Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak wyjąć półoś nie rozbierając całego zawieszenia?
Autor Wiadomość
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:18   Jak wyjąć półoś nie rozbierając całego zawieszenia?

na forum pojawiały się pytania jak wyjąć półoś, często padały odpowiedzi, że to bardzo żmudna robota. otóż nie! Dla tych którzy będą to robili pierwszy raz proponuję następujące rozwiązanie. dotyczy ono silników 1.4, 1.6.
1. podstawić klocki pod przednie koła
2. odbezpieczyć wgięcie na nakrętce półosi
3. poprosić aby ktoś wcisnął pedał hamulca
4. odkręcić nakrętkę nakładając klucz nasadowy 32, może być przydatne ramię w postaci
kawałka rurki
5. podlewarować samochód i zdjąć koło
6. poluzować nakrętkę dolną trzymającą zwrotnicę w kolumnie amortyzatora
7. odkręcić i wyjąć górną śrubę trzymającą zwrotnicę w kolumnie amortyzatora, dolną
poluzowaną zostawiamy.
8. rozpiąć opaskę spinającą mieszek gumowy przy skrzyni biegów
9. odginając kolumnę amortyzatora i skręcając zwrotnicę wyjąć półoś. uwaga! może być
ona lekko zapieczona w wieloklinie piasty koła, w tym celu należy w nią puknąć
młotkiem gumowym.
Cała rozbiórka w ten sposób zajmuje nie dłużej niż 5-7 minut, a montaż też nie jest
skomplikowany. powodzenia.
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:30   

mirek napisał/a:
Cała rozbiórka w ten sposób zajmuje nie dłużej niż 5-7 minut,

Skoro tak to wielki szacun dla Ciebie :prayer: powinieneś pracować w załodze Roberta Kubicy :!: haha haha haha
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
  
     assistance   Moneta
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:34   

Przerabiałem ten temat niedawno, na jednej stronie rozpiąłem drążki kierownicze, a i tak miałem problem z wyjęciem półosi, ale potem opanowałem temat i to jest niezła szybka metoda. oczywiście ta, kiedy drążków kierowniczych wcale nie trzeba odkręcać.
  
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:35   

mirek napisał/a:
nie dłużej niż 5-7 minut


haha haha
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:40   

Dobrze, zgadzam się dla robiących to po raz pierwszy 15-20 min, i to specjalnie nie starając się.
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:46   

OT

mirek, przestałbyś klepać tematy na zasadzie kopiuj-wklej bez czytania tego co wkleiłeś...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
mirek 


Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 77
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-11-2008, 12:51   

Jest trzydzieści kilka stron dotyczacych zespołu napędowego, jeśli ktoś omawiał podobną metodę to sorki, ja dochodziłem do tego własnym doświadczeniem, nie zamierzam odbierać nikomu praw autorskich, w każdej chwili mogę ten post usunąć jeśli jest taka wola
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load