Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie oleju
Autor Wiadomość
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-04-2007, 22:05   Cisnienie oleju

Ostatnimi czasy wskaziowka od cisnienia oleju jakos doluje mi .Przewaznie utrzymywala sie w okolicach 2-3 barow a teraz jak osiagnie 2 to jest dobrze ale przewaznie jest blizej zera. Samochod na rzie nie stracil mocy tipek 1,9td ale jezdzacz patrze na ta wskazowke dreczy mnie to-ktos ma jakis pomysl na ten problemi pomozcie :sciana:
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-04-2007, 22:29   Re: Cisnienie oleju

elvis-78 napisał/a:
Ostatnimi czasy wskaziowka od cisnienia oleju jakos doluje mi .Przewaznie utrzymywala sie w okolicach 2-3 barow a teraz jak osiagnie 2 to jest dobrze ale przewaznie jest blizej zera. Samochod na rzie nie stracil mocy tipek 1,9td ale jezdzacz patrze na ta wskazowke dreczy mnie to-ktos ma jakis pomysl na ten problemi pomozcie :sciana:

Jak cisnienie oleju spadnie to niekoniecznie Ci musi moc stracic. A cisnienie poważna sprawa,bo panewki zatrzesz i bedzie po ptakach. Chyba ze juz...sa do dupy. Wio do mechanika niech podłącza manometr i pomierzy,bo moze u Ciebie padł wskaznik. Podstawa to sie upewnic ze z cisnieniem jest w porządku a wtedy dalej mozesz szukać.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-04-2007, 06:47   

no to chyba tak zrobie jak najszybciej i moze wponieniedzialek dopiero podjade serce i tak mam na ramieniu....dzieki za info:) :lol:
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2007, 07:54   

e tam panewki nie droga rzecz,nie ma co panikowac :)
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-04-2007, 20:57   

a jest taka mozliwosc ze to wskaznik padł.Wczesniej mi tez tak zanizal cisnienie a potem wrocilo do normy.a moze ktos wie jakie powinno wskazywac cisnienie wskazowka ile barow w 1,9td. Paneki moze nie droga rzecz ale sam tego nie zrobie a robota napewno kosztowna.
I mam jeszcze jedno pytanko ktos ma moze schemat silnika tipka diesla, mile widziany w miare mozliwosci:) :lol:
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 28-04-2007, 22:35   

ego napisał/a:
e tam panewki nie droga rzecz,nie ma co panikowac :)

pewnie ze sam koszt panewek to koszt niedrogi ale co sie trzeba przy tym naj***ać to juz inna historia. Albo silnik wywalic albo skrzynie,szlif wału tez wchodzi w gre. Wiec nie tak hop siup mądralo :)
P.S. jest mozliwosc ze padł wskaznik. Wyeliminujesz ją jadac do mechanika ktory podlaczy Ci manometr i pomierzy faktyczne cisnienie oleju.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-04-2007, 23:33   

U kumpla też czujnik ciśnienia w silniku spadał i spadał pierw 1,5 potem 1 a potem to już jak zapalił tak dyndał na amerykance. Tak więc nigdy nic nie wiadomo i trza dmuchać na zimne niż potem bulić za silnik.
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-04-2007, 20:09   

Ninja napisał/a:
Wiec nie tak hop siup mądralo

panewki na korbach można wymienić bez wyciągania silnika...mądralo :lalala: a co ma skrzynia do panewek?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 29-04-2007, 21:48   

Cytat:
panewki na korbach można wymienić bez wyciągania silnika...mądralo :lalala: a co ma skrzynia do panewek?

chcesz same panewki wymieniac bez szlifu wału? gratuluje...
zeby wał wyjąć trzba wywalic silnik albo skrzynie mądralo. :lalala: a jak sie juz robi panewki korbowe to za jednym zamachem lepiej wymienic głowne.
Sam robilem taki remont w mojej audicy. :lalala:
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-04-2007, 07:03   

jeśli wał nie będzie zrysowany to po co robić szlif? dlatego najpierw ściągasz miske olejową,odkręcasz jedną korbe i patrzysz na wał,jeśli jest gładki to nie ma potrzeby robienia szlifu,robiłem remont w sedici to też coś wiem :lalala:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-04-2007, 07:54   

ego, masz rację wiadmo że pierwsze dostają w d.....ę panewki korbowodowei jeśli wał nie jest zrysowany to nie ma sensu szlifować wału...wymienić korbowe panewki i zapierdzielać he he .....zreszta mozna czopy pomierzyc choćby srednicówka jeśli wtedy okaże sie że trzyma wymiary to po cholere szlif robić?
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-04-2007, 19:31   

