Wysłany: 26-11-2009, 11:48 i przyszedł czas na mnie
Witam,
Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
A tak na serio - zorientuj się ile taki zabieg by kosztował. Silnik kupisz za około 1000zł. Z tym że nie masz pewności na jaki trafisz. Jeżeli koszta robocizny są niższe wiadomo że robić ten silnik który masz bo wiesz na czym stoisz. Na pewno nie opłaca się auta teraz za grosze sprzedać.
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
Wysłany: 26-11-2009, 12:28 Re: i przyszedł czas na mnie
DARREK napisał/a:
Witam,
Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/
Heheheh ja dzisiaj odbieram głowice z planowania... 120zł do tego uszczelki + robocizna... Bądź dobre myśli
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
Wysłany: 26-11-2009, 14:33 Re: i przyszedł czas na mnie
Bdm$ka napisał/a:
DARREK napisał/a:
Witam,
Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/
Heheheh ja dzisiaj odbieram głowice z planowania... 120zł do tego uszczelki + robocizna... Bądź dobre myśli
ile całość Cie wyniesie?
u mnie wołają 900-1200 zł za całość, czyli planowanie wymiana itd...
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
DARREK, 120 planowanie, 60 uszczelka, i około 200 robota, do tego jeszcze uszczelka od kolektora ale nie wiem ile kosztowała, robię u znajomego, w innym warsztacie powiedzieli mi 200 za planowanie i 400 za robotę...
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-11-2009, 15:10
to jak ci tak wołaja to rób remont, bo tak jak pisal Luczu silnik upisz za 1000 a nawet mniej ale ile ci pochodzi to nie wiadomo. Reanimuj serducho Tipolca
opcja 1 - sprzedajesz auto za grosze i jesteś na lodzie, nie wiadomo co kupisz
opcja 2 - kupujesz silnik za 800-1000 zł + koszta przekładki może się okazać że pojeździsz z 200 km i walną panewki lub cokolwiek innego
opcja 3 ( najlepsza ) - remontujesz to co trzeba, masz pewność co do silnika i wozisz się długo i szczęśliwie
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2009, 18:57
a moze warto się dokształcić, i zrobić samemu?
ja głowicę w DF125p zmieniałem sam pod blokiem, tipek wcale nie jest bardziej skomplikowany, jedynie z regulacją zaworów jest nieco trudniej.
Wysłany: 26-11-2009, 20:14 Re: i przyszedł czas na mnie
DARREK napisał/a:
Witam,
Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/
na pewno woda?
jakiś czas temu byłem oglądać auto
z LPG (II generacja - mikser w gumie)
które miało podobne objawy
a okazało się
że
woda była w zbiorniku lpg
zawór lpg cały czas był otwarty (zablokował się albo co)
po odłączeniu (fizycznym) lpg, wymianie świec i kabli
i filtra powietrza
okazało się
że wszystko
działa
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
Naprawiaj, bo nie kupisz sprawnego wozidła za 1000-1500zł, a jak z resztą autka w miarę dobrze to warto jeszcze dolożyć tyle.
Fakt.. rozglądałem się, ale sprawa ruszyła z naprawą...
Luczu napisał/a:
krótki i treściwie
opcja 1 - sprzedajesz auto za grosze i jesteś na lodzie, nie wiadomo co kupisz
opcja 2 - kupujesz silnik za 800-1000 zł + koszta przekładki może się okazać że pojeździsz z 200 km i walną panewki lub cokolwiek innego
opcja 3 ( najlepsza ) - remontujesz to co trzeba, masz pewność co do silnika i wozisz się długo i szczęśliwie
Właśnie jestem w trakcie opcji 3.
Luczu napisał/a:
karolek_1989, Nie ma takiej opcji. Sprawdzone na 2 lub 3 znajomych z bagna w większe bagno się wpakowali.
Dokładnie, tutaj będę wiedział co jest, i na czym to śmiga, a kupić silnik, wywalić trochę czasu, nerwów i kasy na przekładke i później po jakimś czasie dojść do tej samej sytuacji tylko, że z drugim silnikiem to bez celu.. można tak w kółko...
yoyo napisał/a:
a moze warto się dokształcić, i zrobić samemu?
ja głowicę w DF125p zmieniałem sam pod blokiem, tipek wcale nie jest bardziej skomplikowany, jedynie z regulacją zaworów jest nieco trudniej.
