Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
cisnienie sprezania, swiece
Autor Wiadomość
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2012, 17:27   cisnienie sprezania, swiece

Witam
Mam fiata tipo 1.6 na monowtrysku bez gazu od jakiegoś tygodnia zaczął na świecach tworzyć się smołowaty nagar na świecach (najczesciej na 3i4 cyl od aku). Zmierzylem kompresje i na 1i2 licząc od aku jest po 12 bar a 3i4 11bar. Silnik tez zaczyna niezbyt równo chodzić. Czy wie ktoś czego to może być przyczyna.

Z góry dzięki za pomoc
     assistance
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-01-2012, 17:38   

Zapłon. Zdecydowanie masz za słabą iskrę. Reszta chyba nie wymaga wyjaśniania, świece, kable, jak nie pomoże to cewka.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-01-2012, 17:48   

dzieki z pomoc swiece nowe juz mam, zostana jeszcze kable. jak sie nie poprawi to dam znac
     assistance
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-01-2012, 19:08   

nie chce cie straszyc ale u mnie sie taki nagar robil jak mialem do wymiany uszczelke pod glowica
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-01-2012, 09:38   

a ja mam pytanko czy nie szczelne zawory mają wpływ spadek kompresji tak jak u mnie na 1 11. 2 12. 3 12. 3 13. i też nie równo chodzi na wolnych obrotach a cały układ zapłonowy wymieniłem włącznie z czujnikiem położenia wału i też za bardzo nie wiem ale podejrzewam że czekam mnie remącik głowicy
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 14:09   

Jak masz możliwość, to zrób próbe olejową. wtedy trochę się wyjaśni co jest przyczyną spadku kompresji.
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 28-01-2012, 14:22   

flor16 napisał/a:
że czekam mnie remącik głowicy

Przy takich różnicach to nawet bym się nie zastanawiał :doubt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-01-2012, 17:09   

lynx, a jak to zrobić z tym olejem bo zabardzo nie wiem
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 17:24   

Tak jak pomiar kompresji. Nagrzewasz silnik, mierzysz kompresję na danym cylindrze, a po pomiarze dolewasz do tego cylindra oleju, i jeszcze raz robisz pomiar. Jeżeli między jednym a drugim pomiarem nie ma dużej różnicy, oznacza to że winne są zawory. Olej usczelnia połączenie pierścienie - cylinder i przy szczelnej gowicy kompresja powinna znacznie wzrosnąć.
     Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-01-2012, 18:16   

lynx, ale łatwo przy tym popsuć silnik jak słabo się znasz. Pomijając fakt, że pierwszy raz słyszę o tej metodzie.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 19:17   

Jelcyn,
Stara i ogólnie znana metoda. Oleju oczywiście daję się niewiele: 3-5ml. Wykorzystuje sie olej silnkowy, najlepiej taki jaki mamy zalany. Jak ktoś umie sprawdzić kompresję, to rzy próbie olejowej nic nie uszkodzi, chyba że naleje dużo za dużo oleju.
     Moneta
 
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-01-2012, 21:59   

aha oki a jak jest nie szczelny zawór to ciśnienie mi wzrośnie ???? hehe a z tego co ja wiem do duł silnika w 1.4 i 1.6 w 8v jest ciężko zabić bo nie jedno tipo już zamęczyłem
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-01-2012, 22:04   

Przy nieszczelnej głowicy (zawory, usczelka) cisnienie wzrosnie nieznacznie.
     Moneta
 
 
pawcio0706 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2011
Posty: 146
Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 08-02-2012, 16:18   

Witam

Wymienile przewody i swiece slychac i czuc poprawe w pracy silnika. jeszcze nie robilem zadnej trasy ale mam nadzieje ze problem juz nie bedzie wystepowal.

Pozdrawiam
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load