|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
sonda problem |
Autor |
Wiadomość |
schwanz24
Dołączył: 27 Lis 2006 Posty: 23 Skąd: Cieszyn
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-04-2007, 17:47 sonda problem
|
|
|
witam, od pczątku gdy brat kupił tipo 1.4ie czy na zimnym czy na ciepłym silniku wolne obroty nie sa stabilne, czuć ze nierówno pracuje, postanowiłem domowym sposobem zmierzyc napiecie sondy, okazało sie ze jest odłaczona zarówno wtyczka od podgrzewania jak i konektor sygnałowy, po podłączeniu nie jest generowane żadne napięcie poprostu 0V,mam rozumieć ze sonda jest walnięta? kabelki nie sa przełamane!
chciałbym sie was jeszcze zapytac dlaczego po odłączeniu wtyczki od sondy na kabelku tym grubym zielonym od sterownika jest niezależnie od obrotów 0,5V?
ciekawi mnie jeszcze to ze sonda odłaczona a spalanie było w normie do 10L w cyklu mieszanym, nie kopcił, sadzy w tłumiku nie ma, ale swiece białawe, co w tym przypadku by świadczyło o ubogiej mieszance!
dzięki |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-05-2007, 00:07
|
|
|
Jest tu tylu speców od wtrysku, że aż dziw bierze że żaden mordy spod koca nie wyściubi...takie mundre...ja wiem jedno: na wtrysku się nikt nie zna, tylko każden mądre miny stroi, ale żeby coś pomógł, to oczywiście nie... Bypas powietrzny i wszyscy leżą...niewspominając o czasokresach wtrysku i jego poszczególnych wyprzedzeniach/opóźnieniach... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 09:59
|
|
|
saigon, ii coś przesadzasz. W końcu święta
Co do sondy. Sonda operuje w zakresie 0-1V. Po odpaleniu auta grzałka jest uruchamiana i po około 15-20 sekundach działa już tak jak powinna.
Napięcie 0,5V to jest mieszanka idealna. Im mniej od 0,5V (tak 0-0,1V) tym mieszanka uboga (dużo tlenu), gdy dochodzi do 1V (0,7-0,8V)zbyt bogata (mało tlenu).
Masz gaz? W instalacjach z wtryskiem montuje się emulator sondy lambda. Więc jak chcesz zmierzyć dobrze działanie sondy to przełącz na Pb.
Najlepiej podłącz sondy lambda tak jak powinna być i wepnij sie miernikiem napięcia (np. wyprowadz sobie dwa kabelki na zewnątrz).
Wtedy odpal auto i zobacz jak zmienia się napięcie.
Gdy będziesz przygazowywał to lambda powinna się zmieniać. Jeżeli będze oscylowała w granicy 0,5V to znaczy że jest ok. Tylko nie w czasie "przygazówki" tylko jak już silnik będzie utrzymywał większe obroty. W czasie przygazowwania napewno odczyt będzie skakał. Ważne jest jak już przygazujesz czy się zrówna do 0,5V. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 11:55
|
|
|
saigon napisał/a: | Jest tu tylu speców od wtrysku, że aż dziw bierze że żaden mordy spod koca nie wyściubi...takie mundre...ja wiem jedno: na wtrysku się nikt nie zna, tylko każden mądre miny stroi, ale żeby coś pomógł, to oczywiście nie... Bypas powietrzny i wszyscy leżą...niewspominając o czasokresach wtrysku i jego poszczególnych wyprzedzeniach/opóźnieniach... |
Sajgon co się z tobą dzieje, ostatnio stałeś się jakiś czepialski
Jak sam wiesz teoria nie zawsze pokrywa się z praktyka a i pomoc "na odległość" nie zawsze jest możliwa a jak wiesz jak koledze pomóc to po prostu napisz.
Jak mi pokażesz kanał obejściowy powietrza w mono-jetronicu albo mono-motronicu(wtryskach stosowanych w Tipo) i to załatwię Ci Nobla |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-05-2007, 15:37
|
|
|
Ja się wcale na wtrysku nie obeznaję, tylko wale teksty, które udało mi się podłapać od "FAHOFCUF"... Mnie tylko wkurza że każdy samochód, który miałem na gaźniku chodził git, a jak coś to sobie z tym radziłem. Teraz mam wtryska i już chyba 100 mechaniorów zwiedziłem i każdy klepie co innego...ale za to kasy ile chcą... a motorek mi prycha, pali dużo, siły nie ma, tylko na gazie chodzi git...się potłukę jeszcze trochę... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2007, 15:52
|
|
|
To już wiem skąd u ciebie taki "wisielczy humor"
Prawda jest taka, że naprawdę trudno dobrego fachowca od wtrysków/gaźników i od problemów nietypowych, zdecydowana większość nie potrafi nic zrobić oprócz wymiany połowy samochodu, ja sobie już dałem spokój z warsztatami(elektrycy, gazownicy, mechanicy) i robie sam albo z kumplem i jestem szczęśliwy. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-05-2007, 00:05
|
|
|
No właśnie... Romano tak jest. Ta banda złodziejów już mnie do szału doprowadziła kilkakrotnie. Teraz i ja coraz więcej przy autku sam dłubię, i coraz więcej widzę że umię... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|