Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wałek rozrządu
Autor Wiadomość
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 10:44   Wałek rozrządu

Z tego co mi wiadomo to silnik fiata 1.6 występował w różnych 'konfiguracjach'. Podobno 1.6 jest tylko rozwiertem silnika o pojemności 1.4 itd.
Mam głównie pytanie o wałek. Do silnika 1.6 ( ja mam gaźnik, ale to nie ma znaczenia) nie moglem znaleść niczego. Ale wpadła mi w 'ręce' oferta firmy PIPERCAMS i znalazłem coś takiego:

"Chwilowo nie moge wstawic załącznika" :(

Jest to wałek do silnika 1.3-1.5 fiatoski sohc. Myślicie żeby pasował?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 28-05-2005, 14:22   

To chyba do dużego Fiata :) 1.3 - 1.5
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 16:18   

W ofercie jest tak:
-Fiat Uno turbo& Punto GT
-Fiat X19/128 1.3-1.5 SOHC
-Fiat Twin Cam 1.6/1.8/2.0

I chodzi o tą środkową pozycję... :roll:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 28-05-2005, 16:41   

Masz na myśli Fiata X1/9 i 128?
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2005, 18:37   

Cytat:
W ofercie jest tak:
-Fiat Uno turbo& Punto GT
-Fiat X19/128 1.3-1.5 SOHC
-Fiat Twin Cam 1.6/1.8/2.0

I chodzi o tą środkową pozycję...

Powinień pasować, zwłaszcza, że na: http://www.catcams.be/index.htm wybierając wałek do fiata 128 w opisie pisze, że jest także do Tipo.
Konstrukcyje są to te same silniki i nie powinno być problemu z założeniem tego wałka.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 23:15   

1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 8v SOHC to z tego co wiem identyczne cylindry, podobne tloki, glowice niektore takie same, ale wszystkie plug&play

roznia sie przede wszystkim walem i korbowodami, wiec zostawcie pojecie rozwiert w spokoju
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 23:24   

Lipa, załącznika nie będzie! :(
Mam na myśli głównie to: 1.3-1.5 SOHC
Dobra 'rozwiert' było kiepskim określeniem więcej go nie rusze ;)
Czyli generalnie powinien pasować, ale czy będzie pasować??
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2005, 23:47   

powinny, tzn. ze warto zglebic temat z jakiegos pewniejszego zrodla
jakiegos serwisu czy ksiazki patrzac po rozmiarach walka, glowicy, numerach walkow, bo np. powinny byc z tych samych serii
(bo mi sie np. moglo zawsze cos pomylic, jest pozna pora)

...i dlatego z kolei nie kupowac w ciemno

generalnie np. glowice takie same byc nie moga, by zachowac odpowiedni stopien sprezania

a ze spytam pod jakie modyfikacje chcesz walek do 1.6 ??
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2005, 10:01   

Powiem Ci tak, nie planuję jakichś kolosalnych przeróbek.
Jak narazie mam dolot i część wydechu by el-tec. Przeszlifowane kanały ssące, wydechowe i kolektor ssący'home made', dopasowane otwory kolektorów do otworów w głowicy 'home made'. Myślę nad założeniem 2-óch gaźników. Ale najpewniej i najwcześniej będzie N2O.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-05-2005, 10:06   

Pele_Tipo napisał/a:
1.3, 1.4, 1.5 i 1.6 8v SOHC to z tego co wiem identyczne cylindry, podobne tloki, glowice niektore takie same, ale wszystkie plug&play

roznia sie przede wszystkim walem i korbowodami, wiec zostawcie pojecie rozwiert w spokoju

Ale niektóre silniki właśnie się różnią "tylko" średnicą" cylindra.
Silniki 1.1, 1,3, 1,4, 1,5, 1,6 8v SOHC są tej samej konstrukcji, stosowane w nich były 3 różne wały i dwie różne średnice cylindrów i w zasadzie na tym istotne różnice się kończą.
Co do samego wałka, to nie prościej jest wysłać zapytanie do Pipercams'a, my i tak nie dojdziemy do 100% pewności czy wałek będzie pasował.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2005, 20:35   

