|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Mały problem |
Autor |
Wiadomość |
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 19:17 Mały problem
|
|
|
Witam, gdy jadę np. w korku i jest potrzeba przerzucania biegów miedzy jedynką a dwójką, to gdy redukuje do jedynki na toczącym się samochodzie to jest trochę opór dźwigni, może nie aż do tego stopnia, że nie da się wrzuć biegu, no, ale jest opór i wolał bym coś na to zaradzić, bo mogę uszkodzić skrzynię. Dodam, że jeżeli samochód stoi w miejscu to jedynka wchodzi normalnie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 20:53
|
|
|
i jest to normalne bo 1 bieg masz synchronizowany, można go wrzucać jedynie na posotju oraz przy prędności do 5km/h i tak ma być, a jak siłą to przegwałcisz to będzie niedobrze!
jak jesteś w korku to jedynie 1-ka i sprzęgło, podjechać, sprzęgło, luz....
ew. 1kę raz wbić i zasprzęglać i wysprzęglać i operować jednocześńie gazem, ale jedynki nie wyciągać, jak masz ją już wbitą, bo jak przekroczysz 5km/h to już jej nie wbijesz, to jest prawidłowe |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 21:01
|
|
|
No to mam inny problem
Na zakręcie i w korku, na 2 biegu jak go docisnę hamulcem to telepie nim zbyt wcześnie i stąd próba redukcji, żeby nie jechać na sprzęgle. Czy to normalne w Tipo? |
|
|
|
|
przemog666
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2007 Posty: 541 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 21:35
|
|
|
Ja bym proponował zmienić styl jazdy, bo chyba Twój Tipek Twojego obecnego stylu nie lubi |
_________________ było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4 |
|
|
|
|
Iwan
Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2007 Posty: 127 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 21:38
|
|
|
No, że tak powiem trochę się gryziemy, ale powoli się docieramy
Zobaczę dokładnie przy ilu km/h zaczyna go dusić, to powiecie czy to norma, bo wydaje się, że trochę za wcześnie. |
|
|
|
|
adrusek
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 192 Skąd: Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-05-2008, 22:42
|
|
|
jesli tobie tak szarpie to moze masz poduszki oberwane i telepie silnikiem |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2008, 11:41
|
|
|
poduszki moe, ale niekoniecznie, choć może...
wyczuć skrzynię etc to fakt, ja z Temperówki się do różnych aut przesiadałem i Temperówka/ Tipo (np znajomego) specyficzne były, trzeba było wyczuć, a potem było bdb...
dodatkowo możesz mieć coś pokićkane z silnikiem, serwerm od wspom. hamulców czy podciśnienia po prostu nieszczelne (wężyki) i przy taki ciut większym ich obciążeniu (serwo wspom) dostaje drgawek |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|