szarpie na wolnych obrotach, zapala się kontrolka wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:29 szarpie na wolnych obrotach, zapala się kontrolka wtrysku
|
|
|
Witam. Mam Tipo z 1993 roku, silnik 835c1, cewka bosha.Problem jest taki że na wolnych obrotach pracuje nierówno, szarpie. Podczas jazdy do ok. 2500 obrotów także szarpie, przerywa, bardzo często zapala się kontrolka wtrysku. Na wyższych obrotach autko nie szarpie i dobrze przyspiesza. Na wolnych obrotach przy gwałtownym naciśnięciu na gaz czasem strzela. Do tej pory wymieniłem świece, przewody WN, czujnik położenia wału, pompkę paliwa. Niestety te zabiegi nic nie dały. Może ktoś miał podobny problem? Szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Dodam jeszcze, że autko było podpinane pod komputer i nie pokazał błędów. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:35
|
|
|
fazzman, tak, ja miałem. Przyjrzyj się uważnie iskrom na poszczególnych cylindrach, bo to mogą być początki uszkodzonej cewki. Następnym etapem będzie praca na trzech cylindrach, całkowity brak mocy i spalanie rzędu dwudziestu kilku litrów na 100km. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:38
|
|
|
No fakt pali mi trochę więcej jakieś 12 litrów w mieście, na trasie 9. Czy jest sposób na sprawdzenie cewki? Zauważyłem też, że czasem po odpaleniu pracuje jakby na 3 garach i strasznie telepie całym silnikiem. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:44
|
|
|
fazzman, wykręcasz świecę, zakładasz ją na kabel i odpalasz silnik. Zbliżając ją (świecę) do jakiegoś metalowego elementu obserwujesz iskrę. jak będzie na jakimś cylindrze mniejsza albo coś, to znak, że cewka do wymiany. Na allegro wcale nie jest droga a wymiana to kwestia pięciu kabli i czterech śrub. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:51
|
|
|
Jelcyn, dzięki za poradę. Ja także sugerowałem mechanikowi, że to może być wina cewki ale jego zdaniem to mało prawdopodobne. Sprawdzę iskrę na wszystkich świecach i dam znać czy to wina cewki. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:53
|
|
|
fazzman, jeszcze tak na marginesie, wiesz o tym, że do tych silników są potrzebne specjalne kable? Niestety są drogie i ciężko je kupić. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 22:57
|
|
|
Wiem, wiem, że są drogie. Miałem oryginalne bosha ale zaczęły świecić więc wymieniłem na Sentechy, które też zaczęły troszkę świecić a teraz włożyłem Janmory. Ale nie wyeliminowało to problemu z szarpaniem. Na wszystkich kablach jest tak samo. Za NGK musiałbym dac 260 PLN, wiec trochę sporo. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 23:00
|
|
|
fazzman napisał/a: | Za NGK musiałbym dac 260 PLN | z jednym klubowiczem szukaliśmy tych kabli i znaleźliśmy tylko ofertę za około 600zł. to 260 to całkiem tanio |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 31-05-2010, 23:09
|
|
|
600?? Strasznie drogo. Bosha znalazłem za 360 PLN w intercars. Ale jeśli wziąć pod uwagę wartość autka to i tak drogo . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 05:53
|
|
|
Tak na marginesie - nie wiem co wy za kable potrzebujecie do tych starych autek, ale do tego silnika wcale nie trudno dostępne. A 600zł? To już porażka. Kupiłem w Lesznie w motoryzacyjnym od ręki Janmor za 49zł. I śmiga |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-06-2010, 07:55
|
|
|
Jelcyn, z całym szacunkiem, ale gdzies ty wyczytał o tych "specjalnych" kablach |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 09:48
|
|
|
Trochę mnie poniosło z nazewnictwem, ale są inne niż w innych wersjach i droższe. Tych kabli szukałem razem z kolegą ego i on mi podał cenę. Możliwe, że znalazł taką jak ja kiedyś z alternatorem (około 1000zł). Zwykłe janamory które mam teraz czy ma ciechu nie wystawczają, nawet jak je trochę przerobisz. chodzi o to, że w tej cewce styk jest mniejszy od takiego od rozdzielacza i ma trochę inny kształt. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-06-2010, 09:51
|
|
|
Jelcyn, to mnie zaskoczyłes, bo ja pierwsze o tym słyszę |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 10:10
|
|
|
