Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelka dekła wałka rozrządu
Autor Wiadomość
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2009, 11:24   Uszczelka dekła wałka rozrządu

Jak wiadomo wyciek z pod owego dekla jest częsty i paskudny bo na samej górze i ciapie po całym silniku.Wiem że niektórych to nie rusza,ale są osoby które tego nie lubią.Pewnie nie jedna osoba tak już zrobiła lub wymyśliła coś innego,ale mimo to myśle że komuś się to przyda.
Po zmianie uszczelki jest z nią spokój przez miesiąc może dwa i zaczyna się pocić.Gdy chcemy dokręcić to już nie ma jak bo jest wyczuwalny opór.Wystarczy przy pomocy szlifierki kątowej usunąć 6 jak by podpórek przy każdym otworze do przykręcania owego dekla.Po tym zabiegu istnieje możliwość dokręcenia dekla i ściśnięcia uszczelki.
Oczywiście należy śrubki dokręcać z rozwagą i wyczuciem.


Jako że nie zrobiłem fotki przed "wykastrowaniem" 8) dekla,zaznaczyłem na czerwono miejsce gdzie znajdowały się owe podpórki.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2009, 12:17   

ZielonyTBG, pomysł bardzo dobry i nieskomplikowany. Ja też nie lubię jak mi cieknie, ale na szczęście uszczelki drogie nie są, a wymiana trwa chwilkę. Dodam tylko od siebie, że swojego czasu mi śruby się luzowały i dlatego ciekło, przy dokręcaniu często się gwinty w szpilkach zdzierały, więc zrobiłem tak, że dekiel mam normalnie przykręcony ale na wystający kawałek szpilki przychodzi jeszcze kontra. Efekt: nic nie cieknie jak kiedyś.
_________________
     Moneta
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2009, 14:14   

A nie lepiej zamiast korkowej uszczelki włożyć uszczelkę gumową? Koszt to 6-7 zł a na rok z okładem spokój. Sam miałem korkową i zarzygany silnik ale jak założyłem gumową to jak ręką odjął. Dystanse mają za zadanie utrzymywać pokrywę w odpowiedniej wysokości jak będziesz do końca dokręcał to potem uszczelki nie oderwiesz. Poza tym uszczelka pod zwiększonym naciskiem się odkształca i wcale nie znaczy że będzie bardziej szczelnie.
  
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-04-2009, 14:23   

Arkady1s, dokręcając trochę mocniej uszczelnisz w pewnym stopniu, ale to faktycznie nie jest rozwiązanie usterki, tylko prowizoryczne zalepianie. Podobny efekt otrzymasz zaklejając taśma klejącą( żart oczywiście :P ), więc lepiej zainwestować kilka złotych więcej na porządną uszczelkę i mieć spokuj
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2009, 14:28   

założyłem gumową uszczelkę i potwierdzam...od roku spokój z wyciekami :)
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-04-2009, 18:23   

Panowie mam tak od półtora roku i żadna uszczelka się nie przykleiła w żaden sposób,ani nie pękła od zbyt mocnego dokręcenia.
A co do uszczelki gumowej to nie mam możliwości zakupu takiej uszczelki u mnie.Pytałem w sklepach i mnie zbywano,a jak powiedziałem że znajomi takie mają to padło "niemożliwe".Ja się nie będę kłócił ze sprzedawcą,więc zrobiłem co widać i też mam spokój.I na pewno nie jest to tymczasowe "na taśmę" ;D ;D Przetestowane na własnej eeeee Temperkowej skórze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 26-04-2009, 21:15   

ZielonyTBG napisał/a:
Pytałem w sklepach i mnie zbywano,a jak powiedziałem że znajomi takie mają to padło "niemożliwe"

Skąs to znam :roll:
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-04-2009, 21:26   

A ja powiem inaczej, uszczelka korkowa powinna byc dokrecana na cieplym silniku...podczas jej montazu silnik musi byc jaknajbardziej cieply jak sie da, zakladamy uszczelke, dokrecamy z czuciem i silnik stygnie. po jego ostygnieciu (najlepiej rano nastepnego dnia - w moim przypadku) dokrecamy jeszcze mocniej, ale wiadomo zeby nie zerwac gwintu i aby uszczelka nie wylazla poza obrys dekla....sam zastosowalem takie cos i przez pol roku na jednym silniku i ponad pol rku na drugim silniku ani krzty oleju....owa uszczelke wymianialem zaraz po kupnie tempry gdyz nie lubie oleju na swoim silniku....oczywiscie szukalem uszczelki gumowej, ale mialem z tym problem wiec padlo na korkowa....moj sposob polecam nawet celem sprawdzenia i potwierdzenia wyzej opisanego sposobu na brak wycieku
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2009, 21:48   

maniutek, nie zawsze można na ciepłym silniku, bo nieraz (chociażby malowanie, albo właśnie taki szlif pokrywy) silnik wystygnie. Wtedy trzeba na zimnym założyć i skręcić, nagrzać silnik i dokręcić mocniej.

BTW: u mnie tez nie słyszeli o gumowej uszczelce pod dekiel 1.4
_________________
     Moneta
 
Arkady1s 


Pomógł: 6 razy
Wiek: 47
Dołączył: 09 Sie 2007
Posty: 130
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2009, 08:51   

Ja zmieniam uszczelkę co dwa lata i zawsze kupuję gumową. Fakt że mam jeden sklep w którym jest wszystko do fiatów ale na moje pytanie o uszczelkę pod pokrywę usłyszałem: Korkową czy gumową?
To ja byłem zdziwiony za pierwszym razem.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load