hey. olej w kopulce |
Autor |
Wiadomość |
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-06-2005, 09:08 hey. olej w kopulce
|
|
|
Wczoraj zdjąłem kopułkę rozdzielacza i zaskoczenie, w środku strużka oleju?? Pod kopułka tez widać ze olej z niej ścieka?? Ktoś wie, co zrobić z wyciekiem i jaki to może mieć wpływ na prace silnika?? |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-06-2005, 11:10
|
|
|
kopulka powinna miec jakiestam swoje ubogie smarowanie, ale zeby z tego byl az wyciek oleju to ykhm dziwne
wplyw na prace silnika: chyba ew. taki jak palec albo styki beda zarzygane w oleju i iskra miala by szanse nie przeskoczyc...
nie jest to raczej latwe by olej utrudnial przewodzenie pradu |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-06-2005, 12:02
|
|
|
Do wymiany 2 simeringi 2.5/2.8 i po sprawie. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-06-2005, 19:07
|
|
|
ok dzieki a jak to sie wymienia co sie rozkreca czy jak ?? |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-06-2005, 21:03
|
|
|
Witam.
Wczoraj robilem to samo.Zdejmij kopulke, zaznacz polozenie metalowej obudowy ,tej z palcem rozdzielacza, odkrec ja (3 sruby) oring bedziesz widzial a zimering wyjmiesz jak zciagniesz palec ,jest na wcisk. 15 min i po sprawie.
Powodzenia i pozdrawiam.
P. S. koszt 10 zl. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-06-2005, 21:06
|
|
|
Wielkie dzieki i witam w klubie:):) |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
kiss
Dołączył: 06 Lip 2005 Posty: 29 Skąd: śląsk
|
Wysłany: 06-08-2005, 19:07
|
|
|
Koledzy
slavol
i dziura.arek
Proszę o dokładne wymiary oringu i simmeringu.
Prawdopodobnie czeka mnie podobna naprawa |
_________________ Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI |
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-08-2005, 22:59
|
|
|
Niestety niepamiętam, wymontowałem zabrałem do sklepu i po sprawie ale przy odrobinie sprawności i z płaskim wkrętakiem da się to wymontować i zamontować w 5 min pod sklepem ;-) plus kluczyk bodajże 10. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-10-2005, 17:30 hey. olej w kopulce
|
|
|
Siemnko.Pozdrawiam wszystkich i śle zapytanie gdzie daliście 10 zł.Bo ja dałem za oryginał zimering 12,5*20*5 - 21 zł w Bydgoszczy i to po wielkich poszukiwaniach , a za oring 7 zł wymiary 41*3.A leciało jak diabli cała skrzynia była mokra i początkowo myślałem , że leci mi z układu chłodzenia , a tu taka drobnostka. |
|
|
|
|
Ninja
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Wrz 2005 Posty: 762 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-10-2005, 19:27
|
|
|
zdaje sie ze w aparatach zapl. sa takie male kawałki filca tam,ktore po nasiaknieciu olejem ladnie wszystko smarują.Wchłania olej i smaruje. Bynajmniej tak bylo w audi 100. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 11-10-2005, 06:33 Re: hey. olej w kopulce
|
|
|
superas napisał/a: | Siemnko.Pozdrawiam wszystkich i śle zapytanie gdzie daliście 10 zł.Bo ja dałem za oryginał zimering 12,5*20*5 - 21 zł w Bydgoszczy i to po wielkich poszukiwaniach , a za oring 7 zł wymiary 41*3.A leciało jak diabli cała skrzynia była mokra i początkowo myślałem , że leci mi z układu chłodzenia , a tu taka drobnostka. |
W Łodzi w pierwszym sklepie z częściami do Fiata jakim spotkałem!! |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2005, 11:18
|
|
|
Hmmm panowie ma ktos jakies zdjecia jak sie do tego dobra bo chyba mam ten sam objaw i zastanawiam sie czy leci stamtad czy z pod tej korkowej uszczelki co jest z boku :/ grr
[ Dodano: 28-10-2005, 11:33 ]
hmm tka poogladalem i poczytalem w tej angielskiej instrukcji i kurcze mam wrazenie ze mozna multum rzeczy przestawic rozbierajac to :/ i troche zwatpilem ehhh
Czy to aby napewno jest tkaie proste:> |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Basteq
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 115 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 29-10-2005, 22:08
|
|
|
Bardzo proste - odkręcasz 6 śrub czy nakrętek nie pamiętam wyjmujesz to cale z palcem pośrodku, wysuwasz to cos, co się obraca wymieniasz uszczelniacze (są tam jeszcze cienkie metalowe podkładki 6czy jakoś sztuk) i składasz z powrotem.
