Cisnienie oleju |
Autor |
Wiadomość |
elvis-78
Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 27-04-2007, 22:05 Cisnienie oleju
|
|
|
Ostatnimi czasy wskaziowka od cisnienia oleju jakos doluje mi .Przewaznie utrzymywala sie w okolicach 2-3 barow a teraz jak osiagnie 2 to jest dobrze ale przewaznie jest blizej zera. Samochod na rzie nie stracil mocy tipek 1,9td ale jezdzacz patrze na ta wskazowke dreczy mnie to-ktos ma jakis pomysl na ten problemi pomozcie |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-04-2007, 22:29 Re: Cisnienie oleju
|
|
|
elvis-78 napisał/a: | Ostatnimi czasy wskaziowka od cisnienia oleju jakos doluje mi .Przewaznie utrzymywala sie w okolicach 2-3 barow a teraz jak osiagnie 2 to jest dobrze ale przewaznie jest blizej zera. Samochod na rzie nie stracil mocy tipek 1,9td ale jezdzacz patrze na ta wskazowke dreczy mnie to-ktos ma jakis pomysl na ten problemi pomozcie |
Jak cisnienie oleju spadnie to niekoniecznie Ci musi moc stracic. A cisnienie poważna sprawa,bo panewki zatrzesz i bedzie po ptakach. Chyba ze juz...sa do dupy. Wio do mechanika niech podłącza manometr i pomierzy,bo moze u Ciebie padł wskaznik. Podstawa to sie upewnic ze z cisnieniem jest w porządku a wtedy dalej mozesz szukać. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
elvis-78
Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 06:47
|
|
|
no to chyba tak zrobie jak najszybciej i moze wponieniedzialek dopiero podjade serce i tak mam na ramieniu....dzieki za info:) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 07:54
|
|
|
e tam panewki nie droga rzecz,nie ma co panikowac |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
elvis-78
Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 45 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 20:57
|
|
|
a jest taka mozliwosc ze to wskaznik padł.Wczesniej mi tez tak zanizal cisnienie a potem wrocilo do normy.a moze ktos wie jakie powinno wskazywac cisnienie wskazowka ile barow w 1,9td. Paneki moze nie droga rzecz ale sam tego nie zrobie a robota napewno kosztowna.
I mam jeszcze jedno pytanko ktos ma moze schemat silnika tipka diesla, mile widziany w miare mozliwosci:) |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 22:35
|
|
|
ego napisał/a: | e tam panewki nie droga rzecz,nie ma co panikowac |
pewnie ze sam koszt panewek to koszt niedrogi ale co sie trzeba przy tym naj***ać to juz inna historia. Albo silnik wywalic albo skrzynie,szlif wału tez wchodzi w gre. Wiec nie tak hop siup mądralo
P.S. jest mozliwosc ze padł wskaznik. Wyeliminujesz ją jadac do mechanika ktory podlaczy Ci manometr i pomierzy faktyczne cisnienie oleju. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 23:33
|
|
|
U kumpla też czujnik ciśnienia w silniku spadał i spadał pierw 1,5 potem 1 a potem to już jak zapalił tak dyndał na amerykance. Tak więc nigdy nic nie wiadomo i trza dmuchać na zimne niż potem bulić za silnik. |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-04-2007, 20:09
|
|
|
Ninja napisał/a: | Wiec nie tak hop siup mądralo |
panewki na korbach można wymienić bez wyciągania silnika...mądralo a co ma skrzynia do panewek? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-04-2007, 21:48
|
|
|
Cytat: | panewki na korbach można wymienić bez wyciągania silnika...mądralo a co ma skrzynia do panewek? |
chcesz same panewki wymieniac bez szlifu wału? gratuluje...
zeby wał wyjąć trzba wywalic silnik albo skrzynie mądralo. a jak sie juz robi panewki korbowe to za jednym zamachem lepiej wymienic głowne.
Sam robilem taki remont w mojej audicy. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 07:03
|
|
|
jeśli wał nie będzie zrysowany to po co robić szlif? dlatego najpierw ściągasz miske olejową,odkręcasz jedną korbe i patrzysz na wał,jeśli jest gładki to nie ma potrzeby robienia szlifu,robiłem remont w sedici to też coś wiem |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 07:54
|
|
|
ego, masz rację wiadmo że pierwsze dostają w d.....ę panewki korbowodowei jeśli wał nie jest zrysowany to nie ma sensu szlifować wału...wymienić korbowe panewki i zapierdzielać he he .....zreszta mozna czopy pomierzyc choćby srednicówka jeśli wtedy okaże sie że trzyma wymiary to po cholere szlif robić? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 19:31
|
|
|
Ta...rownie dobrze moglby zalac silnik Selektolem i pchnąć do żyda.
