Tempra 1.6ie gaz lovato kuleje |
Autor |
Wiadomość |
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 22:00 Tempra 1.6ie gaz lovato kuleje
|
|
|
Witam,
2 lata temu kupiłem Tempre 1.6ie na gaźniku z gazem lovato. Problem jest następujący: silnik strasznie zamula, spod świateł ciężko jest nawet jakiegoś Matiza połknąć... Nie chce się wkręcić na obroty, na dwójce pójdzie jeszcze do 5,5k ale na czwórce piątce 4k to tylko z górki samochód właściwie tak samo chodzi na benzynie i lpg, z tym, że na benzynie lubi zgasnąć. Nie ma sensu wciskać gazu do deski, tak samo idzie jak wciśniety lekko. Mam nowe przewody a zapłon był już chyba 20 razy regulowany. Odpala dobrze, jeśli jest zimny albo dobrze rozgrzany. Jak zapale i zgasze po paru sekundach to potem strasznie długo odpala.
Pomocy Panowie, bo mam sentyment do tego wózka i nie chciałbym musieć go wymieniać
Z góry dziękuję
P.S. przy kolektorze wydechowym są takie gumowe wężyki połączone z gaźnikem i są one urwane co do jednego. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale na wszelki wypadek pisze. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 26-08-2008, 22:28
|
|
|
Suflarez, witamy!
Suflarez napisał/a: | Tempre 1.6ie na gaźniku |
i.e. a gaźnik to dwa różne systemy zasilania.
Z postu poniżej wynika, że masz gaźnik.
Suflarez napisał/a: | P.S. przy kolektorze wydechowym są takie gumowe wężyki połączone z gaźnikem i są one urwane co do jednego. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale na wszelki wypadek pisze. |
Ma to diametralne znaczenie. To wężyki od podciśnienia. Wężyki te muszą być dobrze wpięte, tak aby "lewe" powietrze się ne dostawało.
A jak ustawiałeś zapłon? Masz Digiplexa + czujnik położenia wału i on wszystko ustawia. Nic się nie reguluje.
Przez to, że masz te wężyki pourywane to Digiplex źle dobiera mapy zapłonu po drugie gaźnik też nieprawidłowo pracuje.
Czym prędzej założ nowe wężyki. O ich podłączeniu i schemacie podłączeń poszukaj na forum chyba, że nie wiesz jak stare były podłączone. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 12:49
|
|
|
Dzięki miszko
Znalazłem na forum schemat podłączenia muszę skombinować wężyki i jeden taki jakby wkręt do kolektora z dwiema końcówkami, ktoś ma może pomysł, gdzie tego szukać? Te wężyki to muszą być specjalistyczne?
Zapłon był ustawiany przez kręcenie kopułką...
Co oznacza skrót i.e.? Bo mam na bagażniku 1.6i.e ale możliwe, że poprzedni właściciel tak po prostu przykleił |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 15:24
|
|
|
Suflarez napisał/a: | Zapłon był ustawiany przez kręcenie kopułką... | to pokręciłeś sobie kopułką Digiplex sam ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu, kręcenie nic nie zmienia.
Suflarez napisał/a: | Co oznacza skrót i.e.? | i.e to skrót od "wtrysk i katalizator", ale jak masz gaźnik to nie masz ani tego ani tego.
Suflarez napisał/a: | możliwe, że poprzedni właściciel tak po prostu przykleił | albo możliwe, że miał dzwonek i tylną klapę całą taką dostał z innej wersji. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 15:26
|
|
|
dcfan, albo robił swapa na inny silnik |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 18:27
|
|
|
Suflarez, wężyki to zwykłe wężyki. W pierwszy lepszym motoryzacyjnym sprzedają takie na metry.
Nie pamiętam ile do siebie brałem, chyba coś koło 1.5m, bo wymieniałem wszystkie jakie były.
Co do tego "wrkętu z dwoma końcówkami wystającymi" to niestety musisz to gdzieś w obiegu wtórnym dostać (daj ogłoszenie w dziale kupię), albo z jakiegos trupa stojącego na szrocie wyciągnąć. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-08-2008, 19:48
|
|
|
albert19912, fakt nie przyszło mi do głowy. Ale w komorze byłyby ślady po takim zabiegu. |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 16:48
|
|
|
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem
Bylem dziś na szrocie, ale sie trochę spóźniłem i już nikogo nie było...
Mam jeszcze pytanie, te wkręty do kolektora to muszą być od T/T? Czy to może być z jakiejś Alfy albo Lancii?
Zamieszczam zdjęcie wężyków podciśnienia w mojej Temprze, zaznaczona jest śrubka wkręcona w przewód, lepiej żeby była czy nie? W razie jak nie znajdę jutro "wkręta"
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 18:56
|
|
|
Chmm ten przewód w którym jest wkręcona ta śrubka powinień iść do Digiplexa. Wstaw tam nowy przewód. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 19:01
|
|
|
ja pracuje na warsztacie tzn mam praktyki i jak wyminiamy silnik to nigdy nie widac tego awiec wiesz |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2008, 19:01
|
|
|
Suflarez napisał/a: | Zamieszczam zdjęcie wężyków podciśnienia w mojej Temprze, zaznaczona jest śrubka wkręcona w przewód, lepiej żeby była czy nie? |
Trochę masz namieszane z podciśnieniami i nie będzie Ci działać automatycznie ssanie, co do samej śrubki to ją zostaw bo bez niej będzie brał "lewe" powietrze i będzie jeszcze gorzej. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 12:52
|
|
|
Dzisiaj zamontowałem końcówkę i połączyłem przewody według zdjęcia, które znalazłem na forum...