Korkowa uszczelka jest pod pokrywa zaworów kosztuje z 7dem zeta i spoko można bez problemu samemu wymienić, ja posmarowałem dodatkowo z obu stron silikonem i jest miodzio nic nie cieknie. Ale uwaga dokręcać delikatnie, ja za pierwszym razem dokręciłem sporo za mocno i musiałem druga kupić, bo wylazła bokiem (tak ja dokręciłem fest:):) |
_________________ Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi |
|
|
|
|
Witek
Pomógł: 1 raz Wiek: 58 Dołączył: 04 Lis 2005 Posty: 28 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-11-2005, 03:42 Wymiana uszczelniacza aparatu zapłowowego
|
|
|
Jak się do tego zabrać?
Panowie na obudowie aparatu zapłonowego i głowicy nacinamy jakims rysikiem znak ( kreskę aby przy ponownym zalożeniu aparatu nie trzeba było szukac zapłonu ).
Następnie kluczem 10 odkrecamy 3 sruby mocujące aparat do silnika.
Zabieramy aparat do domu. W domu na tylniej ściance aparatu to co wchodzi do silnika widzimy tekiego metalowego motylka ( nacięcie które wchodzi w nacięcie wałka rozrządu od ktorego jest napędzany aparat zapłonowy) zdejmujemy go nsatępnie zdejmujemy z wałka aparatu sprężynę pod ktorą widzimy wbitą w wałewk aparatu zawleczkę którą należy wybić. Następnie wybijamy delikanie do przodu po oczywiście uprzednim zdjęciu kopółkii palca rozdzielacza wałek aparatu po wybiciu go całkowitym od tyłu wyciągamy z obudowy aparatu uszczlniacz i wymieniamy na nowy.
Następnie wbijamy wałek aparatu ponownie w jego obudowę zaznaczam ze od tyłu zowu aby przy wbijaniu nie uszkodzić nowego uszczelniacza. Po wbiciu zakładamy od tyłu podkładki wbijami trzpień trzymający wałek zakładamy spręzynę oraz motylka i gotowe.
Idziemy do samochodu. Zakladamy aparat i pasujemy go na wcześniej nacięte znaki na obudowie aparatu i głowicy silnika aparat przykręcamy palcami ( te 3 śruby ) odpalamy silnik na 2 - 3 sekundy i gasimy celem ułożenia się motylka aparatu zapłonowego w nacięciu napędu wałka rozrządu i dopiero teraz przykręcamy porządnie aparat zapłonowy.
UWAGA odrazu przykręcenie pożądne aparatu zapłonowego w przypadku nie zakleszczenie się motylka aparatu zapłonowego z nacięciem na wałku rozrządu grozi albo uszkodzeniem tego motylka albo złamaniem zęba napędu na wałka rozrządu ( czyli wymianą wałka rozrządu na nowy ) stąd moja rada aby na te 2-3 sek przekręcić silnikiem zanim porządnie dociągniemy aparat zapłonowy.
