Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tempra 1.6ie gaz lovato kuleje
Autor Wiadomość
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 26-08-2008, 22:00   Tempra 1.6ie gaz lovato kuleje

Witam,

2 lata temu kupiłem Tempre 1.6ie na gaźniku z gazem lovato. Problem jest następujący: silnik strasznie zamula, spod świateł ciężko jest nawet jakiegoś Matiza połknąć... Nie chce się wkręcić na obroty, na dwójce pójdzie jeszcze do 5,5k ale na czwórce piątce 4k to tylko z górki :( samochód właściwie tak samo chodzi na benzynie i lpg, z tym, że na benzynie lubi zgasnąć. Nie ma sensu wciskać gazu do deski, tak samo idzie jak wciśniety lekko. Mam nowe przewody a zapłon był już chyba 20 razy regulowany. Odpala dobrze, jeśli jest zimny albo dobrze rozgrzany. Jak zapale i zgasze po paru sekundach to potem strasznie długo odpala.

Pomocy Panowie, bo mam sentyment do tego wózka i nie chciałbym musieć go wymieniać

Z góry dziękuję

P.S. przy kolektorze wydechowym są takie gumowe wężyki połączone z gaźnikem i są one urwane co do jednego. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale na wszelki wypadek pisze.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-08-2008, 22:28   

Suflarez, witamy!

Suflarez napisał/a:
Tempre 1.6ie na gaźniku

i.e. a gaźnik to dwa różne systemy zasilania.
Z postu poniżej wynika, że masz gaźnik.

Suflarez napisał/a:
P.S. przy kolektorze wydechowym są takie gumowe wężyki połączone z gaźnikem i są one urwane co do jednego. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale na wszelki wypadek pisze.


Ma to diametralne znaczenie. To wężyki od podciśnienia. Wężyki te muszą być dobrze wpięte, tak aby "lewe" powietrze się ne dostawało.

A jak ustawiałeś zapłon? Masz Digiplexa + czujnik położenia wału i on wszystko ustawia. Nic się nie reguluje.

Przez to, że masz te wężyki pourywane to Digiplex źle dobiera mapy zapłonu po drugie gaźnik też nieprawidłowo pracuje.

Czym prędzej założ nowe wężyki. O ich podłączeniu i schemacie podłączeń poszukaj na forum chyba, że nie wiesz jak stare były podłączone.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 27-08-2008, 12:49   

Dzięki miszko


Znalazłem na forum schemat podłączenia :) muszę skombinować wężyki i jeden taki jakby wkręt do kolektora z dwiema końcówkami, ktoś ma może pomysł, gdzie tego szukać? Te wężyki to muszą być specjalistyczne?

Zapłon był ustawiany przez kręcenie kopułką...

Co oznacza skrót i.e.? Bo mam na bagażniku 1.6i.e ale możliwe, że poprzedni właściciel tak po prostu przykleił
  
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-08-2008, 15:24   

Suflarez napisał/a:
Zapłon był ustawiany przez kręcenie kopułką...
to pokręciłeś sobie kopułką :) Digiplex sam ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu, kręcenie nic nie zmienia.

Suflarez napisał/a:
Co oznacza skrót i.e.?
i.e to skrót od "wtrysk i katalizator", ale jak masz gaźnik to nie masz ani tego ani tego.

Suflarez napisał/a:
możliwe, że poprzedni właściciel tak po prostu przykleił
albo możliwe, że miał dzwonek i tylną klapę całą taką dostał z innej wersji.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 27-08-2008, 15:26   

dcfan, albo robił swapa na inny silnik :badgrin:
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-08-2008, 18:27   

Suflarez, wężyki to zwykłe wężyki. W pierwszy lepszym motoryzacyjnym sprzedają takie na metry.
Nie pamiętam ile do siebie brałem, chyba coś koło 1.5m, bo wymieniałem wszystkie jakie były.

Co do tego "wrkętu z dwoma końcówkami wystającymi" to niestety musisz to gdzieś w obiegu wtórnym dostać (daj ogłoszenie w dziale kupię), albo z jakiegos trupa stojącego na szrocie wyciągnąć.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-08-2008, 19:48   

albert19912, fakt nie przyszło mi do głowy. Ale w komorze byłyby ślady po takim zabiegu.
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-08-2008, 16:48   

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem

Bylem dziś na szrocie, ale sie trochę spóźniłem i już nikogo nie było...

Mam jeszcze pytanie, te wkręty do kolektora to muszą być od T/T? Czy to może być z jakiejś Alfy albo Lancii?

Zamieszczam zdjęcie wężyków podciśnienia w mojej Temprze, zaznaczona jest śrubka wkręcona w przewód, lepiej żeby była czy nie? W razie jak nie znajdę jutro "wkręta"

  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-08-2008, 18:56   

Chmm ten przewód w którym jest wkręcona ta śrubka powinień iść do Digiplexa. Wstaw tam nowy przewód.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-08-2008, 19:01   

ja pracuje na warsztacie tzn mam praktyki i jak wyminiamy silnik to nigdy nie widac tego awiec wiesz
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2008, 19:01   

Suflarez napisał/a:
Zamieszczam zdjęcie wężyków podciśnienia w mojej Temprze, zaznaczona jest śrubka wkręcona w przewód, lepiej żeby była czy nie?

Trochę masz namieszane z podciśnieniami i nie będzie Ci działać automatycznie ssanie, co do samej śrubki to ją zostaw bo bez niej będzie brał "lewe" powietrze i będzie jeszcze gorzej.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2008, 12:52   

Dzisiaj zamontowałem końcówkę i połączyłem przewody według zdjęcia, które znalazłem na forum...

