|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wałek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2005, 10:44 Wałek rozrządu
|
|
|
Z tego co mi wiadomo to silnik fiata 1.6 występował w różnych 'konfiguracjach'. Podobno 1.6 jest tylko rozwiertem silnika o pojemności 1.4 itd.
Mam głównie pytanie o wałek. Do silnika 1.6 ( ja mam gaźnik, ale to nie ma znaczenia) nie moglem znaleść niczego. Ale wpadła mi w 'ręce' oferta firmy PIPERCAMS i znalazłem coś takiego:
"Chwilowo nie moge wstawic załącznika"
Jest to wałek do silnika 1.3-1.5 fiatoski sohc. Myślicie żeby pasował? |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 28-05-2005, 14:22
|
|
|
To chyba do dużego Fiata 1.3 - 1.5 |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 28-05-2005, 16:41
|
|
|
Masz na myśli Fiata X1/9 i 128? |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2005, 18:37
|
|
|
Cytat: | W ofercie jest tak:
-Fiat Uno turbo& Punto GT
-Fiat X19/128 1.3-1.5 SOHC
-Fiat Twin Cam 1.6/1.8/2.0
I chodzi o tą środkową pozycję... |
Powinień pasować, zwłaszcza, że na: http://www.catcams.be/index.htm wybierając wałek do fiata 128 w opisie pisze, że jest także do Tipo.
Konstrukcyje są to te same silniki i nie powinno być problemu z założeniem tego wałka. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2005, 23:15
|
|
|
1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 8v SOHC to z tego co wiem identyczne cylindry, podobne tloki, glowice niektore takie same, ale wszystkie plug&play
roznia sie przede wszystkim walem i korbowodami, wiec zostawcie pojecie rozwiert w spokoju |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-05-2005, 23:47
|
|
|
powinny, tzn. ze warto zglebic temat z jakiegos pewniejszego zrodla
jakiegos serwisu czy ksiazki patrzac po rozmiarach walka, glowicy, numerach walkow, bo np. powinny byc z tych samych serii
(bo mi sie np. moglo zawsze cos pomylic, jest pozna pora)
...i dlatego z kolei nie kupowac w ciemno
generalnie np. glowice takie same byc nie moga, by zachowac odpowiedni stopien sprezania
a ze spytam pod jakie modyfikacje chcesz walek do 1.6 ?? |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2005, 10:01
|
|
|
Powiem Ci tak, nie planuję jakichś kolosalnych przeróbek.
Jak narazie mam dolot i część wydechu by el-tec. Przeszlifowane kanały ssące, wydechowe i kolektor ssący'home made', dopasowane otwory kolektorów do otworów w głowicy 'home made'. Myślę nad założeniem 2-óch gaźników. Ale najpewniej i najwcześniej będzie N2O. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2005, 10:06
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | 1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 8v SOHC to z tego co wiem identyczne cylindry, podobne tloki, glowice niektore takie same, ale wszystkie plug&play
roznia sie przede wszystkim walem i korbowodami, wiec zostawcie pojecie rozwiert w spokoju |
Ale niektóre silniki właśnie się różnią "tylko" średnicą" cylindra.
Silniki 1.1, 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 8v SOHC są tej samej konstrukcji, stosowane w nich były 3 różne wały i dwie różne średnice cylindrów i w zasadzie na tym istotne różnice się kończą.
Co do samego wałka, to nie prościej jest wysłać zapytanie do Pipercams'a, my i tak nie dojdziemy do 100% pewności czy wałek będzie pasował. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2005, 20:35
|
|
|
1.1 juz nie.... z reszta sie zgodze
Przynajmniej jesli mowimy o tym ktory byl rzadko w Tipo, oraz w Uno, CC, SC, Punto itd
to jest juz kosiareczka taka jak 1.2, ma bardzo duzy skok tloka i malutki bloczek, dlatego i 1.1 i 1.2 na luzaku wchodza do cc/sc
dlatego bardzo popularne jest uturbianie 1.2 8v w cienkich
silniki z serii o ktorej mowimy maja wlasnie odwrotnie maly skok tloka a duza jego powierzchnie, maja przez to wiekszy potencjal, jednak sa delikatniejsze, oddzialywuja wieksze sily przy tych samych momentach obr |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-05-2005, 22:08
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | 1.1 juz nie.... z reszta sie zgodze |
chodzi o silnik 1116, który ma nie wiele wspólnego z serią silników fire stosowanych w CC/Uno itd.
Pele_Tipo napisał/a: | silniki z serii o ktorej mowimy maja wlasnie odwrotnie maly skok tloka a duza jego powierzchnie, maja przez to wiekszy potencjal, jednak sa delikatniejsze, oddzialywuja wieksze sily przy tych samych momentach obr |
Chyba na odwrót, właśnie na wał korbowy oddziaływują mniejsze siły i tłok porusza sie z mniejszą prędkością, ale większa średnica cylindra niestety powoduje wolniejsze spalanie mieszanki i ogranicazenie stopnia sprężania co może być rekompensowane "wysokoobrotowością" takich silników. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2005, 23:10
|
|
|
romano napisał/a: | Chyba na odwrót, właśnie na wał korbowy oddziaływują mniejsze siły i tłok porusza sie z mniejszą prędkością, ale większa średnica cylindra niestety powoduje wolniejsze spalanie mieszanki i ogranicazenie stopnia sprężania co może być rekompensowane "wysokoobrotowością" takich silników. |
wlasnie nie
pozwol ze wytlumacze najprosciej jak sie da, zeby sie nie sprzeczac
przypuscmy ze mamy wajche polmetrowa i metrowa
aby oddzialac na nie tym samym momentem obrotowym na ktora wajche pojdzie wieksze obciazenie, wieksza sila liniowa??
