Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
i przyszedł czas na mnie
Autor Wiadomość
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-11-2009, 11:48   i przyszedł czas na mnie

Witam,

Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... :roll: mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2009, 11:51   

DARREK napisał/a:
rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... :roll:


rozwal swój :)

A tak na serio - zorientuj się ile taki zabieg by kosztował. Silnik kupisz za około 1000zł. Z tym że nie masz pewności na jaki trafisz. Jeżeli koszta robocizny są niższe wiadomo że robić ten silnik który masz bo wiesz na czym stoisz. Na pewno nie opłaca się auta teraz za grosze sprzedać.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2009, 12:28   Re: i przyszedł czas na mnie

DARREK napisał/a:
Witam,

Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... :roll: mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/


Heheheh ja dzisiaj odbieram głowice z planowania... 120zł do tego uszczelki + robocizna... Bądź dobre myśli ;)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-11-2009, 14:33   Re: i przyszedł czas na mnie

Bdm$ka napisał/a:
DARREK napisał/a:
Witam,

Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... :roll: mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/


Heheheh ja dzisiaj odbieram głowice z planowania... 120zł do tego uszczelki + robocizna... Bądź dobre myśli ;)


ile całość Cie wyniesie?

u mnie wołają 900-1200 zł za całość, czyli planowanie wymiana itd...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-11-2009, 15:08   

DARREK, 120 planowanie, 60 uszczelka, i około 200 robota, do tego jeszcze uszczelka od kolektora ale nie wiem ile kosztowała, robię u znajomego, w innym warsztacie powiedzieli mi 200 za planowanie i 400 za robotę...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-11-2009, 15:10   

to jak ci tak wołaja to rób remont, bo tak jak pisal Luczu silnik upisz za 1000 a nawet mniej ale ile ci pochodzi to nie wiadomo. Reanimuj serducho Tipolca :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
wabot 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 69
Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2009, 16:45   

Naprawiaj, bo nie kupisz sprawnego wozidła za 1000-1500zł, a jak z resztą autka w miarę dobrze to warto jeszcze dolożyć tyle.
_________________
Tipo 1.4 95r 159.A2
  
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2009, 16:53   

krótki i treściwie

opcja 1 - sprzedajesz auto za grosze i jesteś na lodzie, nie wiadomo co kupisz
opcja 2 - kupujesz silnik za 800-1000 zł + koszta przekładki może się okazać że pojeździsz z 200 km i walną panewki lub cokolwiek innego
opcja 3 ( najlepsza ) - remontujesz to co trzeba, masz pewność co do silnika i wozisz się długo i szczęśliwie
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
KarolTTT 


Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 24
Skąd: Ustroń
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2009, 17:15   

opcja 4 - sprzedajesz auto za grosze, kupujesz fiata za grosze i dalej sie wozisz :]
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2009, 17:24   

karolek_1989, Nie ma takiej opcji. Sprawdzone na 2 lub 3 znajomych z bagna w większe bagno się wpakowali.
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-11-2009, 18:57   

a moze warto się dokształcić, i zrobić samemu?
ja głowicę w DF125p zmieniałem sam pod blokiem, tipek wcale nie jest bardziej skomplikowany, jedynie z regulacją zaworów jest nieco trudniej.
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Frodo89 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 35
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 104
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-11-2009, 19:19   

DARREK, oj wspolczuje ci wiem co czujesz ... swoja droga cos bardzo awaryje sa 2.0 8v a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania
_________________
Był :
Skoda Favorit 1.4 91'
Renault Clio 91' 1.4
Fiat Tipo 2.0 8V 91'
Fiat Tipo 1.6 kat 91'
Jest:
Renault Laguna 2.0 16v 98'
  
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 26-11-2009, 19:23   

Frodo89 napisał/a:
a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania

wiekszosc :D ale zostala ta mniejszosc :D DARREK, dasz rade :ttt:
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-11-2009, 20:14   Re: i przyszedł czas na mnie

