|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie pali po wymianie świec [Tipo 1.4, `95] |
Autor |
Wiadomość |
domaxi
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 09:47 Nie pali po wymianie świec [Tipo 1.4, `95]
|
|
|
Na sam początek chciałbym się przywitać ze względu na to że jest to mój pierwszy post. )
A teraz już sprawa, która mnie zagięła, dosłownie, nie mam już pomysłu co się mogło stać.
Wczoraj z rana kupiłem sobie komplet świec do mojego Tipo aby je wymienić. Odkręciłem stare, wkręciłem nowe. Auto nie pali. Pomyliłem kolejność przewodów z aparatu rozdzielacza. Poprawiłem mój błąd i podłączyłem kable zgodnie z opisem na kopułce. Zanim odpaliłem silnik zadzwoniłem do mechanika czy mogłem coś uszkodzić tym że pomyliłem się przy podpinaniu kabli. Powiedział że nie, tak więc idę palić autko. Zapaliło, na 5 sec. po czym pokrywka z filtra powietrza poleciała w kosmos. Dodam jeszcze ze mam instalacje LPG i silnik paliłem na gazie. Dzwonie do mechanika, przedstawiam cała sytuacje i mi mówi że mam spróbować na benzynie go palić. Tak więc to robię. I słyszę głośne "puf puf". Tak jakby paliwo się cofało. To samo dało się słyszeć paląc do na gazie. Pojechałem po mechanika, który stwierdził że silnik pracuje tylko na dwa gary (1 i 4) pomimo że iskrę dostaje na wszystkie. kable ok, świece ok. |
|
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 10:30
|
|
|
Witamy w klubie. Tym samochodem pojechałeś do mechanika, skoro nie mogłeś odpalić?? Jeśli mechanik to widział i stwierdził pracę silnika na 2 cylindrach to powinien zmierzyć kompresję, żeby wykluczyć ewentualne uszkodzenie głowicy (co wydaje mi się raczej niemożliwe przy wymianie świec). A próbowałeś odpalić na starych świecach?? Sprawdź jeszcze raz dokładnie i na spokojnie kolejność podłączenia kabli WN, mają być podpięte zgodnie z opisem na cewce, w głowicy licząc od lewej strony 1-2-3-4 |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
domaxi
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 10:43
|
|
|
Po mechanika pojechałem drugim samochodem i przywiozłem go pod garaż gdzie stal Tipek.
Może uda mi się dzisiaj zorganizować urządzenie do pomiaru kompresji.
Próbowałem ponownie wkręcić stare świece i odpalić - dzieje się to samo. |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 10:50
|
|
|
jeśli masz gaźnik to poczytaj http://forum.tempra.org/t...ody+zap%B3onowe , ja też miałem kiedyś problemy z podłączeniem kabli , bo okazało się że aparat jest obrócony o 180 stopni |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 12:22
|
|
|
domaxi, po pierwsze złym podłączeniem kabli nie uszkodzisz głowicy, no chyba że będziesz tak próbował jeździć. Zmień tytuł tematu. Po drugie jak dla mnie zamieszałeś z kablami. Klasyczny objaw nie pali w ogóle albo na dwa gary. Miałem tak samo jak się z rozpędu pomyliłem dwa przewody. Trzeci klasyczny błąd palenie wozu na gazie nie mając pewności czy dobrze podłączyłeś. Źle podana iskra np. przy uchylonym zaworze spowoduje zapłon mieszanki w dolocie. Dlatego obudowa poszybowała. Podłącz właściwie przewody. Do tego jeszcze zero opisu w profilu jaki masz samochód. 1.4 jakie? i.e. czy gaźnik?
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 12:51
|
|
|
JAM_BELFEGOR, prosty schemacik, a nie jednemu oszczędzi zachodu przeszukiwania forum w poszukiwaniu odpowiedniego podłączanie kabli WN |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
domaxi
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 20:51
|
|
|
Panowie, serdecznie Wam dziękuje za szybką odpowiedź. Tipek na chodzie. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:06
|
|
|
domaxi, i co kabelki? Dzięki za dopisanie do profilu, ułatwia nam pomoc tobie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
domaxi
witamy nowego
Wiek: 31 Dołączył: 13 Lip 2011 Posty: 4 Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:08
|
|
|
Kabelki, kabelki. Do tego jeden przerywał. |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2011, 21:16
|
|
|
No i mega ważne, że autko już hula ; ) |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
michal54_87
witamy nowego
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 07:29
|
|
|
To ja sie podepne pod temat mam tempre 1.6 . Jak jest wilgoc to mi przerywa po przekroczeniu 2 tys obr i gasnie. Mialem juz jedna tempre i dzialo sie to samo.Jak juz zapali pochodzi troche nagrzeje sie to jest wszystko ok.Teraz mi nawet nie chce zapalic tylko "lapie "i gasnie odrazu.Jak sciagne z modolu zaworek zwrotny to juz nie gasnie tylko przerywa.Da sie jakos sparwdzic modol? |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 10:28
|
|
|
michal54_87, sprawdź kable WN, może jakiś z nich przerywa, a w szczególności kabel, który idzie do cewki. Miałem podobny przypadek, a mianowicie okazało się, iż sonda lambda była do wymiany, ale oczywiści Tipek rozkraczył się na środku skrzyżowania. Napisz przede wszystkim jaki masz rodzaj silnika, wtrysk czy gaźnik ? Jakie są objawy podczas jazdy. Może pompa paliwa nie podaje odpowiedniego ciśnienia, ciężko stwierdzić bez opisu tego, co masz pod maską. |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 10:41
|
|
|
michal54_87, Powiem ci tak kolejna osoba bez opisanego silnika zapraszam tu http://www.tempra.org/dane_techniczne.php dowiedz się jaki i dopisz do profilu. Co do twojego przypadku miałem dokładnie tak samo winna była cewka która w wilgotne dni albo ulewny deszcz łapała przebicie i auto albo nie równo pracowało do 2000-3000 obr. albo kompletnie gasło i nie dawało się zapalić. Może być też wina digiplex'a, jego raczej ciężko zdiagnozować najlepiej mieć drugi na podmianę. Ja w takim przypadku jeszcze prewencyjnie sprawdził bym resztę elektryki od strony silnika. Od świec przez kable kopułkę i palec aż po cewkę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
michal54_87
witamy nowego
Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2 Skąd: Tarnow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-07-2011, 12:27
|
|
|
Sorki zapomnialem 1.6 benzyna +lpg na gazniku. Wczesniej tez mialem tempre tylko ze na wtrysku i to samo sie dzialo ale sprzedalem. Mi sie wydaje ze to modol. Zamowilem nowa cewke zobacze jak ja wymienie.Suszylem nawet cewke i to samo .
** Dodano: 01-08-2011, 07:35 **
Cewka wymieniona ale nie wiele to pomogło. Dodam że jak jest ladna słoneczna pogoda to jest wszystko ok. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|