Jelcyn, u mnie pasują idealnie. Byłem wymieniać, bo właśnie końcówkami się różniły, ale pasują idealnie na długość i trzymają się mocno zarówno na świecach jak i rozdzielaczu. W gaźnikowej miałem też Janmora, ale z innym kodem. W sumie jest od groma tych przewodów, przynajmniej w Lesznie. Do mojego modelu na miejscu były trzy zestawy w cenie od 50zł do bodaj 180zł. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 10:47
|
|
|
Kable do silnika 835c1 to: bosh 0 356 912 845 - 365 PLN, NGK RC-FT203 - 293 PLN, Janmor FAM20 - 118 PLN, FAS20 - 70 PLN, SENTECH - ST8435 - 150 PLN. Kable szt. 4 mają końcówkę M4 do cewki, oraz oporniki od strony cewki 1 kOhm, od strony świecy 5 kOhm. Cewka bosh nowa kosztuje 310 PLN, Najtańsza jaką znalazłem to Akusan za 200 PLN. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 12:04
|
|
|
To ja polecę Janmor FAS28. Są troszkę krótsze, ale ciągle pasują i kosztują poniżej 50zł. Piszę oczywiście o tych, które sam mam. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 12:18
|
|
|
ciechu, zgadza się, pasują, trzymają się i działają. Ale jest jedno małe ale, nie przylegają do cewki tak jak powinny przez co mogą się pojawić przebicia i szybciej się zużywają. Zrób tak, zdejmij kabel przy cewce i zajrzyj do środka. Zielono, prawda? to utrudniająca przepływ prądu śniedź. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lazik666
Pomógł: 9 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 892 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 01-06-2010, 17:05
|
|
|
fazzman, co do kabli znam ten ból. A co do tematu, chyba Ci padła sonda lambda, chyba nawet napewno |
_________________ “Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD
I need more ViCoDiN
był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6 |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:26
|
|
|
Po podpięciu do komputera pokazuje, że sonda lambda działa tylko odczyty są wolne. Po odpięciu sondy nie ma poprawy a sterownik powinien przejść w tryb awaryjny. Mechanik nie poradził sobie z moim tipkiem więc szukam pomocy na forum. Bardziej stawiacie na cewkę czy na sondę? Po przeczytaniu forum można także stawiać na potencjometr przepustnicy, silnik krokowy, przepustnicę. W końcu nie wiem gdzie mam szukać usterki... |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:32
|
|
|
fazzman, jak reset kompa nic nie dawał to raczej nie jest to żaden czujnik. Jakby to była sonda, to by się na chwilę poprawiło, przyjrzyj się jaką iskrę daje cewka to będziesz wiedział. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:40
|
|
|
Jelcyn, a jeśli to cewka to lepiej brać nową markową, nową noname czy markową używkę? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:55
|
|
|
fazzman napisał/a: | jeśli to cewka to lepiej brać nową markową, nową noname czy markową używkę? |
słyszałem że zamienniki cewki to totalne gówno które siada zaraz po zakupie i reaguje na każdą ilość wilgoci.
Wiadomo oryginał drogi ale porządny. Wydaje mi się, że używka załatwiła by problem
** Dodano: 01-06-2010, 22:55 **
przed zakupem sprawdzić tylko opór czy jest OK |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 21:59
|
|
|
fazzman, używki czy ,,no name'' nie ma sensu brać, patrząc na ceny na allegro, to za używke płacisz 60-80 zł, ,,no name'' podobnie, a za nówkę boscha zapłacisz około 100.
Luczu, bosch jest klasowany jako zamiennik, mam go od jakiegoś roku i nie dam złego słowa powiedzieć, działa jak należy, mimo niedobranych prawidłowo kabli. Używkę odradzam, bo jest to część która i tak się łatwo psuła a nowa nie jest dużo droższa. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
fazzman
Dołączył: 26 Kwi 2008 Posty: 13 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 22:06
|
|
|
Nowa cewka bosha kosztuje 300 PLN a jakiś zamiennik noname to wydatek rzędu 200 PLN. Gdzie znalazłeś cewkę do tego silnika za 100?? |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-06-2010, 22:09
|
|
|
mhm, może wyprzedaż albo promocja była nie jestem pewien, ale za około 100 udało mi się nowego boscha złapać. Teraz widzę na allegro, 269zł. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
|