Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak Prądu!
Autor Wiadomość
fuct 
witamy nowego


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-06-2011, 18:18   Brak Prądu!

Witam!
Wczoraj zaparkowałem swoje żelazo na parkingu ( 1,4 lpg ) i po nocy już mi nie odpalił.
Oznaki są fascynujące bo nic nie działa. Jak bym akumulator wymontował. Sam akumulator jest wporządku.
Bardzo proszę dajcie znać gdzie grzebnąć trzeba!?!?!?!? :sciana:
  
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2011, 18:41   

1. MASA MASA MASA - klemy czy podpiecie do minusa na skrzyni
2. aku stary - padl (miernik i sprawdzamy)
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2011, 18:45   

Dlaczego twierdzisz że aku jest ok? Nic kompletnie nie działa? nawet lampka w podsufitce?Tak jak napisał kolega, dla mnie to aku jest trup. Jeżeli nie to, to klemy, masy, kable itp. Jak kompletnie nic nie działa, a aku om to tylko to mogło paść. Jak masz miernik to zmierz napięcia pomiędzy klemą + a budą i silnikiem.
     Moneta
 
 
fuct 
witamy nowego


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 20-06-2011, 18:52   

Dzięki za szybką odpowiedź!
W temacie aku to podpiąłem go do prostownika i wskazanie miałem takie jak by całą noc się ładował.
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2011, 19:36   

Jak nie masz miernika to użyj przynajmniej żarówki z kawałkiem drutu, i zajrzyj do środka czy jest elektrolit. Wskazania prostownika o niczym nie świadczą.
     Moneta
 
 
pisario 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 933
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-06-2011, 23:56   

Akumulator po dluzszym ladowaniu jezeli elektrolit jest w dobrym stanie powinien delikatnie "bombelkowac/bulgotac" szalki oczywiscie odkrecone.
_________________
A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT???
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 10:03   

fuct napisał/a:
Dzięki za szybką odpowiedź!
W temacie aku to podpiąłem go do prostownika i wskazanie miałem takie jak by całą noc się ładował.


wow wspaniała metoda sprawdzania akumulatora i bardzo rzetelna ....
uszkodzony/zużyty akumulator nie będzie chciał się ładować bo będzie miał zbyt wysoką oporność wewnętrzną, a w przypadku twojej "techniki" sprawdzania będzie się zachowywał jak naładowany ...
sprawdzenie napięcia samym miernikiem tez nie da rozstrzygającego wyniku, prawidłowy test to obciążenie prądem rzędu 100A i obserwacja napięcia, jęsli zbytnio kuca to aku szrot.
a tak "na sztukę" to można sprawdzić podłączając pod niego żarówkę samochodową h4 ( na pewno taką posiadasz ) jeśli poświeci chociaż ze 2 minuty to akumulator na pewno da rade podświetlić deskę po przekręceniu kluczyka i zapalić podświetlanie kabiny po otwarciu drzwi.
chociaż ja osobiście obstawiam brak masy, przerwę na przewodach, kombinacje amatorsko-alpejskie przy klemach, bezpieczniki, zalana skrzynka bezpieczników i takie tam pierdoły ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-06-2011, 10:17   

fuct, Nie masz możliwości podpięcia innego akumulatora na chwilę ?

lynx napisał/a:
Jak nie masz miernika


to niech sobie kupi. Już za 15 zł można nabyć w castoramie. Takie rzeczy się przydają
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
fuct 
witamy nowego


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 21-06-2011, 21:46   

Czołem Panowie!
W tej chwili sprawdziłem aku i pokazał 3.6 V po dobie ładowania...Good Bye My Love :doubt:
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-06-2011, 22:55   

fuct, no widzisz pierwsza podpowiedź kolegi pisario, juz była dobra .... teraz uz wiesz, że prostownikiem akumulatora nie sprawdzisz :)
a tak z ciekawości ( bo nie wierzę, że z dnia na dzień akumulator zamienił się w szrot )
musiałeś go co jakiś czas ładować prawda ? a w zimę to co 2 dzień ? jęsli wczesniej jednak nie sprawiał problemów to polecam sprawdzić ładowanie,. jęsli po odpaleniu silnika na klemach nie ma co najmniej 13,8V to radze zainteresować sie alternatorem :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
fuct 
witamy nowego


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 22-06-2011, 07:46   

Leśniczy , ja sam do końca nie wierzę , że aku ot tak zkapitulował bez ostrzeżenia.
Najprawdopodobniej obsypała się jakaś cela w wyniku wstrząsów...Ale to już tylko moja teoria.
Ostatni raz ładowałem go zimą jak temp. schodziła do -20 'C. Pierdyknął raz a dobrze.
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-06-2011, 12:01   

Jeszcze zajżyj docel jak wygląda elektrolit, i czy wogóle jest. Jeszcze mógł się posypać regulator napięcia i aku się poprostu wygotował.
     Moneta
 
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-06-2011, 11:26   Witajcie.

