Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie Czujnik dolotowy powietrza
Autor Wiadomość
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 23-11-2009, 22:48   Pytanie Czujnik dolotowy powietrza

Witam mam takie pytanie. czy ktoś może mi powiedzieć gdzie się znajduje czujnik od układu ssącego dolotowego?? Czyli ten od powietrza. Bo chodzi o to że mam lekko za duże spalanie i mówili aby sprawdzić czujnik, właśnie dolotowy powietrza, czujnik temp, wody, sonda itp. Ale właśnie nie mogę znaleźć tego dolotowego. Niech toś powie gdzie on jest i jak on wogule wygląda. Jeśli można to proszę o zdj

Pozdrawiam
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
Dobermannn 



Wiek: 48
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2009, 23:25   

Jeżeli jest to monowtrysk to jest on w czarnej czapeczce wtryskiwacza. Jak się uda jutro zrobię foto i wkleję.
_________________
  
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-11-2009, 16:13   

Dobermannn, było by bardzo fajnie jak byś zrobił zdjęcie

** Dodano: 24-11-2009, 19:34 **
A jest jakaś możliwośc sprawdzenia tego czujnika czy on jest dobry czy nie?? Miernikiem czy czym i jak np??
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-11-2009, 20:11   

Po zdjęciu obudowy filtra powietrza widać we wtrysku czarny plastik z cyckiem i to jest właśnie czujnik temperatury zasysanego powietrza.W okolicach 20°C powinien mieć jakieś 2,5kΩ.
Zaznaczyłem go na czerwono


Wyjście jest we wtyce której na fotce akurat brakuje.Dwa przewody są od wtryskiwacza a dwa od czujnika.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 24-11-2009, 20:18   

Tu masz zdjecie kabli i kostki

_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 24-11-2009, 23:03   

A może tak być, że jak czujnik jest walnięty to daje zbyt bogatą mieszankę??
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-11-2009, 00:02   

kamyk0077, u mnie to całkiem padło i po wymianie tego dekielka wraz z czujnikiem nie odczułem różnicy.Ale skoro tam jest to pasiło by aby było sprawne.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-11-2009, 17:25   

ZielonyTBG, Sprawdziłem ten czujnik i w temp. ok 20 °C ma 2,5 kOhm.


Tutaj jest tabela z temp oraz jaka powinna być oporność w kOhm

Po moim pomiarze wygląda to tak:
10 st - 3kOhm
20 st - 2,5kOhm
30 st - 1,4kOhm
60 st - 0,5kOhm

Czy to jest walnięty czujnik czy jednak szukać gdzie indziej przyczyny nadmiernego spalania
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-11-2009, 18:24   

Trudno mi powiedzieć bo ja mam taką rozpiskę ;D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 27-11-2009, 23:10   

No to ja już nie wiem o co chodzi :( (
Chyba że sonda jest walnięta
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2009, 11:37   

kamyk0077, to sprawdź sonde i tyle.Podepnij miernik i zobacz w jakim zakresie zmienia się napięcie.Najlepiej na ciepłym silniku.Moje stanęła ma 0.4V i tyle.Auto było bardzo zamulone i odwróciła się sytuacja,bo na gazie był mocniejszy niż na benie.
Zmierz i zapodaj wyniki,no i możesz też ją odpiąć i zobaczyć czy spalanie się utrzyma.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-11-2009, 11:56   

ZielonyTBG, A powiedz mi mam całkiem ja odpiąć od tych przewodów i wtedy sprawdzić miernikiem?? Bo mam 3 przewody 2 wchodzą w kostkę a jeden to chyba masa z tego co wiem
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-11-2009, 17:41   

kamyk0077, mierzyć musisz gdy sonda jest podpięta i na odpalonym silniku :!: Ten "masa" to jest właśnie przewód sygnałowy,którym wysyłany jest odczyt i właśnie jego musisz zmierzyć.Dwa pozostałe przewody idą do grzałki.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamyk0077 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 407
Skąd: Żary
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 30-11-2009, 09:35   

ZielonyTBG, Ok dzięki wielkie. Tylko, że ostatnio jak postawiłem go przed domem to już na 2 dzień nie mogłem go odpalić :( :( Myślałem że to akumulator ale po naładowaniu dalej to samo. Kupiłem nadet dychę benzyny i to samo. I teraz muszę sprawdzić wszystkie przewody i styki może coś nie łączy :( :(
_________________
AHS założone w Tipo 1.4 ;p;p :)
     assistance
 
 
sekoyamadi 
witamy nowego


Wiek: 49
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 28-04-2010, 06:16   

zielony tbg z tego co widzę to podałeś tabelę rezystancji od czujnika temperatury wody , czyli tym bym się nie sugerował
poza tym mam podobny problem i 2 silnik który wymieniłem na obecny , (chodził idealnie , ale niestety oznaczał się dużym pragnieniem smarowania , 5 l oleju na ok.200 km ) więc jeśli znajdę rozwiązanie problemu , metodą wymiany wszystkiego co możliwe , z 2 silnika to dam cyne. ps. u mnie wymiana s. krokowego nic nie dała .

** Dodano: 29-04-2010, 22:48 **
u mnie problem rozwiązał się po tzw. restarcie komputera w co za bardzo nie wierzyłem prawdę powiedziawszy , ta technologia mnie zdumiała niby takie proste a k.... skuteczne . dla niewtajemniczonych ściągasz klemę na 15 min. wsiadasz przyciskasz pedał hamulca ok 5 sekund , odpalasz i co dosyć istotne czekasz aż się zagrzeje wiatrak włączy , gotowe .
historia jak z chary potera
_________________
sekoyamadi
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load