|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Co to może być pomocy :) |
Autor |
Wiadomość |
Timiszu
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 13:43 Co to może być pomocy :)
|
|
|
Witam wszystkich
Tempra 1,6 i.e. 92 r.
Autko co jakiś czas zachowuje się dziwnie, obrotomierz warjuje pokazując wysokie obroty, silnik oczywiście pracuje normalnie, po czym silnik gaśnie nie zapalają się kontrolki do czasu wciśnięcia sprzęgła. Ponieważ po tym samochód odpala ciężko ustalić co jest przyczyną, wymieniłem czujnik wału ale nic to nie dało.
Dzieje się to przeważnie podczas ciepłego silnika pow. 90 stopni na wskaźniku, ale zdarza się i przy 50.
Jeśli wiecie co "to jest" proszę o pomoc
Dzięki |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 13:52
|
|
|
Timiszu napisał/a: | po czym silnik gaśnie nie zapalają się kontrolki do czasu wciśnięcia sprzęgła |
tzn. zachowuje się jakby nie miał prądu, a gdy wciśniesz sprzęgło to jest ok ?
jeśli tak to stawiałbym na masę na silniku, może jest kiepska i np. ciągniesz prąd przez linkę sprzęgła
weź kawałek grubego kabla, lub taką fachową plecionkę miedzianą i podaj masę prosto z akumulatora np na podstawę aparatu zapłonowego (jest najbliżej), bądź gdzieś na silnik |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Timiszu
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 14:04
|
|
|
nie nie podczas jazdy obrotomierz spada do zera,silnik gaśnie auto się toczy, kontrolki się nie zapalają, dopiero jak wcisnę sprzęgło zapalają się kontrolki i konieczne ponowne odpalanie |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 14:21
|
|
|
aha czyli autko po prosstu gaśnie
nie napisałeś czy na benzynie czy gazie więc przyjmuje że na benzynie, możliwości są takie:
1. Problemy z CPW (to już wykluczyłeś)
2. Problem z podawaniem paliwa np. wadliwy przekaźnik od pompy paliwa (pod maską pod czarną klapką) wyłącza pompę)
3. Problemy z podawaniem paliwa - wadliwe elektrozawory od lpg/benzyny (jeśłi jest)
4. Wadliwy przekaźnik od sondy lambda/modułu zapłonowego (również pod klapką pod maską)
5. Kłopoty z masą:
a) na module zapłonowym
b) kiepska masa na silniku (musiałby być bardzo kiepska)
c) luźna masa przykręcana do kolektora dolotowego
6. Problemy z zapłonem:
a) kable od CPW
b) kable NW
c) palec/kopułka
7. jakiś brak styku na oporniku wtrysku (pod metalową osłonką pod maską)
8. Problemy ze stacyjką
Mam nadzieje ze o niczym nie zapomniałem - miłego szukania |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Timiszu
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 14:47
|
|
|
Mam LPG ale problem występuje i na LPG i na benzynie.
Ale co powoduje wariowanie obrotomierza ? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 15:19
|
|
|
Timiszu napisał/a: | Ale co powoduje wariowanie obrotomierza ? |
oo widzisz o tym zapomniałem, obrotomierz bierze sygnał z zapłonu, więc tam bym zaczął poszukiwania problemów, czyli właśnie okablowanie od CPW i modułu zapłonowego |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 15:35
|
|
|
Timiszu, a jakiegoś immobilizera nie masz? Mnie kiedyś w innym aucie wyłączał silnik podczas jazdy |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Timiszu
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-09-2009, 16:09
|
|
|
Był i został wybebeszony ale to 2 lata temu
** Dodano: 15-09-2009, 17:14 **
yoyo napisał/a: |
oo widzisz o tym zapomniałem, obrotomierz bierze sygnał z zapłonu, więc tam bym zaczął poszukiwania problemów, czyli właśnie okablowanie od CPW i modułu zapłonowego |
Może sam moduł jest uszkodzony ?, jest jeszcze podobno jakiś czujnik który przekazuje ilość obrotów może to to ? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-09-2009, 16:22
|
|
|
dobrze by było żeby się wypowiedział ktoś mądrzejszy bo nie chcę bzdur napisać
sygnał obrotomierza idzie chyba z CPW :/ moze poczytaj tematy o zakładaniu oborotmierza jak się go nie miało, gdzie należy się wpiąć... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 15-09-2009, 18:17
|
|
|
Timiszu, sprawdź złącze masowe na podłużnicy pod akumulatorem i przewód minusowy idący od aku przez podłużnicę aż do skrzyni biegów.Ale zwłaszcza dobrze wyczyść złącze pod aku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Timiszu
witamy nowego
Wiek: 45 Dołączył: 06 Mar 2007 Posty: 8 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-09-2009, 00:11
|
|
|
Wymieniłem moduł, całe 55 PLN, jest OK dzięki za helpa |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|