska kilnowego (nie mylić z rolką napinacza paska rozrządu). U mnie było podobnie i najpierw wymieniłem pasek klinowy (i tak był już zużyty), a później musiałem wymienić rolkę. Występują dwa rodzaje rolek napinacza: metalowe i plastikowe. Te pierwsze są lepsze i trwalsze, ale trochę droższe i trudno dostępne.
Powodzenia
_________________
Była Tempra 1.6 SX 94',
był VW Passat GL 2.0 16V automat 92',
jest STILO 1.6 16V Dynamic 3D 03'
oraz Alfa Romeo GT 2.0 JTS 04'.
Przed Temprą było jeszcze 14 innych autek w tym 3 Fiaty (Tipo, Uno i 124).
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-07-2005, 16:11   

Dzieki za rady Koledzy.
Stawiam raczej na ta rolke bo pasek mialem wymieniany.
Musze podjechac do jakiegos magika zeby obadal moj sprzet :)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-07-2005, 20:25   

Grześko napisał/a:
. Jeżeli to nie pomoże, to według mnie może być winna rolka napinacza paska kilnowego

Ja tak samo myslalem.
Juz mialem o malo co kupowac nowy napinacz, ale mowie stary wyjme i go obejrze.
Okazalo sie ze stary nawet po przebiegu 287tys. jest nadal sprawny to jednak lozyska alternatora okazaly sie "sprawca" piszczenia. Wymienialem lozyska alternatora i problem zniknal.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load