|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaka zarowka wzbudzenia |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2012, 00:41 Jaka zarowka wzbudzenia
|
|
|
Wymienilem dzis diody wzbudzenia,bo przez jedna uszkodzona zazyla mi sie kontrolka ladowania.Ladowanie bylo z ta spalona na poziomie 14.5V.
Diody wlutowalem wszystkie trzy takie same czyli 1N1007.Zalozylem regulator(jutro bedzie nowy MM bo m am jakis no name a w dodatku szczotki juz bliske konca)zamocowalem altka w imadle co by go sprawdzic napedzajac wiertarka.Dolaczylem plus,minus jak i zarowke wzbudzena 1.2 W.Krece wiertarka i nic-zarowka nie gasnie,lasdowania brak.
Dalem wieksza zarowke W5W-taka jakie mamy w kierunkach bocznych.Krece-ladowanie jest ponad 14V.Teraz nie wiem czy po wlozeniu do auta ladowanie bedzie czy nie bo zdaje sie ze w kontrolce ladowania na desce jest zarowka ok 1W.A skoro tak to ladowania nie bedzie.Szlag mnie trafi jesli po wlozeniu bede musial go wyjac odrazu.Wie ktos jaka jest moc oryginalnej zarowki?Czy zarowka daje tylko wzbudzenie czy jest jeszcze cos co daje ta dodatkowe obciazenie?Teraz nie wiem czy ten alternator jest czy nie jest sprawny...Wkladac?Nie wkladac? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 11:31
|
|
|
Włożenie altka to 5 min, wiec załóż i sprawdź na aucie |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2012, 20:14
|
|
|
Wlozenie altaka w 1.6 ie ze wspomaganiem to nie jest 5 min bo w dol nie wychodzi-nie miesci sie.Musialem zdemontowac pompe wspomagania,uchwyty,mocowania pompy.Mogla zostac tylko mala lapka ja mocujaca do bloku.Dopiero wtedy sie zmiescil.Ale mam jeszcze sposob jak to sprawdzic.Dam znac moze komus sie przyda kiedys. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 20:21
|
|
|
Dołem wychodzi tylko trzeba furę podnieść i koło zdemontować a co do wyciągnięcia góra, trzeba odkręcić pompę wspomagania i odsunąć ja w stronę kolektora |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 21:03
|
|
|
Kajlon, skąd wiesz ??? |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 21:06
|
|
|
maciek_wk, bo wiem lepiej usuń swój post nie wnoszący nic do tematu, zanim jakiś MOD to uczyni |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
maciek_wk
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 26 Maj 2008 Posty: 568 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 21:08
|
|
|
no to usuwaj MOD |
_________________ jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety
jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2012, 22:36
|
|
|
Ja też mam 1.6 ie ze wspomaganiem, na standardowych oponach, i altka wyciągam bez demontażu pompy, koła i podnoszenia auta Poobracaj altka w każdą strone i w końcu się uda.
P.S. alternator MM, z Boschem nie próbowałem. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2012, 23:59
|
|
|
Altka juz wlozylem na probe i dziala.Ladowanie jest takie jak byc powinno.Ok 14.20 V na swiatlach niezaleznie od obrotow silnika.Kontrolka nie zazy juz to najwazniejsze.Zmierzylem prad jaki aucie idzie na wzbudzenie i okazuje sie ze jest to ok.0,2 A wiec wynika z tego ze zarowka musi miec 12V*0,2A=2.4W
Dlatego krecac altkiem wiertarka i majac wzbudzenie z zarowki 1.2W ladowania nie mialem.Temat juz zakonczony-sam sobie odpowiedzialem Moze jakiegos dociekliwego zainteresuje albo i sie komus przyda,bo na forum jak do tej pory o tym nie znalazlem. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|