co z tego ze nie beda zarysowane skoro bedzie np. jajowaty. Jak cos robic to porządnie a nie prowizorke odwalać. chyba ze trzyma wymiar to wtedy spoko.
ale ja gdybym robił panewki to zrobilbym takze głowne. Szkrzynie wyjąc to nie jest tragedia. A jest bynajmniej porządnie zrobione wszystko za jednym zamachem a nie fuszerka. A jak wyjmiesz skrzynie to od razu zobaczysz w jakim stanie sprzegło jest i tylny uszczelniacz. I masz wszystko zrobione na cacy za jednym. A tak, zrobisz jedno a za chwile padnie drugie i tak czy siak trzeba bedzie te czynnosci wykonać. 70% mechaników w Polsce odwala wlasnie taki fajans o jakim mowicie. I dlatego nie oddaje samochodu do pierwszego lepszego. Zwiedzilem ze 4 warsztaty zanim dalem komukolwiek do robienia głowice. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-04-2007, 19:48
|
|
|
No a później mamy efekt taki że po zmianie panewek ktoś zrobi 20tysięcy i mu nagle ciśnienie klapnie No ale każdy wie swoje
Wracając do tematu tipek 1.9TD na zimno powinien pokazywać w okolicach 4,5-5bar, natomiast rozgrzany mocno coś w okolicach 3. Jesli jest mniej to już silniczek jest wyekspolatowany. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 20:32
|
|
|
Hipo napisał/a: | No a później mamy efekt taki że po zmianie panewek ktoś zrobi 20tysięcy i mu nagle ciśnienie klapnie No ale każdy wie swoje |
rozumiem ze nie mojej wypowiedzi sie tyczy Twa odpowiedz... Tylko poprzednikow. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-05-2007, 05:42
|
|
|
Oczywiście kolego że tak. Ja jestem zwolennikiem robienia czegokolwiek od A do Z.
Zresztą teraz wrzucam do swojego Tipka engine 1.9TD to robie przy nim wszystko oprócz kapitalki czyli rozrzad cały, termostat nowy, pompa wtryskowa po regulacji, rozrusznik po remoncie itp. Po prostu wiem że jak to zrobie to zatankuje, odpale i smigam bez obaw ze coś za chwile mi klapnie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 07:24
|
|
|
no i to jest prawidlowe podejscie. |
_________________
www.budowork.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-05-2007, 12:38
|
|
|
Ninja, nie bede Cie przekonywał,że masz błędną teorie,tzn cos w tym jest napewno,ale nie jest to czynnośc musowa skoro wał jest dobry,ale Ty wiesz swoje,ja wiem swoje |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-05-2007, 15:13
|
|
|
ego napisał/a: | Ninja, nie bede Cie przekonywał,że masz błędną teorie,tzn cos w tym jest napewno,ale nie jest to czynnośc musowa skoro wał jest dobry,ale Ty wiesz swoje,ja wiem swoje |
Tyle że wymiana samych panewek bez szlifu to bezsens bo będzie tak jak napisałem wczesniej, pojeździ pare tysięcy i nagle ciśnienie klapnie. Niestety ale tak już jest w naturze że wał korbowy nigdy Ci się nie zużywa równomienie (chodzi mi o bierznie panewek) tylko robi się zwykle jajo, dasz nową panewkę, skręcisz i będzie fajnie dopóki nie wyszlifuje panewki a jak wyszlifuje to po zawodach. Generalnie jeśli ciśnienie silnik trzyma dobrze to nie ma po co łap pchać do panewek tylko zostawić tak jak jest. Jak robić to robić już wtedy solidnie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-05-2007, 16:55
|
|
|
Witam
Kolega Ninja ma rację, jesli wymienia się panewki powinno sie zrobić szlif wału.
W mojej drugiej temperce stukają już panewki dosyć mocno. Narazie zrobiłem 4 tyś i autko nadal jeździ a jak silnik przestanie działać kupię używkę.... |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 04-05-2007, 22:26
|
|
|
Zgodzę się z przedmówcami, jeżli robić to tylko ze szlifem wału. Wymiana samych panewek to tylko odłożenie w czasie remontu i niepotrzebnie wydane pieniądze i zmarnowany czas. Szlif wału to 150 zł a nowe panewki (komplet) to następne 150 zł. Do tego jak to przy remoncie zawsze się znajdzie parę innych rzeczy do wymiany i tak musimy dać ponad 500 zł na same części a gdzie jeszcze robocizna. Kupno używanego silnika to też niezły poker , szczególnie w tak awaryjnych silnikach jak 1.8. U mnie panewki padły po ok 100 tys - prawie jak w jakimś maluchu lub poldku (co za jakość) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|