1.1 juz nie.... z reszta sie zgodze

Przynajmniej jesli mowimy o tym ktory byl rzadko w Tipo, oraz w Uno, CC, SC, Punto itd

to jest juz kosiareczka taka jak 1.2, ma bardzo duzy skok tloka i malutki bloczek, dlatego i 1.1 i 1.2 na luzaku wchodza do cc/sc

dlatego bardzo popularne jest uturbianie 1.2 8v w cienkich

silniki z serii o ktorej mowimy maja wlasnie odwrotnie maly skok tloka a duza jego powierzchnie, maja przez to wiekszy potencjal, jednak sa delikatniejsze, oddzialywuja wieksze sily przy tych samych momentach obr
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-05-2005, 22:08   

Pele_Tipo napisał/a:
1.1 juz nie.... z reszta sie zgodze

chodzi o silnik 1116, który ma nie wiele wspólnego z serią silników fire stosowanych w CC/Uno itd.

Pele_Tipo napisał/a:
silniki z serii o ktorej mowimy maja wlasnie odwrotnie maly skok tloka a duza jego powierzchnie, maja przez to wiekszy potencjal, jednak sa delikatniejsze, oddzialywuja wieksze sily przy tych samych momentach obr

Chyba na odwrót, właśnie na wał korbowy oddziaływują mniejsze siły i tłok porusza sie z mniejszą prędkością, ale większa średnica cylindra niestety powoduje wolniejsze spalanie mieszanki i ogranicazenie stopnia sprężania co może być rekompensowane "wysokoobrotowością" takich silników.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-05-2005, 23:10   

romano napisał/a:
Chyba na odwrót, właśnie na wał korbowy oddziaływują mniejsze siły i tłok porusza sie z mniejszą prędkością, ale większa średnica cylindra niestety powoduje wolniejsze spalanie mieszanki i ogranicazenie stopnia sprężania co może być rekompensowane "wysokoobrotowością" takich silników.


wlasnie nie

pozwol ze wytlumacze najprosciej jak sie da, zeby sie nie sprzeczac

przypuscmy ze mamy wajche polmetrowa i metrowa

aby oddzialac na nie tym samym momentem obrotowym na ktora wajche pojdzie wieksze obciazenie, wieksza sila liniowa??

PS: wieksza wajcha to przenosnia wiekszego skoku tloka a mniejsza analogicznie mniejszego


a co do 1116 to tak myslalem ze albo chodzi o nie ten silnik albo o taki ktorego dawno nie produkuja albo ze chodzi blednie o silniki fire
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-05-2005, 07:57   

Pele_Tipo napisał/a:
wlasnie nie

pozwol ze wytlumacze najprosciej jak sie da, zeby sie nie sprzeczac

przypuscmy ze mamy wajche polmetrowa i metrowa

aby oddzialac na nie tym samym momentem obrotowym na ktora wajche pojdzie wieksze obciazenie, wieksza sila liniowa??


Całkowicie się zgadzam, przecież nie będę zaprzeczał definicji momentu obrotowego :) , chodziło mi bardziej o to, że w w silniku o małym wykorbieniu nie musimu walczyć o moment obrotowy tylko iść w obroty i z tamtąd brać moc. Ja wiem, że taki silnik będzie miał charakterystykę wyścigową, ale coś za coś.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2005, 14:59   

wlasnie dlatego napisalem ze maja wiekszy potencjal ale sa delikatniejsze...

na podstawie tego jak to rozwinales nalezy to rozumiec tak

- delikatniejsze - mniej odporne na moment obrotowy, ograniczone stopniem sprezania itd

- wiekszy potencjal - wieksza powierzchnia wytwarza sile co powoduje ze ta sama mieszanka przeniesie wiecej energii na tlok.... za czym idzie m.in. wysokoobrotowosc... trzeba isc ostro w moc by zrekompensowac moment...

i tutaj pojawia sie kolejny potencjal w obrobce ukladu tlokowo-korbowego, kola zamachowego itd => wkrecanie sie na obroty

i wychodzimy do punktu wyjscia czyli tematu walkow :P
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-05-2005, 19:12   

Powracając do tematu, dziś miał zostać wysłany mail z zapytaniem pipercams'a czy wałek będzie pasować!
Ciekawe za ile dostane odpowiedź...


