Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpie na wolnych obrotach, zapala się kontrolka wtrysku
Autor Wiadomość
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:29   szarpie na wolnych obrotach, zapala się kontrolka wtrysku

Witam. Mam Tipo z 1993 roku, silnik 835c1, cewka bosha.Problem jest taki że na wolnych obrotach pracuje nierówno, szarpie. Podczas jazdy do ok. 2500 obrotów także szarpie, przerywa, bardzo często zapala się kontrolka wtrysku. Na wyższych obrotach autko nie szarpie i dobrze przyspiesza. Na wolnych obrotach przy gwałtownym naciśnięciu na gaz czasem strzela. Do tej pory wymieniłem świece, przewody WN, czujnik położenia wału, pompkę paliwa. Niestety te zabiegi nic nie dały. Może ktoś miał podobny problem? Szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Dodam jeszcze, że autko było podpinane pod komputer i nie pokazał błędów.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:35   

fazzman, tak, ja miałem. Przyjrzyj się uważnie iskrom na poszczególnych cylindrach, bo to mogą być początki uszkodzonej cewki. Następnym etapem będzie praca na trzech cylindrach, całkowity brak mocy i spalanie rzędu dwudziestu kilku litrów na 100km.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:38   

No fakt pali mi trochę więcej jakieś 12 litrów w mieście, na trasie 9. Czy jest sposób na sprawdzenie cewki? Zauważyłem też, że czasem po odpaleniu pracuje jakby na 3 garach i strasznie telepie całym silnikiem.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:44   

fazzman, wykręcasz świecę, zakładasz ją na kabel i odpalasz silnik. Zbliżając ją (świecę) do jakiegoś metalowego elementu obserwujesz iskrę. jak będzie na jakimś cylindrze mniejsza albo coś, to znak, że cewka do wymiany. Na allegro wcale nie jest droga a wymiana to kwestia pięciu kabli i czterech śrub.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:51   

Jelcyn, dzięki za poradę. Ja także sugerowałem mechanikowi, że to może być wina cewki ale jego zdaniem to mało prawdopodobne. Sprawdzę iskrę na wszystkich świecach i dam znać czy to wina cewki.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:53   

fazzman, jeszcze tak na marginesie, wiesz o tym, że do tych silników są potrzebne specjalne kable? Niestety są drogie i ciężko je kupić.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-05-2010, 22:57   

Wiem, wiem, że są drogie. Miałem oryginalne bosha ale zaczęły świecić więc wymieniłem na Sentechy, które też zaczęły troszkę świecić a teraz włożyłem Janmory. Ale nie wyeliminowało to problemu z szarpaniem. Na wszystkich kablach jest tak samo. Za NGK musiałbym dac 260 PLN, wiec trochę sporo.
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 31-05-2010, 23:00   

fazzman napisał/a:
Za NGK musiałbym dac 260 PLN
z jednym klubowiczem szukaliśmy tych kabli i znaleźliśmy tylko ofertę za około 600zł. to 260 to całkiem tanio ;)
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 31-05-2010, 23:09   

600?? Strasznie drogo. Bosha znalazłem za 360 PLN w intercars. Ale jeśli wziąć pod uwagę wartość autka to i tak drogo :( .
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2010, 05:53   

Tak na marginesie - nie wiem co wy za kable potrzebujecie do tych starych autek, ale do tego silnika wcale nie trudno dostępne. A 600zł? To już porażka. Kupiłem w Lesznie w motoryzacyjnym od ręki Janmor za 49zł. I śmiga ;)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-06-2010, 07:55   

Jelcyn, z całym szacunkiem, ale gdzies ty wyczytał o tych "specjalnych" kablach :?:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 09:48   

Trochę mnie poniosło z nazewnictwem, ale są inne niż w innych wersjach i droższe. Tych kabli szukałem razem z kolegą ego i on mi podał cenę. Możliwe, że znalazł taką jak ja kiedyś z alternatorem (około 1000zł). Zwykłe janamory które mam teraz czy ma ciechu nie wystawczają, nawet jak je trochę przerobisz. chodzi o to, że w tej cewce styk jest mniejszy od takiego od rozdzielacza i ma trochę inny kształt.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-06-2010, 09:51   

