cisnienie sprezania, swiece |
Autor |
Wiadomość |
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:27 cisnienie sprezania, swiece
|
|
|
Witam
Mam fiata tipo 1.6 na monowtrysku bez gazu od jakiegoś tygodnia zaczął na świecach tworzyć się smołowaty nagar na świecach (najczesciej na 3i4 cyl od aku). Zmierzylem kompresje i na 1i2 licząc od aku jest po 12 bar a 3i4 11bar. Silnik tez zaczyna niezbyt równo chodzić. Czy wie ktoś czego to może być przyczyna.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:38
|
|
|
Zapłon. Zdecydowanie masz za słabą iskrę. Reszta chyba nie wymaga wyjaśniania, świece, kable, jak nie pomoże to cewka. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:48
|
|
|
dzieki z pomoc swiece nowe juz mam, zostana jeszcze kable. jak sie nie poprawi to dam znac |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 19:08
|
|
|
nie chce cie straszyc ale u mnie sie taki nagar robil jak mialem do wymiany uszczelke pod glowica |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2012, 09:38
|
|
|
a ja mam pytanko czy nie szczelne zawory mają wpływ spadek kompresji tak jak u mnie na 1 11. 2 12. 3 12. 3 13. i też nie równo chodzi na wolnych obrotach a cały układ zapłonowy wymieniłem włącznie z czujnikiem położenia wału i też za bardzo nie wiem ale podejrzewam że czekam mnie remącik głowicy |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 14:09
|
|
|
Jak masz możliwość, to zrób próbe olejową. wtedy trochę się wyjaśni co jest przyczyną spadku kompresji. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 28-01-2012, 14:22
|
|
|
flor16 napisał/a: | że czekam mnie remącik głowicy |
Przy takich różnicach to nawet bym się nie zastanawiał |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2012, 17:09
|
|
|
lynx, a jak to zrobić z tym olejem bo zabardzo nie wiem |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 17:24
|
|
|
Tak jak pomiar kompresji. Nagrzewasz silnik, mierzysz kompresję na danym cylindrze, a po pomiarze dolewasz do tego cylindra oleju, i jeszcze raz robisz pomiar. Jeżeli między jednym a drugim pomiarem nie ma dużej różnicy, oznacza to że winne są zawory. Olej usczelnia połączenie pierścienie - cylinder i przy szczelnej gowicy kompresja powinna znacznie wzrosnąć. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 18:16
|
|
|
lynx, ale łatwo przy tym popsuć silnik jak słabo się znasz. Pomijając fakt, że pierwszy raz słyszę o tej metodzie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 19:17
|
|
|
Jelcyn,
Stara i ogólnie znana metoda. Oleju oczywiście daję się niewiele: 3-5ml. Wykorzystuje sie olej silnkowy, najlepiej taki jaki mamy zalany. Jak ktoś umie sprawdzić kompresję, to rzy próbie olejowej nic nie uszkodzi, chyba że naleje dużo za dużo oleju. |
|
|
|
|
flor16
Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 98 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-01-2012, 21:59
|
|
|
aha oki a jak jest nie szczelny zawór to ciśnienie mi wzrośnie ???? hehe a z tego co ja wiem do duł silnika w 1.4 i 1.6 w 8v jest ciężko zabić bo nie jedno tipo już zamęczyłem |
_________________ ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-01-2012, 22:04
|
|
|
Przy nieszczelnej głowicy (zawory, usczelka) cisnienie wzrosnie nieznacznie. |
|
|
|
|
pawcio0706
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Wrz 2011 Posty: 146 Skąd: Bartoszyce
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 08-02-2012, 16:18
|
|
|
Witam
Wymienile przewody i swiece slychac i czuc poprawe w pracy silnika. jeszcze nie robilem zadnej trasy ale mam nadzieje ze problem juz nie bedzie wystepowal.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|