|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wyjąć półoś nie rozbierając całego zawieszenia? |
Autor |
Wiadomość |
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:18 Jak wyjąć półoś nie rozbierając całego zawieszenia?
|
|
|
na forum pojawiały się pytania jak wyjąć półoś, często padały odpowiedzi, że to bardzo żmudna robota. otóż nie! Dla tych którzy będą to robili pierwszy raz proponuję następujące rozwiązanie. dotyczy ono silników 1.4, 1.6.
1. podstawić klocki pod przednie koła
2. odbezpieczyć wgięcie na nakrętce półosi
3. poprosić aby ktoś wcisnął pedał hamulca
4. odkręcić nakrętkę nakładając klucz nasadowy 32, może być przydatne ramię w postaci
kawałka rurki
5. podlewarować samochód i zdjąć koło
6. poluzować nakrętkę dolną trzymającą zwrotnicę w kolumnie amortyzatora
7. odkręcić i wyjąć górną śrubę trzymającą zwrotnicę w kolumnie amortyzatora, dolną
poluzowaną zostawiamy.
8. rozpiąć opaskę spinającą mieszek gumowy przy skrzyni biegów
9. odginając kolumnę amortyzatora i skręcając zwrotnicę wyjąć półoś. uwaga! może być
ona lekko zapieczona w wieloklinie piasty koła, w tym celu należy w nią puknąć
młotkiem gumowym.
Cała rozbiórka w ten sposób zajmuje nie dłużej niż 5-7 minut, a montaż też nie jest
skomplikowany. powodzenia. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:30
|
|
|
mirek napisał/a: | Cała rozbiórka w ten sposób zajmuje nie dłużej niż 5-7 minut, |
Skoro tak to wielki szacun dla Ciebie powinieneś pracować w załodze Roberta Kubicy |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:34
|
|
|
Przerabiałem ten temat niedawno, na jednej stronie rozpiąłem drążki kierownicze, a i tak miałem problem z wyjęciem półosi, ale potem opanowałem temat i to jest niezła szybka metoda. oczywiście ta, kiedy drążków kierowniczych wcale nie trzeba odkręcać. |
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:35
|
|
|
mirek napisał/a: | nie dłużej niż 5-7 minut |
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:40
|
|
|
Dobrze, zgadzam się dla robiących to po raz pierwszy 15-20 min, i to specjalnie nie starając się. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:46
|
|
|
OT
mirek, przestałbyś klepać tematy na zasadzie kopiuj-wklej bez czytania tego co wkleiłeś... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
mirek
Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 77 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-11-2008, 12:51
|
|
|
Jest trzydzieści kilka stron dotyczacych zespołu napędowego, jeśli ktoś omawiał podobną metodę to sorki, ja dochodziłem do tego własnym doświadczeniem, nie zamierzam odbierać nikomu praw autorskich, w każdej chwili mogę ten post usunąć jeśli jest taka wola |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|