Ps. Gdzie w okolicach Wawy można dynamicznie wyważyć układ korbowo-tłokowy po odelżeniu koła zamachowego? Jakie to mogą być koszta? Podejrzewam że nie znajde lżejszego dedykowanego, chyba że można dopasować od czegoś? :>
Pele, wiesz coś?:>
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 02-06-2005, 06:53   

I jak tam Raku idzie robota???Pisz cos odnosnie swoich zmian bom ciekaw strasznie co ty tam wyczyniasz...
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 12:55   

Na razie nie ma odzewu od Pipercamsa...
W sumie nie wyczyniam nic specjalnego! Przy okazji 'remontu' (wymiana pierścieni, uszczelniaczy zaworowych i wymiana wszystkich uszczelek) nawijmy to 'poprawiłem fabryke'. Przeszlifowałem kanały ssące i wydechowe w głowicy. Przeszlifowałem kolektor ssący. To nic specjalnego.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 16:11   

Raku, a masz głowicę na wierzchu czy już wszystko złożone ?
Potrzebowałbym kilka wymiarów, mam głowicę z 1,4 i musiałbym ją porównać z głowicą z 1,6.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 19:01   

Już złożone! :D
Przykro mi, ja już nie pomogę! :(
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-06-2005, 20:02   

Cytat:
Już złożone!
Przykro mi, ja już nie pomogę!

A jakie efekty przyniosły zmiany ?
A co do tych wymiarów to chodziło mi głównie o średnice kanałów, chciałem wiedzieć czy jest jakaś różnica między 1,4 a 1,6.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-06-2005, 20:53   

Wiesz, jak na razie to trudno powiedzieć. Może tylko mi się wydaje, ale chyba lepiej się troszkę zbiera...
Chcę pojechać z ciekawości i sprawdzić na hamowni czy jaki kolwiek przyrost będzie. Obróbka była 'home made' wiec myślę że rewelacji nie ma. A może do Gtech'a będe miał dostęp to sprawdzę tylko czas 0-100km/h i na 400m.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2005, 16:49   

Raku napisał/a:
Ps. Gdzie w okolicach Wawy można dynamicznie wyważyć układ korbowo-tłokowy po odelżeniu koła zamachowego? Jakie to mogą być koszta?
Pele, wiesz coś?:>

koszta sa na prawde powazne...
kompleksowe przerobki tego typu to rzad wielkosci 3-4 kpln

gdyby ktos byl zainteresowany to nalezy sie odzywac pod ten nr gg 3308623
kolega rzadko jest na necie wiec w razie problemow mozna kontaktowac sie ze mna w przypadku wiekszego zainteresowania bede mogl podac nr. tel.

PS: co do G-techa to jest do zalatwienia mozliwosc pomierzenia sie
a co do hamowni to u Grabowskiego 2 pomiary za 50zl, nie jest to stala cena, ale do zalatwienia przez kolegow.
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-06-2005, 10:26   

Ehh... Ciut zadużo jak na mój skromny, studencki budżet :(
A u Grabowskiego to nie była promocja? Gadałem z kumplem, mówi jedź do G tam jest promocja, hamowanko 50zł?:>
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-06-2005, 23:53   

Bez tego zapomnich o tych 150km z 1.6 w snach o szybkich wloszkach

chyba ze chcesz tyle osiagnac by pojechac na hamownie i zeby tyle wyplulo dla wlasnej satysfakcji a po paru katowaniach wyrzucic motorek na zlom

a u Grabowskiego tak jak mowilem to roznie bywa, przez paru kumpli, tzn bedac z nimi jest to po prostu cena stala
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load