Niestety nie przyniosło to żadnego efektu, silnik jest dalej słaby... Gdzie teraz szukać problemu?
Przypomnę, że to samo się dzieje na gazie i benzynie |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:25
|
|
|
teraz dobrze by było podregulować gaźnik, a później gaz do nowych warunków
ja się jeszcze doczepię do tego Suflarez napisał/a: | 1.6ie na gaźniku |
otóż, wtrysk jednopunktowy a T/T na pierwszy rzut oka wygląda jak gaźnik, więc tak gwoli ścisłości spytam czy masz rączkę ssania po prawej stronie kierownicy koło stacyjki ? |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 13:48
|
|
|
Tak mam rączkę ssania
Dzwoniłem dzisiaj do poprzedniego właściciela, spytałem kiedy się zaczęły problemy ale on tez albo mi nie umie powiedzieć albo nie chce... mówił coś tylko, że silnik był "przykręcany" bo dużo palił a potem odkręcany... ale nie wiedział jak i gdzie
Co może być przykręcone? Czy mogą być za to odpowiedzialne pokrętła na zdjęciu?
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 19:10
|
|
|
nie da się ukryć - masz gaźnik
te pokrętła są tylko od LPG i nie mają wpływu na pracę na PB
w dziale LPG był chyba opis jak to samemu regulować |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 19:14
|
|
|
A podłączyłeś przewód podciśnienia do digiplexa? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 20:33
|
|
|
Podłączyłem też ten do Digiplexa, na dodatek zgasł mi dzisiaj dwa razy na jałowym, raz na LPG raz na Pb |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-08-2008, 21:10
|
|
|
pokrętła na zdjęciu to śruby od dławienia gazu, poczytaj temat/post o samodzielnej regulacji LPG tu na forum, to zrozumiesz na co one są, ty zamiast jednej - jak to jest typowo - która jest do jednego miksera, masz dwie i dwa osobne przewody do gaźnik, nietypowy patent, może i fajny nawet, na każdą gardziel osobno, co pozwala może jakoś ustawić by pierwsza gardziel piła więcej (start i ruszenie żwawe auta) a druga co się otwiera przy szybszej jeździe/obciążeniu większym na przykład nieco mniej mogła dostawać (mulastsze auto na wyższych obrotach ale ekonomiczniejsze kosztem osiągów)... tak mi się toto tu wydaje... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 01-09-2008, 11:21
|
|
|
Witam Panowie, chciałbym zapytać, czy rura łącząca obudowę filtra powietrza z gaźnikiem (na zdjęciu) wygląda na fabryczną, czy raczej ktoś przy niej majstrował? Może tam być jakieś zwężenie? Jak się doda gazu, to rura wyraźnie pracuje, jakby w środku panowało podciśnienie.
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-09-2008, 11:24
|
|
|
Suflarez napisał/a: | wygląda na fabryczną, |
Raczej tak
Suflarez napisał/a: | Jak się doda gazu, to rura wyraźnie pracuje, jakby w środku panowało podciśnienie. |
To normalne, przeciez silnik zaciąga przez nią powietrze |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 12:55
|
|
|
Cytat: | Witam Panowie, chciałbym zapytać, czy rura łącząca obudowę filtra powietrza z gaźnikiem (na zdjęciu) wygląda na fabryczną, czy raczej ktoś przy niej majstrował? Może tam być jakieś zwężenie? |
Rura jest fabryczna ze zwężką - ta czarna pucha. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 19:51
|
|
|
Romano: czyli ta zwężka powinna być? Czy nie?
I jeszcze pytanko, jeśli się jej pozbędę, to trzeba będzie jakoś regulować silnik? Tzn gaz na pewno, ale na benzynie? I czy będzie więcej palił?
Na zdjęciu w moim poście wyżej do gaźnika idzie rozdwojona rura z dwoma zaworami do gaźnika... Ma ktoś pomysł, który zawór za co odpowiada? I jak to regulować? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-09-2008, 23:01
|
|
|
Zwężkę zostaw bo nie ma co jej wywalać. To fabrycznie jest tak montowane, aby przepływ powietrza był laminarny.
Co do tych dwóch "dysz" to tak widocznie gazownik sobie to wymyślił. Zapewne one podają gaz tak jednocześnie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Suflarez
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 37 Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-09-2008, 11:34
|
|
|
Hehe dzisiaj znalazłem zwężenie w przewodzie dolotowym... takie domowej roboty
wymontowałem i teraz wózek na benzynie jest nie do poznania za to w ogóle nie jeździ na gazie...
Spróbuje wyregulować, żeby chociaż do gazownika dojechać
Czy po zwiększeniu średnicy dolotu mogę się spodziewać większego spalania? Nawet jak się dobrze wyreguluje? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 04-09-2008, 12:37
|
|
|
Suflarez napisał/a: | Hehe dzisiaj znalazłem zwężenie w przewodzie dolotowym... takie domowej roboty
wymontowałem i teraz wózek na benzynie jest nie do poznania za to w ogóle nie jeździ na gazie...
Spróbuje wyregulować, żeby chociaż do gazownika dojechać
Czy po zwiększeniu średnicy dolotu mogę się spodziewać większego spalania? Nawet jak się dobrze wyreguluje? |
Na LPG ci nie jedzie bo ma teraz za ubogą mieszanke (za duzo powietrza) po regulacji powinno wszystko wrócic do normy. Co do spalania to moze palic wiecej ale nie musi |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
|