DARREK napisał/a:
Witam,

Dziś rano po przejechaniu kilkunastu kilometrów stało się coś, czego się nie spodziewałem. tipek odmówił posłuszeństwa.. Zgasł i już nie chciał rozmawiać, po wyjęciu świec, sprawdzeniu tego i tamtego, okazało się, że z tłoków prycha woda... już wiedziałem co to oznacza... uszczelka pod głowicą.. do tego planowanie, i sprawdzenie głowicy... Teraz nie wiem czy to się opłaca w tym grzebać... bo jak dojdzie, że głowica pęknięta, to chyba ze złości wezmę kij i rozwale samochód sąsiada.. doradźcie coś... :roll: mój optymizm zgasł razem z sercem Tipka... :/


na pewno woda?

jakiś czas temu byłem oglądać auto
z LPG (II generacja - mikser w gumie)

które miało podobne objawy

a okazało się

że
woda była w zbiorniku lpg

zawór lpg cały czas był otwarty (zablokował się albo co)


po odłączeniu (fizycznym) lpg, wymianie świec i kabli
i filtra powietrza
okazało się
że wszystko
działa
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-11-2009, 20:22   

To odnośnie wody w zbiorniku. Jest to możliwe :|

_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-11-2009, 20:29   

dlatego warto
przed ściąganiem głowicy

odłączyć gazownię (ale nie tylko elektrycznie)

i pojeździć trochę
bez
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-11-2009, 09:08   

wabot napisał/a:
Naprawiaj, bo nie kupisz sprawnego wozidła za 1000-1500zł, a jak z resztą autka w miarę dobrze to warto jeszcze dolożyć tyle.


Fakt.. rozglądałem się, ale sprawa ruszyła z naprawą...

Luczu napisał/a:
krótki i treściwie

opcja 1 - sprzedajesz auto za grosze i jesteś na lodzie, nie wiadomo co kupisz
opcja 2 - kupujesz silnik za 800-1000 zł + koszta przekładki może się okazać że pojeździsz z 200 km i walną panewki lub cokolwiek innego
opcja 3 ( najlepsza ) - remontujesz to co trzeba, masz pewność co do silnika i wozisz się długo i szczęśliwie


Właśnie jestem w trakcie opcji 3.

Luczu napisał/a:
karolek_1989, Nie ma takiej opcji. Sprawdzone na 2 lub 3 znajomych z bagna w większe bagno się wpakowali.


Dokładnie, tutaj będę wiedział co jest, i na czym to śmiga, a kupić silnik, wywalić trochę czasu, nerwów i kasy na przekładke i później po jakimś czasie dojść do tej samej sytuacji tylko, że z drugim silnikiem to bez celu.. można tak w kółko...

yoyo napisał/a:
a moze warto się dokształcić, i zrobić samemu?
ja głowicę w DF125p zmieniałem sam pod blokiem, tipek wcale nie jest bardziej skomplikowany, jedynie z regulacją zaworów jest nieco trudniej.


Też robiłem pod domem.. ale tutaj, to nie przejdzie... raz, że zmieniły się czasy i jakaś menda się przyczepi, a dwa, chcę mieć zrobione perfekto, a nie później sie zastanawiać dlaczego coś nie działa i szukać przyczyny, albo zastanawiać się czy wszystko popodłączane tak jak ma być.. no i tutaj dojdzie ustawienie rozrządu jak dobrze zauważyłem...