Jelcyn, to mnie zaskoczyłes, bo ja pierwsze o tym słyszę :roll: :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2010, 10:10   

Jelcyn, u mnie pasują idealnie. Byłem wymieniać, bo właśnie końcówkami się różniły, ale pasują idealnie na długość i trzymają się mocno zarówno na świecach jak i rozdzielaczu. W gaźnikowej miałem też Janmora, ale z innym kodem. W sumie jest od groma tych przewodów, przynajmniej w Lesznie. Do mojego modelu na miejscu były trzy zestawy w cenie od 50zł do bodaj 180zł.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 01-06-2010, 10:47   

Kable do silnika 835c1 to: bosh 0 356 912 845 - 365 PLN, NGK RC-FT203 - 293 PLN, Janmor FAM20 - 118 PLN, FAS20 - 70 PLN, SENTECH - ST8435 - 150 PLN. Kable szt. 4 mają końcówkę M4 do cewki, oraz oporniki od strony cewki 1 kOhm, od strony świecy 5 kOhm. Cewka bosh nowa kosztuje 310 PLN, Najtańsza jaką znalazłem to Akusan za 200 PLN.
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2010, 12:04   

To ja polecę Janmor FAS28. Są troszkę krótsze, ale ciągle pasują i kosztują poniżej 50zł. Piszę oczywiście o tych, które sam mam.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 12:18   

ciechu, zgadza się, pasują, trzymają się i działają. Ale jest jedno małe ale, nie przylegają do cewki tak jak powinny przez co mogą się pojawić przebicia i szybciej się zużywają. Zrób tak, zdejmij kabel przy cewce i zajrzyj do środka. Zielono, prawda? to utrudniająca przepływ prądu śniedź.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 01-06-2010, 17:05   

fazzman, co do kabli znam ten ból. A co do tematu, chyba Ci padła sonda lambda, chyba nawet napewno
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:26   

Po podpięciu do komputera pokazuje, że sonda lambda działa tylko odczyty są wolne. Po odpięciu sondy nie ma poprawy a sterownik powinien przejść w tryb awaryjny. Mechanik nie poradził sobie z moim tipkiem więc szukam pomocy na forum. Bardziej stawiacie na cewkę czy na sondę? Po przeczytaniu forum można także stawiać na potencjometr przepustnicy, silnik krokowy, przepustnicę. W końcu nie wiem gdzie mam szukać usterki...
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:32   

fazzman, jak reset kompa nic nie dawał to raczej nie jest to żaden czujnik. Jakby to była sonda, to by się na chwilę poprawiło, przyjrzyj się jaką iskrę daje cewka to będziesz wiedział.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:40   

Jelcyn, a jeśli to cewka to lepiej brać nową markową, nową noname czy markową używkę?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 01-06-2010, 21:55   

fazzman napisał/a:
jeśli to cewka to lepiej brać nową markową, nową noname czy markową używkę?


słyszałem że zamienniki cewki to totalne gówno które siada zaraz po zakupie i reaguje na każdą ilość wilgoci.
Wiadomo oryginał drogi ale porządny. Wydaje mi się, że używka załatwiła by problem

** Dodano: 01-06-2010, 22:55 **
przed zakupem sprawdzić tylko opór czy jest OK
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 21:59   

fazzman, używki czy ,,no name'' nie ma sensu brać, patrząc na ceny na allegro, to za używke płacisz 60-80 zł, ,,no name'' podobnie, a za nówkę boscha zapłacisz około 100.
Luczu, bosch jest klasowany jako zamiennik, mam go od jakiegoś roku i nie dam złego słowa powiedzieć, działa jak należy, mimo niedobranych prawidłowo kabli. Używkę odradzam, bo jest to część która i tak się łatwo psuła a nowa nie jest dużo droższa.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
fazzman 


Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 13
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 01-06-2010, 22:06   

Nowa cewka bosha kosztuje 300 PLN a jakiś zamiennik noname to wydatek rzędu 200 PLN. Gdzie znalazłeś cewkę do tego silnika za 100??
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-06-2010, 22:09   

mhm, może wyprzedaż albo promocja była :-k nie jestem pewien, ale za około 100 udało mi się nowego boscha złapać. Teraz widzę na allegro, 269zł.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load