Ta...rownie dobrze moglby zalac silnik Selektolem i pchnąć do żyda.
co z tego ze nie beda zarysowane skoro bedzie np. jajowaty. Jak cos robic to porządnie a nie prowizorke odwalać. chyba ze trzyma wymiar to wtedy spoko.
ale ja gdybym robił panewki to zrobilbym takze głowne. Szkrzynie wyjąc to nie jest tragedia. A jest bynajmniej porządnie zrobione wszystko za jednym zamachem a nie fuszerka. A jak wyjmiesz skrzynie to od razu zobaczysz w jakim stanie sprzegło jest i tylny uszczelniacz. I masz wszystko zrobione na cacy za jednym. A tak, zrobisz jedno a za chwile padnie drugie i tak czy siak trzeba bedzie te czynnosci wykonać. 70% mechaników w Polsce odwala wlasnie taki fajans o jakim mowicie. I dlatego nie oddaje samochodu do pierwszego lepszego. Zwiedzilem ze 4 warsztaty zanim dalem komukolwiek do robienia głowice.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2007, 19:48   

No a później mamy efekt taki że po zmianie panewek ktoś zrobi 20tysięcy i mu nagle ciśnienie klapnie :D No ale każdy wie swoje ;)

Wracając do tematu tipek 1.9TD na zimno powinien pokazywać w okolicach 4,5-5bar, natomiast rozgrzany mocno coś w okolicach 3. Jesli jest mniej to już silniczek jest wyekspolatowany.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 30-04-2007, 20:32   

Hipo napisał/a:
No a później mamy efekt taki że po zmianie panewek ktoś zrobi 20tysięcy i mu nagle ciśnienie klapnie :D No ale każdy wie swoje ;)

rozumiem ze nie mojej wypowiedzi sie tyczy Twa odpowiedz... Tylko poprzednikow.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-05-2007, 05:42   

Oczywiście kolego że tak. Ja jestem zwolennikiem robienia czegokolwiek od A do Z.

Zresztą teraz wrzucam do swojego Tipka engine 1.9TD to robie przy nim wszystko oprócz kapitalki ;) czyli rozrzad cały, termostat nowy, pompa wtryskowa po regulacji, rozrusznik po remoncie itp. Po prostu wiem że jak to zrobie to zatankuje, odpale i smigam bez obaw ze coś za chwile mi klapnie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 01-05-2007, 07:24   

no i to jest prawidlowe podejscie. 8)
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 12:38   

Ninja, nie bede Cie przekonywał,że masz błędną teorie,tzn cos w tym jest napewno,ale nie jest to czynnośc musowa skoro wał jest dobry,ale Ty wiesz swoje,ja wiem swoje
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-05-2007, 15:13   

ego napisał/a:
Ninja, nie bede Cie przekonywał,że masz błędną teorie,tzn cos w tym jest napewno,ale nie jest to czynnośc musowa skoro wał jest dobry,ale Ty wiesz swoje,ja wiem swoje


Tyle że wymiana samych panewek bez szlifu to bezsens bo będzie tak jak napisałem wczesniej, pojeździ pare tysięcy i nagle ciśnienie klapnie. Niestety ale tak już jest w naturze że wał korbowy nigdy Ci się nie zużywa równomienie (chodzi mi o bierznie panewek) tylko robi się zwykle jajo, dasz nową panewkę, skręcisz i będzie fajnie dopóki nie wyszlifuje panewki a jak wyszlifuje to po zawodach. Generalnie jeśli ciśnienie silnik trzyma dobrze to nie ma po co łap pchać do panewek tylko zostawić tak jak jest. Jak robić to robić już wtedy solidnie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wujek 


Wiek: 47
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 129
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-05-2007, 16:55   

Witam
Kolega Ninja ma rację, jesli wymienia się panewki powinno sie zrobić szlif wału.
W mojej drugiej temperce stukają już panewki dosyć mocno. Narazie zrobiłem 4 tyś i autko nadal jeździ a jak silnik przestanie działać kupię używkę....
_________________
....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela
     Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 04-05-2007, 22:26   

Zgodzę się z przedmówcami, jeżli robić to tylko ze szlifem wału. Wymiana samych panewek to tylko odłożenie w czasie remontu i niepotrzebnie wydane pieniądze i zmarnowany czas. Szlif wału to 150 zł a nowe panewki (komplet) to następne 150 zł. Do tego jak to przy remoncie zawsze się znajdzie parę innych rzeczy do wymiany i tak musimy dać ponad 500 zł na same części a gdzie jeszcze robocizna. Kupno używanego silnika to też niezły poker :) , szczególnie w tak awaryjnych silnikach jak 1.8. U mnie panewki padły po ok 100 tys - prawie jak w jakimś maluchu lub poldku (co za jakość)
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load