Też robiłem pod domem.. ale tutaj, to nie przejdzie... raz, że zmieniły się czasy i jakaś menda się przyczepi, a dwa, chcę mieć zrobione perfekto, a nie później sie zastanawiać dlaczego coś nie działa i szukać przyczyny, albo zastanawiać się czy wszystko popodłączane tak jak ma być.. no i tutaj dojdzie ustawienie rozrządu jak dobrze zauważyłem...
Frodo89 napisał/a:
DARREK, oj wspolczuje ci wiem co czujesz ... swoja droga cos bardzo awaryje sa 2.0 8v a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania
Bo tak jest.. tylko niewiadomo, czy poprzdni właściciele kiedykolwiek wymieniali coś w nim... Na bank poprzedni właściciel tego nie ruszał... a jak wiadomo, każda uszczelka ma swoją trwałość. Cholera wie czy ktoś od nowości ją ruszał, czy też nie... każdy samochód zdechnie jak nikt w nim nie będzie nic robił.. taka jest kolej rzeczy..
krzychTIPOspeed napisał/a:
Frodo89 napisał/a:
a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania
wiekszosc ale zostala ta mniejszosc DARREK, dasz rade
Grunt to być pozytywnej mysli.. Nie poddam się, wkońcu jestem użytkownikiem TTT a nie... innego pojazdu
EASYKATO napisał/a:
na pewno woda?
jakiś czas temu byłem oglądać auto
z LPG (II generacja - mikser w gumie)
które miało podobne objawy
a okazało się
że
woda była w zbiorniku lpg
zawór lpg cały czas był otwarty (zablokował się albo co)
po odłączeniu (fizycznym) lpg, wymianie świec i kabli
i filtra powietrza
okazało się
że wszystko
działa
Zerkne na Twoją uwagę...
Luczu napisał/a:
To odnośnie wody w zbiorniku. Jest to możliwe
Znajomy tak miał w swoim dupowozie... a dziwił się, dlaczego do 60-tki wchodzi niecałe 30... Ja osobiście tankuję na BP i nie miałem dotychczas problemów.. ale jak wiadomo.. wszystko się może zdarzyć...
EASYKATO napisał/a:
dlatego warto
przed ściąganiem głowicy
odłączyć gazownię (ale nie tylko elektrycznie)
i pojeździć trochę
bez
z tym może być problem, bo auto nie jeździ ani na LPG ani na benzynie...
Nie pali, a jak już uda się (co graniczy z cudem) to dymi na biało (jakby się palił olej silnikowy) no i na 3 gary... dodam, że świece itd.. nowe...
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
DARREK, Wymiana uszczelki pod głowicą to wcale nie jest wbrew pozorom trudna sprawa, sam robiłem i to nawet na 2 wałkach rozrządu. Ktoś powiedział, że kosztuje to 1000-1200zł - większej głupoty nie słyszałem. Ja wymieniałem uszczelkę+ olej półsyntetyk+ płyn chłodniczy+ planowanie - koszta te zamknęły się w 200zł, jakbym chciał podliczyć swoją robociznę to drugie 200zł, także nie daj się oszukać. Jeśli nie zagotowałeś silnika przy tej awarii to mało prawdopodobne żeby pękła głowica. Przy wymianie trzeba tylko dokładnie oznaczyć rozrząd i ot cała filozofia
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
koszty roboty 550 PLN, planowanie 50 PLN do tego uszczelki: kolektorów, pod głowice, pod pokrywe, pasek rozrządu, świece, olej, płyn... hmm chyba nic nie pominełem... za uszczelki 130 pln, pasek mam, a świece, olej itd, to wiadomo...
yhh...
Ale nie tracę ducha
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
DARREK, Drogo jak cholera, jakbym mieszkał bliżej to zrobiłbym Ci to za 2 stówki
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
czy w fiacie to częsta przypadłość bo i wcześniej w unie 1,0 (2x w ciągu 2 lat) obecnie w tipo 1,4 też wymieniałem
mechanik mówił mi że to normalne w fiacie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.