Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami MATIZ .Mieszanka płynów???
Autor Wiadomość
dwolkt 
witamy nowego


Dołączył: 08 Gru 2010
Posty: 1
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-12-2010, 15:17   Problem z hamulcami MATIZ .Mieszanka płynów???

Witam,

Mam problem, co mam zrobić jesli uzywałem w Matizie płynu R-3 i został dolany DOT4, pedał stał się miekki.

Jakie są zagrozenia? I czy musze obowiazkowo przepłukać cału układ hamulcowy?

Proszę o pomoc!
  
 
kubek 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 459
Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 08-12-2010, 17:34   

Musisz zmienic bo bedzie sie caly czas zapowietrzal i kasza z plynu sie zrobi.
     Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2010, 23:17   Re: Problem z hamulcami MATIZ .Mieszanka płynów???

dwolkt napisał/a:
Witam,

Mam problem, co mam zrobić jesli uzywałem w Matizie płynu R-3 i został dolany DOT4, pedał stał się miekki.

Jakie są zagrozenia? I czy musze obowiazkowo przepłukać cału układ hamulcowy?

Proszę o pomoc!


Wypompuj stary mieszany płyn przepłucz układ denaturatem i zalej świeżym płynem.
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2010, 23:20   

tego denaturatu to bym nie brał na serio, na 100% ma niską temperaturę wrzenia i podczas hamowania jak zacznie wrzeć to CAŁKIEM stracisz hamulce.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2010, 23:30   

Jelcyn napisał/a:
tego denaturatu to bym nie brał na serio, na 100% ma niską temperaturę wrzenia i podczas hamowania jak zacznie wrzeć to CAŁKIEM stracisz hamulce.


Tylko i wyłącznie do przepłukania a przepompuje świeżym płynem resztki dykty przy odpowietrzaniu.Jakoś mnie ten sposób jeszcze nie zawiódł :P
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-12-2010, 23:36   

Mimo wszystko raczej bym odradzał wlewania do układu hamulcowego czegokolwiek, co nie jest płynem hamulcowym. To jest układ, który jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo twoje i otoczenia a oszczędność rzędu 5-10 złotych chyba nie jest warta takiego ryzyka. Moja rada: kup butelkę płynu hamulcowego więcej i płukanie również zrób odpowiednim płynem.
Litości, to nie są duże koszty, naprawdę.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-12-2010, 23:51   

Jelcyn napisał/a:
Mimo wszystko raczej bym odradzał wlewania do układu hamulcowego czegokolwiek, co nie jest płynem hamulcowym. To jest układ, który jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo twoje i otoczenia a oszczędność rzędu 5-10 złotych chyba nie jest warta takiego ryzyka. Moja rada: kup butelkę płynu hamulcowego więcej i płukanie również zrób odpowiednim płynem.
Litości, to nie są duże koszty, naprawdę.


Bynajmniej nie chodziło mi o obniżkę kosztów a o wypłukanie pozostałości po mieszance,bądź starego płynu po ew zakupie auta gdzie nie wiadomo ile czasu poprzedni płyn był.
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-12-2010, 23:54   

tak jak koledzy piszą , kupujesz litr płynu i z każdego kopyta spuszczasz ok 200ml w tym czasie wciąz dolewając do zbiorniczka nowy płyn aby nie dopuścić by pompa pociągnęła powietrze i po sprawie.
i na boga żadnego denaturatu !! chyba że koniecznie chcesz mieć więcej problemów niż już masz )
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2010, 00:06   

Leśniczy napisał/a:
tak jak koledzy piszą , kupujesz litr płynu i z każdego kopyta spuszczasz ok 200ml w tym czasie wciąz dolewając do zbiorniczka nowy płyn aby nie dopuścić by pompa pociągnęła powietrze i po sprawie.
i na boga żadnego denaturatu !! chyba że koniecznie chcesz mieć więcej problemów niż już masz )


Skoro tak twardo bronisz się z Jelcynem przed denaturatem to zastanawiam się dlaczego???,czyżby uszczelki miały spuchnąć albo układ miał przestać działać???,dykta to nie rozpuszczalnik.
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-12-2010, 02:07   

TipTem, ponieważ denaturat służy do sączenia przez bułeczkę a do płukania układu hamulcowego służą inne płyny. Idąc tym tropem to pewnie pompę wspomagania pewnie płuczesz piwem a do akumulatora dolewasz środek do mycia toalet? Prawda? Denaturat się nie nadaje do tego i stanowi zagrożenie. Koniec kropka, nie kontynuuj tego wątku. :zolta:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 10-12-2010, 11:09   

Denaturat ma tendencję do rozpuszczania gumowych elementów.
Kup jakiś zwykły płyn DOT4. Jednym przeczyść układ, drugim zalej i odpowietrz. Wystarczy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-12-2010, 23:58   

Jelcyn napisał/a:
TipTem, ponieważ denaturat służy do sączenia przez bułeczkę a do płukania układu hamulcowego służą inne płyny. Idąc tym tropem to pewnie pompę wspomagania pewnie płuczesz piwem a do akumulatora dolewasz środek do mycia toalet? Prawda? Denaturat się nie nadaje do tego i stanowi zagrożenie. Koniec kropka, nie kontynuuj tego wątku. :zolta:


Dwolkt reasumując jeśli masz jakiś problem udaj się do ASO w celu prawidłowego i fachowego usunięcia usterki zgodnie ze sztuką a na pewno będziesz spał spokojnie :pilot:
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-12-2010, 01:16   

Myślę jednak, że nasze wysiłki są daremne, dwolkt się zarejestrował, wsmarował jednego posta i tyle go widzieliśmy :doubt:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
TipTem 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 55
Dołączył: 30 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: WARSZAWA
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-12-2010, 02:05   

Jelcyn napisał/a:
Myślę jednak, że nasze wysiłki są daremne, dwolkt się zarejestrował, wsmarował jednego posta i tyle go widzieliśmy :doubt:


Nie można jednak powiedzieć,że nie wywołał namiastki dyskusji technicznej :party!:
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load