Witam szanownych TTT.
Czytając i podsumowując być może podobne lub takie same sytuacje.
Zacznij od sprawdzenia miernikiem czy nie masz przebić w samochodzie,coś może ci żreć prąd i wierz mi ze akumulator z dnia na dzień nie siadzie,nawet jak altek by siadł.Ja mam Aku 6-7 letni i wymienię go w tym roku bo nosiłem go do domu 3 razy by podładować :D :D :D
Wiec kilka rad i sugestia :
1-Mierzysz pobór napięcia na ciepło i na zimno akumulatora-włączony i wyłączony.
2-Przewody masy,w mojej temperce są takie dwa wtyki + kabel masy dokręcony do podstawy akumulatora,jak te wtyki będą pokryte erozja korozja to będzie ciemno i szaro-u mnie się tak działo.Trzeba wyczyścić preparatem lub wymienić.
3-Naciąg paska na alternatorze,sam alternator jakie daje napięcie,czy nie został zalany,zwój się nie zestarzał,w nim diody.
4-Klamry na akumulatorze i czy akumulator nie zasiarczał,jak zasiarczał to wek.
5-Zwarcie na tylnich światłach też z wiekiem robi swoje.
6-Masz radyjko czy głośniki?Potrafią prąd też ciągnąc.
Moim zdaniem to nie będzie 1 czynnik ale parę które się na siebie nakładają.
Pozdrawiam.
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2011, 14:26   

Paweł Łukaczyk napisał/a:
6-Masz radyjko czy głośniki?

Dziwne pytanie :) Ja mam nawet te dwie rzeczy :]
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Paweł Łukaczyk 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 91
Skąd: Kołobrzeg
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 23-06-2011, 19:41   

D@wIdS napisał/a:
Paweł Łukaczyk napisał/a:
6-Masz radyjko czy głośniki?

Dziwne pytanie :) Ja mam nawet te dwie rzeczy :]


Właśnie tak myslałem że mi ucięło,chodziło mi że i taki sprzęt potrafi ciągnąc prąd,złe zaizolowane kable,podłączenia,kostki styków.
_________________
Tempra 1,6 +gaz Kołobrzeg.ZMARŁA ZOSTAŁA PODPALONA!!!
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-06-2011, 21:31   

Paweł Łukaczyk, domyśliłem się, ale nie mogłem tego tak zostawić :lalala:
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-06-2011, 09:52   

Paweł Łukaczyk napisał/a:

Właśnie tak myslałem że mi ucięło,chodziło mi że i taki sprzęt potrafi ciągnąc prąd,złe zaizolowane kable,podłączenia,kostki styków.


złe zaizolowanie objawia się zwarciem oraz nie prawidłowym "graniem", złe podłączenie również objawia się nie prawidłowym "graniem" ... kostki styków ? zaśniedziałe, luźne czy "coś" tez nie powodują poboru energii....

tanie radia "no name" mają tendencje do pobierania znacznych ilości energii na podtrzymanie pamięci, rzędu 300-400mA co skutkuje rozładowaniem aku w ciagu kilku dni.
z radi markowych podobną tendencje posiada alpine ( większość modeli )

zresztą nie rozumiem po co dalej grzebać w tym temacie ? zostało ustalone, że koledze zdechł akumulator, dostał on też poradę aby sprawdzić ładowanie.
jeśli za pare dni napiszę, że sytuacja się powtórzyła pomimo nowego aku i dobrego ładowania wtedy będzie myśleli ....
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
fuct 
witamy nowego


Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 5
Skąd: Żagań
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 26-06-2011, 10:53   

Dzięki za wszystkie porady!
Pod maską mam nową baterię i taczka ożyła.
Sprawdzałem miernikiem napięcie ładowania i wyszło 14.3V. Gdzieś czytałem , że być powinno 13.8 V???
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-06-2011, 11:14   

ładowanie masz ok. Powinno być z zakresu 13,8 - 14,5V. Żeby wszystko było pewne zmierz napięcia ładowania: na biegu jałowym, bez obciążenia, na jałowym pod pełnym obciążeniem (światła, dmuchawa na 4 biegu i ogrzewanie tylnej szyby) i w takich samych warunkach po dodaniu gazu (przy wyższych obrotach)
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-06-2011, 12:50   

13,8 - 14,4 to prawidłowe napięcie ładowania, jeśli tak jak pisał kolega lynx, po włączeniu świateł, nawiewu, radia itp itd napięcie nadal wynosi ponad 13,8 to wszystko jest ok i temat do zamknięcie :)
p.s opcjonalnie możesz sie pokusić o sprawdzenie czy coś ci nie doi akumulatora na postoju.
możesz to zrobic owym miernikiem tylko pamietaj, że kabelek w mierniku trzeba przełożyć a samego pomiaru dokonywać wpinając miernik w szereg
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load