Pozdrawiam Wszystkich Witek. |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-11-2005, 20:00
|
|
|
Witek napisał/a: | od tyłu wyciągamy z obudowy aparatu uszczlniacz i wymieniamy na nowy. |
No dobra a co z drugim uszczelniaczem? Podobno są dwa. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-11-2005, 20:40
|
|
|
A tak wogóle to jest jakiś fiat 1,4-1,6 co nie ma tam przecieku.Sama wymiana uszczelniacza usunie problem na kródki czas . |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-11-2005, 19:53
|
|
|
Jeszcze jedno pytanie - czy w silniku 2.0 wymiana tych uszczelniaczy (a może jednego) też jest taka prosta? |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2005, 14:13
|
|
|
No to sie wqrzlem dzisiaj dolewalem plyn do spryskiwaczy patrze a pod kopulka normalnie powodz ehhh musze to zrobic bo tego oleju to trace chyba galony |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
superas
Wiek: 51 Dołączył: 22 Cze 2005 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25-03-2006, 17:33 hey.olej w kopułce
|
|
|
wymiana może nic nie dać może być wytarty już wał rozrządu i klops - trzyma jakiś czas , a potem i tak puszcza ale już słabiej niż przed wymianą.Podobno to normalene w Fiatach |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-03-2006, 00:46
|
|
|
Wymian byla robiona 4 miechy temu i do tej pory ani grama oleju tamtedy nie wycieklo szkoda ze wycieka innymi drogmai ale to juz urok posiadania samochodu :] |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 13-03-2007, 20:53 Cieknie
|
|
|
Hej wszystkim ja mam takie pytanie czy w kazdej temprze są na kopułce takie same origni i uszczeliki. Mam tempre 1.8SW no i chcial bym to zrobic bo cieknie jak cholera wczesniej miałem taki czysty silniczek a teraz to szkoda gadać. MÓGŁ BY MI KTOŚ POMOĆ PODAJĄC WYMIARY DO TEGO SILNIKA TYCH WSZYSTKICH RZECZY bo chce sie zabrać do tego mając juz czeście zeby poszło szybko i sprawnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2007, 11:31 Re: Cieknie
|
|
|
Mateuszhg napisał/a: | Hej wszystkim ja mam takie pytanie czy w kazdej temprze są na kopułce takie same origni i uszczeliki. Mam tempre 1.8SW no i chcial bym to zrobic bo cieknie jak cholera wczesniej miałem taki czysty silniczek a teraz to szkoda gadać. MÓGŁ BY MI KTOŚ POMOĆ PODAJĄC WYMIARY DO TEGO SILNIKA TYCH WSZYSTKICH RZECZY bo chce sie zabrać do tego mając juz czeście zeby poszło szybko i sprawnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH |
Szczerze to wyjmij aparat zaplonowy i rozbiez, tak bedzie najpewniej bo nie wiem jak ma sIe sprawa w 1.8 [sam mam tipo 2.0 16V], dostaniesz od reki u nas w miescie na Koscielnej firma nazywa sie ABS Serwis [obok sklepu komputerowego Return], koszt za komplet kolo 6zl. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-03-2007, 18:48 1,8
|
|
|
Sliczne dzięki Grzesiu tak zrobię. A jak to zrobię to napisze jakie są, to może komuś sie przyda i nie bedzie musiał pytać. Pozdrawiam Ciebie i wszystkich temprowiczów |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2007, 12:00
|
|
|
olej w kopułce to chyba po latach typowa usterka; o ile oringi dostaniesz i kosz kilku zeta, o tyle jest/są tam też uszczelki jako podkładki tekturopodobne cieniutkie; tego raczej nikt na sklepie nie trzyma więc gdy chcesz kupić to musisz wcześniej zamawiać; już kilka osób mówiło mi, że z porządniejszej tekturki na 2 warstwy wycinają taką uszczeleczkę i zakładają w miejsce zużytej i jest OK, a mechanik jeden z kolei mówił, że mimo wszystko warto tam zamiast się bawić silikonem uszczelnić, ale nie takim za 9 zeta z tesco, bo z tego wyjdzie rzeczywiście shit, a jakimś porządniejszym cienko doszczelnić i będzie OK, bo że oringi itp do wymiany to raz, ale pod aparatem z uszczeleczki też cieknie i będzie ciekło, to dwa więc i o tym pamiętaj; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Mateuszhg
Dołączył: 21 Sty 2007 Posty: 95 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 18-03-2007, 17:54 cieknie
|
|
|
Byłem w zamościu w paru sklepach i nigdzie nie mają takiego oringu chcą rozmiary a ja ich nie znam może mi ktoś je powiedzieć. SILNIK 1.8SW |
_________________ Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA |
|
|
|
|
|