Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka zarowka wzbudzenia
Autor Wiadomość
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2012, 00:41   Jaka zarowka wzbudzenia

Wymienilem dzis diody wzbudzenia,bo przez jedna uszkodzona zazyla mi sie kontrolka ladowania.Ladowanie bylo z ta spalona na poziomie 14.5V.
Diody wlutowalem wszystkie trzy takie same czyli 1N1007.Zalozylem regulator(jutro bedzie nowy MM bo m am jakis no name a w dodatku szczotki juz bliske konca)zamocowalem altka w imadle co by go sprawdzic napedzajac wiertarka.Dolaczylem plus,minus jak i zarowke wzbudzena 1.2 W.Krece wiertarka i nic-zarowka nie gasnie,lasdowania brak.
Dalem wieksza zarowke W5W-taka jakie mamy w kierunkach bocznych.Krece-ladowanie jest ponad 14V.Teraz nie wiem czy po wlozeniu do auta ladowanie bedzie czy nie bo zdaje sie ze w kontrolce ladowania na desce jest zarowka ok 1W.A skoro tak to ladowania nie bedzie.Szlag mnie trafi jesli po wlozeniu bede musial go wyjac odrazu.Wie ktos jaka jest moc oryginalnej zarowki?Czy zarowka daje tylko wzbudzenie czy jest jeszcze cos co daje ta dodatkowe obciazenie?Teraz nie wiem czy ten alternator jest czy nie jest sprawny...Wkladac?Nie wkladac?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2012, 11:31   

Włożenie altka to 5 min, wiec załóż i sprawdź na aucie :D
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2012, 20:14   

Wlozenie altaka w 1.6 ie ze wspomaganiem to nie jest 5 min bo w dol nie wychodzi-nie miesci sie.Musialem zdemontowac pompe wspomagania,uchwyty,mocowania pompy.Mogla zostac tylko mala lapka ja mocujaca do bloku.Dopiero wtedy sie zmiescil.Ale mam jeszcze sposob jak to sprawdzic.Dam znac moze komus sie przyda kiedys.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2012, 20:21   

Dołem wychodzi :P tylko trzeba furę podnieść i koło zdemontować 8) a co do wyciągnięcia góra, trzeba odkręcić pompę wspomagania i odsunąć ja w stronę kolektora :roll:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2012, 21:03   

Kajlon, skąd wiesz ??? haha haha
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-01-2012, 21:06   

maciek_wk, haha bo wiem :P lepiej usuń swój post nie wnoszący nic do tematu, zanim jakiś MOD to uczyni :lalala:
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maciek_wk 


Pomógł: 9 razy
Wiek: 41
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 568
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2012, 21:08   

no to usuwaj MOD :P
_________________
jest...BRAVO 1.6 jtd Dynamic ...mojej kobiety

jakieś służbowe toczydło Renault Megane Grand Tour 1.5 dci
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-01-2012, 22:36   

Ja też mam 1.6 ie ze wspomaganiem, na standardowych oponach, i altka wyciągam bez demontażu pompy, koła i podnoszenia auta 8) Poobracaj altka w każdą strone i w końcu się uda.
P.S. alternator MM, z Boschem nie próbowałem.
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-01-2012, 23:59   

Altka juz wlozylem na probe i dziala.Ladowanie jest takie jak byc powinno.Ok 14.20 V na swiatlach niezaleznie od obrotow silnika.Kontrolka nie zazy juz to najwazniejsze.Zmierzylem prad jaki aucie idzie na wzbudzenie i okazuje sie ze jest to ok.0,2 A wiec wynika z tego ze zarowka musi miec 12V*0,2A=2.4W
Dlatego krecac altkiem wiertarka i majac wzbudzenie z zarowki 1.2W ladowania nie mialem.Temat juz zakonczony-sam sobie odpowiedzialem :) Moze jakiegos dociekliwego zainteresuje albo i sie komus przyda,bo na forum jak do tej pory o tym nie znalazlem.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load