PS: wieksza wajcha to przenosnia wiekszego skoku tloka a mniejsza analogicznie mniejszego
a co do 1116 to tak myslalem ze albo chodzi o nie ten silnik albo o taki ktorego dawno nie produkuja albo ze chodzi blednie o silniki fire |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2005, 07:57
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | wlasnie nie
pozwol ze wytlumacze najprosciej jak sie da, zeby sie nie sprzeczac
przypuscmy ze mamy wajche polmetrowa i metrowa
aby oddzialac na nie tym samym momentem obrotowym na ktora wajche pojdzie wieksze obciazenie, wieksza sila liniowa??
|
Całkowicie się zgadzam, przecież nie będę zaprzeczał definicji momentu obrotowego , chodziło mi bardziej o to, że w w silniku o małym wykorbieniu nie musimu walczyć o moment obrotowy tylko iść w obroty i z tamtąd brać moc. Ja wiem, że taki silnik będzie miał charakterystykę wyścigową, ale coś za coś. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2005, 14:59
|
|
|
wlasnie dlatego napisalem ze maja wiekszy potencjal ale sa delikatniejsze...
na podstawie tego jak to rozwinales nalezy to rozumiec tak
- delikatniejsze - mniej odporne na moment obrotowy, ograniczone stopniem sprezania itd
- wiekszy potencjal - wieksza powierzchnia wytwarza sile co powoduje ze ta sama mieszanka przeniesie wiecej energii na tlok.... za czym idzie m.in. wysokoobrotowosc... trzeba isc ostro w moc by zrekompensowac moment...
i tutaj pojawia sie kolejny potencjal w obrobce ukladu tlokowo-korbowego, kola zamachowego itd => wkrecanie sie na obroty
i wychodzimy do punktu wyjscia czyli tematu walkow |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2005, 19:12
|
|
|
Powracając do tematu, dziś miał zostać wysłany mail z zapytaniem pipercams'a czy wałek będzie pasować!
Ciekawe za ile dostane odpowiedź...
Ps. Gdzie w okolicach Wawy można dynamicznie wyważyć układ korbowo-tłokowy po odelżeniu koła zamachowego? Jakie to mogą być koszta? Podejrzewam że nie znajde lżejszego dedykowanego, chyba że można dopasować od czegoś?
Pele, wiesz coś?:> |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Tomasz
Wiek: 40 Dołączył: 31 Sty 2005 Posty: 152 Skąd: Ziębice
|
Wysłany: 02-06-2005, 06:53
|
|
|
I jak tam Raku idzie robota???Pisz cos odnosnie swoich zmian bom ciekaw strasznie co ty tam wyczyniasz... |
_________________ tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2005, 12:55
|
|
|
Na razie nie ma odzewu od Pipercamsa...
W sumie nie wyczyniam nic specjalnego! Przy okazji 'remontu' (wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych i wymiana wszystkich uszczelek) nawijmy to 'poprawiłem fabryke'. Przeszlifowałem kanały ssące i wydechowe w głowicy. Przeszlifowałem kolektor ssący. To nic specjalnego. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 16:11
|
|
|
Raku, a masz głowicę na wierzchu czy już wszystko złożone ?
Potrzebowałbym kilka wymiarów, mam głowicę z 1,4 i musiałbym ją porównać z głowicą z 1,6. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2005, 20:02
|
|
|
Cytat: | Już złożone!
Przykro mi, ja już nie pomogę! |
A jakie efekty przyniosły zmiany ?
A co do tych wymiarów to chodziło mi głównie o średnice kanałów, chciałem wiedzieć czy jest jakaś różnica między 1,4 a 1,6. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-06-2005, 20:53
|
|
|
Wiesz, jak na razie to trudno powiedzieć. Może tylko mi się wydaje, ale chyba lepiej się troszkę zbiera...
Chcę pojechać z ciekawości i sprawdzić na hamowni czy jaki kolwiek przyrost będzie. Obróbka była 'home made' wiec myślę że rewelacji nie ma. A może do Gtech'a będe miał dostęp to sprawdzę tylko czas 0-100km/h i na 400m. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 04-06-2005, 16:49
|
|
|
Raku napisał/a: | Ps. Gdzie w okolicach Wawy można dynamicznie wyważyć układ korbowo-tłokowy po odelżeniu koła zamachowego? Jakie to mogą być koszta?
Pele, wiesz coś?:> |
koszta sa na prawde powazne...
kompleksowe przerobki tego typu to rzad wielkosci 3-4 kpln
gdyby ktos byl zainteresowany to nalezy sie odzywac pod ten nr gg 3308623
kolega rzadko jest na necie wiec w razie problemow mozna kontaktowac sie ze mna w przypadku wiekszego zainteresowania bede mogl podac nr. tel.
PS: co do G-techa to jest do zalatwienia mozliwosc pomierzenia sie
a co do hamowni to u Grabowskiego 2 pomiary za 50zl, nie jest to stala cena, ale do zalatwienia przez kolegow. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2005, 23:53
|
|
|
Bez tego zapomnich o tych 150km z 1.6 w snach o szybkich wloszkach
chyba ze chcesz tyle osiagnac by pojechac na hamownie i zeby tyle wyplulo dla wlasnej satysfakcji a po paru katowaniach wyrzucic motorek na zlom
a u Grabowskiego tak jak mowilem to roznie bywa, przez paru kumpli, tzn bedac z nimi jest to po prostu cena stala |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|