Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak mocy na niskich obrotach
Autor Wiadomość
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-05-2006, 15:11   Brak mocy na niskich obrotach

hmmmm.... czym może być spowodowany brak mocy na niskich obrotach? Ruszanie to koszmar - muszę wkręcić silnik na 2500 obrotów żeby ruszyć z miejsca, w przeciwnym wypadku silnik dławi się i nie ma siły jechać.
Problem jest równiez z zapalaniem gdy silnik jest zimny na LPG. Objawy są identyczne jak w zimie przy -15 gdy odpalałem na benzynie. Mianowicie silnik wskakuje na 800 obrotów, poprycha sobie trochę i gaśnie, a jak dodam mu trochę gazu to od razu się zdławia.

Ostatnio regulowałem gaźnik oraz LPG na analizatorze spalin i od tego momentu zaczęły się opisywane kłopoty latem - wcześniej występowało to tylko przy mrozach na benzynie.

Zapewne przyczyna nie leży wyłącznie w regulacji instalki LPG, ponieważ dotyczy zarówno lpg (obecnie, latem) jak i benzyny (w zimie).
     Moneta
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-05-2006, 20:29   

hmmm... zalatuje mi to trochę moimi 'cudami' w autku co to się robią na szczęście póki co tylko na benzynie... zahocwanie podobne częściowo... zapchany gaźnik, spsuty elektrozaworek czy ew może pompki czy inne cuda na podciśnienie, coś z filtrem paliwa, pompą albo ... właśnie... co...
na świeżo się znów o tym pisze na forum to przeanalizuj, może u ciebie podobne powody, tylko objawy ciut inne...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-05-2006, 21:07   

Swiecie? Kopłuka? Kable WN? Palec w rozdzielaczu. Tym sie dobrze zaopiekuj! Powinno pomoc. Najlepiej wymien wszystko na nowki. A jesli nadal to nie pomoze, to albo masz juz silnik mechanicznie do du..., ale zly sklad mieszanki - np. rozregulowany gaznik. A na gazie, mozliwe ze masz poprzestawiane cos na przewodzie dostarczajacym gaz lub na reduktorze rozregulowane lub sam reduktor (parownik) do regeneracji.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-05-2006, 21:11   Re: Brak mocy na niskich obrotach

bronek napisał/a:
hmmmm.... czym może być spowodowany brak mocy na niskich obrotach?


Na LPG, czy na benzynie też?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-05-2006, 21:13   

Witam!

Najprawdopodobniej nie pali na 4 gary..dlatego takie obroty itd ( jak bedziesz tak jezdzil zalatwisz sprzeglo )przyczyny i szukanie w rzeczach jak miszko napisal. Sugeruje takze sprawdzic filter powietrza. Pozniej mozna zrobic diagnostyke silnika ( sprezanie ). Poniewaz na gazie tak chodzi to gaznik ma troszke mniejsze znaczenie ( zapalanie auta na gazie zimnego to mam swoje zdanie otym ).
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
bronek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-05-2006, 15:44   

Gaźnik nie tak dawno był dokładnie zrobiony. Silnik po regulacji (Pb i LPG). Reduktor zregenerowany. Wymienione wszystkie filtry. Nowe świece, kable WN, kopułka. Do tego dwa remonty silnika na jesieni i w zimie.

Nie miał mocy na niskich obrotach na LPG. "Podkręcanie" reduktora nic nie pomagało i... udało mi się znaleźć przyczynę problemu - pęknięty wężyk od ciśnienia idący do kompa (łączy on trójnikiem blok silnika, serwo wspomagania hamulca i komp). Wymieniłem. Teraz znowu silnik pracuje ładnie i odzyskał moc.

Niestety pozostał problem zapalania zimnego silnika. W tej kwestii nic się nie zmieniło i problem występuje zarówno na Pb jak i LPG. Objawy zostały opisane w poprzedniej wiadomości. Myślicie, że może to być spowodowane kiepskim sprężaniem na jednym z cylindrów? Mam nadzieje, że nie - nie chce robić 3 remontu w przeciągu pół roku :sciana:

[ Dodano: 28-05-2006, 16:47 ]
marcinwodnik, właśnie wczoraj zauwazyłem, że sprzęgło zaczyna mi się ślizgać :/ Na razie jeszcze nie jest źle więc myślę, że kilka miesięcy pojeździ. BTW: sprzęgło wytrzymało 247000.

[ Dodano: 15-06-2006, 16:41 ]
no to kicha! Zimny samochód prawie nie chce mi zapalać na Pb. Na LPG za 1,2 razem zaskakuje. :/

Zapalony silnik na Pb wskakuje na 500-800 obrotów, chwile poprycha (1 sekunde) w stanie agonii i gaśnie. Na LPG natomiast udaje mi się wciskając pedał gazu wkręcić go na 2500 obrotów, przetrzymać kilka sekund i potem już jest OK.

Acha! zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że skacze mi obrotomierz w czasie jazdy - tzn. np. z 3000 przeskakuje od razu na 4000 po czym wraca do właściwego wskazania. Z tego co wiem, to obrotomierz jest zasilany z któregoś kabla WN, tak? Może to jest jakaś podpowiedź do znalezienia przyczyny?

Co z tym zrobić? Help!

[ Dodano: 19-06-2006, 22:01 ]
Poprawka - obrotomierz jest podpięty pod cewkę.
Sprawdziłem zatem omomierzem cewkę i ma parametry prawidłowe, tzn. na małym obwodzie ok 0.4Ohm a na dużyom 5.15kOhm. Czy jest to wystarczające sprawdzenie aby wykluczyć jej awarię?

Co jeszcze mogę zrobić?

[ Dodano: 23-06-2006, 21:22 ]
Zmierzyłem CPW. Na rozgrzanym silniku ma 950Ohm.

kompresja na cylindrach 12, 12, 12, 11.5 ! :)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load