Niestety nie przyniosło to żadnego efektu, silnik jest dalej słaby... Gdzie teraz szukać problemu?

Przypomnę, że to samo się dzieje na gazie i benzynie
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 13:25   

teraz dobrze by było podregulować gaźnik, a później gaz do nowych warunków

ja się jeszcze doczepię do tego
Suflarez napisał/a:
1.6ie na gaźniku

otóż, wtrysk jednopunktowy a T/T na pierwszy rzut oka wygląda jak gaźnik, więc tak gwoli ścisłości spytam czy masz rączkę ssania po prawej stronie kierownicy koło stacyjki ?
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2008, 13:48   

Tak mam rączkę ssania

Dzwoniłem dzisiaj do poprzedniego właściciela, spytałem kiedy się zaczęły problemy ale on tez albo mi nie umie powiedzieć albo nie chce... mówił coś tylko, że silnik był "przykręcany" bo dużo palił a potem odkręcany... ale nie wiedział jak i gdzie

Co może być przykręcone? Czy mogą być za to odpowiedzialne pokrętła na zdjęciu?

  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-08-2008, 19:10   

nie da się ukryć - masz gaźnik :P
te pokrętła są tylko od LPG i nie mają wpływu na pracę na PB
w dziale LPG był chyba opis jak to samemu regulować
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 30-08-2008, 19:14   

A podłączyłeś przewód podciśnienia do digiplexa?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 30-08-2008, 20:33   

Podłączyłem też ten do Digiplexa, na dodatek zgasł mi dzisiaj dwa razy na jałowym, raz na LPG raz na Pb
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-08-2008, 21:10   

pokrętła na zdjęciu to śruby od dławienia gazu, poczytaj temat/post o samodzielnej regulacji LPG tu na forum, to zrozumiesz na co one są, ty zamiast jednej - jak to jest typowo - która jest do jednego miksera, masz dwie i dwa osobne przewody do gaźnik, nietypowy patent, może i fajny nawet, na każdą gardziel osobno, co pozwala może jakoś ustawić by pierwsza gardziel piła więcej (start i ruszenie żwawe auta) a druga co się otwiera przy szybszej jeździe/obciążeniu większym na przykład nieco mniej mogła dostawać (mulastsze auto na wyższych obrotach ale ekonomiczniejsze kosztem osiągów)... tak mi się toto tu wydaje...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 01-09-2008, 11:21   

Witam Panowie, chciałbym zapytać, czy rura łącząca obudowę filtra powietrza z gaźnikiem (na zdjęciu) wygląda na fabryczną, czy raczej ktoś przy niej majstrował? Może tam być jakieś zwężenie? Jak się doda gazu, to rura wyraźnie pracuje, jakby w środku panowało podciśnienie.


  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-09-2008, 11:24   

Suflarez napisał/a:
wygląda na fabryczną,

Raczej tak
Suflarez napisał/a:
Jak się doda gazu, to rura wyraźnie pracuje, jakby w środku panowało podciśnienie.

To normalne, przeciez silnik zaciąga przez nią powietrze ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-09-2008, 12:55   

Cytat:
Witam Panowie, chciałbym zapytać, czy rura łącząca obudowę filtra powietrza z gaźnikiem (na zdjęciu) wygląda na fabryczną, czy raczej ktoś przy niej majstrował? Może tam być jakieś zwężenie?

Rura jest fabryczna ze zwężką - ta czarna pucha.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 03-09-2008, 19:51   

Romano: czyli ta zwężka powinna być? Czy nie?

I jeszcze pytanko, jeśli się jej pozbędę, to trzeba będzie jakoś regulować silnik? Tzn gaz na pewno, ale na benzynie? I czy będzie więcej palił?

Na zdjęciu w moim poście wyżej do gaźnika idzie rozdwojona rura z dwoma zaworami do gaźnika... Ma ktoś pomysł, który zawór za co odpowiada? I jak to regulować?
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-09-2008, 23:01   

Zwężkę zostaw bo nie ma co jej wywalać. To fabrycznie jest tak montowane, aby przepływ powietrza był laminarny.

Co do tych dwóch "dysz" to tak widocznie gazownik sobie to wymyślił. Zapewne one podają gaz tak jednocześnie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Suflarez 


Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 37
Skąd: Suchedniów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 04-09-2008, 11:34   

Hehe :) dzisiaj znalazłem zwężenie w przewodzie dolotowym... takie domowej roboty :P
wymontowałem i teraz wózek na benzynie jest nie do poznania :) za to w ogóle nie jeździ na gazie...

Spróbuje wyregulować, żeby chociaż do gazownika dojechać

Czy po zwiększeniu średnicy dolotu mogę się spodziewać większego spalania? Nawet jak się dobrze wyreguluje?
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-09-2008, 12:37   

Suflarez napisał/a:
Hehe :) dzisiaj znalazłem zwężenie w przewodzie dolotowym... takie domowej roboty :P
wymontowałem i teraz wózek na benzynie jest nie do poznania :) za to w ogóle nie jeździ na gazie...

Spróbuje wyregulować, żeby chociaż do gazownika dojechać

Czy po zwiększeniu średnicy dolotu mogę się spodziewać większego spalania? Nawet jak się dobrze wyreguluje?

Na LPG ci nie jedzie bo ma teraz za ubogą mieszanke (za duzo powietrza) po regulacji powinno wszystko wrócic do normy. Co do spalania to moze palic wiecej ale nie musi ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load