Frodo89 napisał/a:
DARREK, oj wspolczuje ci wiem co czujesz ... swoja droga cos bardzo awaryje sa 2.0 8v a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania


Bo tak jest.. tylko niewiadomo, czy poprzdni właściciele kiedykolwiek wymieniali coś w nim... Na bank poprzedni właściciel tego nie ruszał... a jak wiadomo, każda uszczelka ma swoją trwałość. Cholera wie czy ktoś od nowości ją ruszał, czy też nie... każdy samochód zdechnie jak nikt w nim nie będzie nic robił.. taka jest kolej rzeczy..

krzychTIPOspeed napisał/a:
Frodo89 napisał/a:
a wiekszosc mowila ze silniki prawie nie do zajechania

wiekszosc ale zostala ta mniejszosc DARREK, dasz rade


Grunt to być pozytywnej mysli.. Nie poddam się, wkońcu jestem użytkownikiem TTT a nie... innego pojazdu ;D

EASYKATO napisał/a:
na pewno woda?

jakiś czas temu byłem oglądać auto
z LPG (II generacja - mikser w gumie)

które miało podobne objawy

a okazało się

że
woda była w zbiorniku lpg

zawór lpg cały czas był otwarty (zablokował się albo co)


po odłączeniu (fizycznym) lpg, wymianie świec i kabli
i filtra powietrza
okazało się
że wszystko
działa


Zerkne na Twoją uwagę... :)

Luczu napisał/a:
To odnośnie wody w zbiorniku. Jest to możliwe


Znajomy tak miał w swoim dupowozie... a dziwił się, dlaczego do 60-tki wchodzi niecałe 30... Ja osobiście tankuję na BP i nie miałem dotychczas problemów.. ale jak wiadomo.. wszystko się może zdarzyć...

EASYKATO napisał/a:
dlatego warto
przed ściąganiem głowicy

odłączyć gazownię (ale nie tylko elektrycznie)

i pojeździć trochę
bez


z tym może być problem, bo auto nie jeździ ani na LPG ani na benzynie...
Nie pali, a jak już uda się (co graniczy z cudem) to dymi na biało (jakby się palił olej silnikowy) no i na 3 gary... dodam, że świece itd.. nowe...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-11-2009, 09:35   

DARREK, Wymiana uszczelki pod głowicą to wcale nie jest wbrew pozorom trudna sprawa, sam robiłem i to nawet na 2 wałkach rozrządu. Ktoś powiedział, że kosztuje to 1000-1200zł - większej głupoty nie słyszałem. Ja wymieniałem uszczelkę+ olej półsyntetyk+ płyn chłodniczy+ planowanie - koszta te zamknęły się w 200zł, jakbym chciał podliczyć swoją robociznę to drugie 200zł, także nie daj się oszukać. Jeśli nie zagotowałeś silnika przy tej awarii to mało prawdopodobne żeby pękła głowica. Przy wymianie trzeba tylko dokładnie oznaczyć rozrząd i ot cała filozofia
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-12-2009, 22:50   

koszty roboty 550 PLN, planowanie 50 PLN do tego uszczelki: kolektorów, pod głowice, pod pokrywe, pasek rozrządu, świece, olej, płyn... hmm chyba nic nie pominełem... za uszczelki 130 pln, pasek mam, a świece, olej itd, to wiadomo...

yhh...

Ale nie tracę ducha :ttt:
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 02-12-2009, 15:07   

walcz kolego walcz :D
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-12-2009, 15:27   

DARREK, jeśli mogę zapytać,to ile wziął mech. za samą robociznę :?:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-12-2009, 22:23   

dziura napisał/a:
DARREK, jeśli mogę zapytać,to ile wziął mech. za samą robociznę :?:


550 PLN
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-12-2009, 12:26   

DARREK, Drogo jak cholera, jakbym mieszkał bliżej to zrobiłbym Ci to za 2 stówki :lalala:
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 08-12-2009, 13:08   

samochód już prawie oddycha, ale jeszcze 2 wtryskiwacze do wymiany... :roll:

** Dodano: 10-12-2009, 21:30 **
Tipacz został zreanimowany... nie małym kosztem :/
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
czester 
witamy nowego


Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 3
Skąd: przemyśl
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2010, 08:54   

czy w fiacie to częsta przypadłość bo i wcześniej w unie 1,0 (2x w ciągu 2 lat) obecnie w tipo 1,4 też wymieniałem
mechanik mówił mi że to normalne w fiacie?
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load