Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nie pali po wymianie świec [Tipo 1.4, `95]
Autor Wiadomość
domaxi 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-07-2011, 09:47   Nie pali po wymianie świec [Tipo 1.4, `95]

Na sam początek chciałbym się przywitać ze względu na to że jest to mój pierwszy post. )

A teraz już sprawa, która mnie zagięła, dosłownie, nie mam już pomysłu co się mogło stać.
Wczoraj z rana kupiłem sobie komplet świec do mojego Tipo aby je wymienić. Odkręciłem stare, wkręciłem nowe. Auto nie pali. Pomyliłem kolejność przewodów z aparatu rozdzielacza. Poprawiłem mój błąd i podłączyłem kable zgodnie z opisem na kopułce. Zanim odpaliłem silnik zadzwoniłem do mechanika czy mogłem coś uszkodzić tym że pomyliłem się przy podpinaniu kabli. Powiedział że nie, tak więc idę palić autko. Zapaliło, na 5 sec. po czym pokrywka z filtra powietrza poleciała w kosmos. Dodam jeszcze ze mam instalacje LPG i silnik paliłem na gazie. Dzwonie do mechanika, przedstawiam cała sytuacje i mi mówi że mam spróbować na benzynie go palić. Tak więc to robię. I słyszę głośne "puf puf". Tak jakby paliwo się cofało. To samo dało się słyszeć paląc do na gazie. Pojechałem po mechanika, który stwierdził że silnik pracuje tylko na dwa gary (1 i 4) pomimo że iskrę dostaje na wszystkie. kable ok, świece ok.
  
     assistance
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 21-07-2011, 10:30   

Witamy w klubie. Tym samochodem pojechałeś do mechanika, skoro nie mogłeś odpalić?? Jeśli mechanik to widział i stwierdził pracę silnika na 2 cylindrach to powinien zmierzyć kompresję, żeby wykluczyć ewentualne uszkodzenie głowicy (co wydaje mi się raczej niemożliwe przy wymianie świec). A próbowałeś odpalić na starych świecach?? Sprawdź jeszcze raz dokładnie i na spokojnie kolejność podłączenia kabli WN, mają być podpięte zgodnie z opisem na cewce, w głowicy licząc od lewej strony 1-2-3-4
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
domaxi 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-07-2011, 10:43   

Po mechanika pojechałem drugim samochodem i przywiozłem go pod garaż gdzie stal Tipek.
Może uda mi się dzisiaj zorganizować urządzenie do pomiaru kompresji.

Próbowałem ponownie wkręcić stare świece i odpalić - dzieje się to samo.
     assistance
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-07-2011, 10:50   

jeśli masz gaźnik to poczytaj http://forum.tempra.org/t...ody+zap%B3onowe , ja też miałem kiedyś problemy z podłączeniem kabli , bo okazało się że aparat jest obrócony o 180 stopni :lalala:
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-07-2011, 12:22   

domaxi, po pierwsze złym podłączeniem kabli nie uszkodzisz głowicy, no chyba że będziesz tak próbował jeździć. Zmień tytuł tematu. Po drugie jak dla mnie zamieszałeś z kablami. Klasyczny objaw nie pali w ogóle albo na dwa gary. Miałem tak samo jak się z rozpędu pomyliłem dwa przewody. Trzeci klasyczny błąd palenie wozu na gazie nie mając pewności czy dobrze podłączyłeś. Źle podana iskra np. przy uchylonym zaworze spowoduje zapłon mieszanki w dolocie. Dlatego obudowa poszybowała. Podłącz właściwie przewody. Do tego jeszcze zero opisu w profilu jaki masz samochód. 1.4 jakie? i.e. czy gaźnik?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-07-2011, 12:51   

JAM_BELFEGOR, prosty schemacik, a nie jednemu oszczędzi zachodu przeszukiwania forum w poszukiwaniu odpowiedniego podłączanie kabli WN :)
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
domaxi 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-07-2011, 20:51   

Panowie, serdecznie Wam dziękuje za szybką odpowiedź. Tipek na chodzie. :)
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-07-2011, 21:06   

domaxi, i co kabelki? ;D Dzięki za dopisanie do profilu, ułatwia nam pomoc tobie :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
domaxi 
witamy nowego


Wiek: 31
Dołączył: 13 Lip 2011
Posty: 4
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-07-2011, 21:08   

Kabelki, kabelki. Do tego jeden przerywał. :D
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-07-2011, 21:16   

No i mega ważne, że autko już hula ; )
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
michal54_87 
witamy nowego


Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2011, 07:29   

To ja sie podepne pod temat mam tempre 1.6 . Jak jest wilgoc to mi przerywa po przekroczeniu 2 tys obr i gasnie. Mialem juz jedna tempre i dzialo sie to samo.Jak juz zapali pochodzi troche nagrzeje sie to jest wszystko ok.Teraz mi nawet nie chce zapalic tylko "lapie "i gasnie odrazu.Jak sciagne z modolu zaworek zwrotny to juz nie gasnie tylko przerywa.Da sie jakos sparwdzic modol?
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-07-2011, 10:28   

michal54_87, sprawdź kable WN, może jakiś z nich przerywa, a w szczególności kabel, który idzie do cewki. Miałem podobny przypadek, a mianowicie okazało się, iż sonda lambda była do wymiany, ale oczywiści Tipek rozkraczył się na środku skrzyżowania. Napisz przede wszystkim jaki masz rodzaj silnika, wtrysk czy gaźnik ? Jakie są objawy podczas jazdy. Może pompa paliwa nie podaje odpowiedniego ciśnienia, ciężko stwierdzić bez opisu tego, co masz pod maską.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2011, 10:41   

michal54_87, Powiem ci tak kolejna osoba bez opisanego silnika zapraszam tu http://www.tempra.org/dane_techniczne.php dowiedz się jaki i dopisz do profilu. Co do twojego przypadku miałem dokładnie tak samo winna była cewka która w wilgotne dni albo ulewny deszcz łapała przebicie i auto albo nie równo pracowało do 2000-3000 obr. albo kompletnie gasło i nie dawało się zapalić. Może być też wina digiplex'a, jego raczej ciężko zdiagnozować najlepiej mieć drugi na podmianę. Ja w takim przypadku jeszcze prewencyjnie sprawdził bym resztę elektryki od strony silnika. Od świec przez kable kopułkę i palec aż po cewkę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
michal54_87 
witamy nowego


Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-07-2011, 12:27   

Sorki zapomnialem :) 1.6 benzyna +lpg na gazniku. Wczesniej tez mialem tempre tylko ze na wtrysku i to samo sie dzialo ale sprzedalem. Mi sie wydaje ze to modol. Zamowilem nowa cewke zobacze jak ja wymienie.Suszylem nawet cewke i to samo .

** Dodano: 01-08-2011, 07:35 **
Cewka wymieniona ale nie wiele to pomogło. Dodam że jak jest ladna słoneczna pogoda to jest wszystko ok.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load