Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik szarpie, światła migają, deska mruga
Autor Wiadomość
thaas 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 35
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 16-08-2008, 15:17   Silnik szarpie, światła migają, deska mruga

Witam

Od ponad dwóch tygodni tipka trapią jakieś dziwne dolegliwości. Najpierw zaczęło się od szarpania silnika, podczas jazdy np czwórką 60 rzuca autem w przód i tył, to samo na piątce około 80-90. Świeczki wymienione, kable posprawdzane i nic. Później dało się słyszeć wyraźne cykanie,zgrzytanie,przerywanie gdzieś pod kierownicą tak jak by jakaś elektronika cykała. Ostatnio doszło mruganie podświetlenia całej deski rozdzielczej i lekkie wachnięcia świateł.

Powoli robi się to lekko denerwujące, czyżby to jakiś przekaźnik pod deską wariował? Ładowanie jest, kontrolka akumulatora się nie pali, odpala normalnie, jeździ dobrze, tylko to rzucanie i przygasająca elektryka...

miał może ktoś podobne objawy?

1.4 gaźnik
  
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-08-2008, 16:46   

kolego, weź kawałek grubego kabla i zepnij masę silnika z masą budy albo akumulatora. stawiam na to, że masz zbyt niskie napięcie w instalacji, nie przechodzi ci masa. sprawdź dodatkowo mocowanie kabla masy do podłużnicy pod półką z akumulatorem - tam jest badziew patent co lubi puszczać i wtedy są różne jaja.

Albo masz juz koniec diód/regulatora przy altku, może kończą sie szczotki?
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
danek7 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 48
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 31
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 16-08-2008, 22:55   

a to "rzucanie" to tak z nienacka się pojawia?? czy w jakimś konkretnym momencie?? ale pierwsza rzecz to sprawdzenie kabli z "+" aku i z "-"
sprawdź napięcie na aku przy odpalonym silniku... czy jak rosną obroty to napięcie rośnie... ( do ok 14,8V przy 2,5 rpm)
_________________
Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane
  
 
thaas 


Wiek: 44
Dołączył: 21 Mar 2006
Posty: 35
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-08-2008, 07:16   

Rzucanie (taki sam jak na zimnym silniku bez ssania na niskich biegach) 50-70 na czwórce i 70-90 n piątce, jak się go rozkręci ponad setke to ustaje.

Jeszcze kwestia tego świergolenia - mam padającą linkę prędkościomierza, drga już od jakiegoś czasu - czy to padająca linka przypadkiem nie wydaje tych dziwnych chrobotów pod deską?
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-06-2009, 21:38   

Mój problem jest podobny. Migają mi światła, deska, lampka sufitowa, a do tego słabo trzyma obroty i szarpie. Jakiś czas temu robiłem tą masę pod aku, ale sprawdzę. Jeżeli chciałbym spiąć silnik z budą dla poprawienia masy, to gdzie do silnika kabel przyczepić? Do ucha może być?

Alternator zmieniony, rozrusznik zmieniony, testowałem na innych kablach zapłonowych. Digiplex wymieniony, ładowanie bardzo dobre...szlag mnie trafia :sciana:

** Dodano: 25-06-2009, 22:52 **
Ta masa pod akumulatorem to do czego idzie? Jaki osprzęt z niej korzysta?

** Dodano: 28-06-2009, 00:54 **
Sprawa rozwiązana. Masa była nie dość, że niedokręcona ( ta pod aku) to jeszcze zaśniedziała. O masowaniu ze skrzynią biegów (na śrubie) już nie wspomnę, bo tam to chyba ostatnio Włosi przy montażu zaglądali. Teraz wszystko przeczyściłem i śmiga, aż miło 8)
_________________
     Moneta
 
OutRider 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-06-2010, 17:59   

witam

Jestem tu nowy więc pozdrawiam wszystkich. :D

Mam ten sam problem co koledzy wyżej. Mnie tylko rozjaśnia się deska rozdzielcza i to samo dzieje się ze światłami mijania. Gdy wszystko się rozjasnia to wycieraczki zasuwają mi jak głupie. Zrobiłem ta mase pod akumulatorem (rozkręciłem i wyczysciłem) kurna i nic. Jest jeszcze jedna masa na bloku silnika z prawej strony tak lekko od dołu. Czy ją tez trzeba wyczyścic???

pozdrawiam
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-06-2010, 19:22   

regulator napięcia w alternatorze


Sprawdź jakie masz ładowanie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-06-2010, 19:35   

OutRider, radzę Ci jak najszybciej wymienić regulator napięcia, bo za chwilę będziesz miał akumulator do wyrzucenia. Jest notorycznie przeładowywany, a jego amperaż będzie malał z dnia na dzień.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-06-2010, 20:43   

ciechu napisał/a:
za chwilę będziesz miał akumulator do wyrzucenia. Jest notorycznie przeładowywany, a jego amperaż będzie malał z dnia na dzień.


+ możliwość spalenia żarówek itp bardziej kosztownych rzeczy
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
OutRider 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-06-2010, 13:37   

witka

Pytanie, ile kosztuje regulator napiecia i czy trudna jest jego wymiana??????

pozdro
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-06-2010, 13:59   

OutRider, około 30zł. Wymiana regulatora to pestka. Wystarczy odkręcić osłonę plastikową alternatora (3 śruby) i odkręcić regulator napięcia (2 śruby). Trudniej dostać się do alternatora żeby go wyciągnąć.

Tutaj masz opis ze zdjęciami jak to zrobić: http://forum.tempra.org/t...ana+alternatora

Jeśli masz wspomaganie, to albo jak w temacie je odkręcasz, albo nie - ale wtedy alternator wyciągasz dołem (najlepiej z kanału, lub na podniesionym prawym przodzie i zdjętym kole). W zasadzie technik jest kilka :D
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
OutRider 


Wiek: 45
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 20
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-06-2010, 16:33   

witka

Jednak mieliście racje :D . Okazało się, że padł regulator i dawał za duże napięcie a po chwili spadał do prawidłowego napięcia, i tak w kółko. Miałem tam wstawione jakieś polskie gówno, teraz mam Magneti Merelli i śmiga jak jak ta lala 8) . Dobrze, że mój wujas ma pełno części zapasowych do Temperówki.
Tak nawiasem mówiąc mam do sprzedania skrzynie biegów do Tempry i Tipo 1,4.

Pozdrawiam i dziękuje :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load