Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
hey. olej w kopulce
Autor Wiadomość
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2005, 09:08   hey. olej w kopulce

Wczoraj zdjąłem kopułkę rozdzielacza i zaskoczenie, w środku strużka oleju?? Pod kopułka tez widać ze olej z niej ścieka?? Ktoś wie, co zrobić z wyciekiem i jaki to może mieć wpływ na prace silnika??
     Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-06-2005, 11:10   

kopulka powinna miec jakiestam swoje ubogie smarowanie, ale zeby z tego byl az wyciek oleju to ykhm dziwne

wplyw na prace silnika: chyba ew. taki jak palec albo styki beda zarzygane w oleju i iskra miala by szanse nie przeskoczyc...
nie jest to raczej latwe by olej utrudnial przewodzenie pradu
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-06-2005, 12:02   

Do wymiany 2 simeringi 2.5/2.8 i po sprawie.
     assistance   Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2005, 19:07   

ok dzieki a jak to sie wymienia co sie rozkreca czy jak ??
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-06-2005, 21:03   

Witam.
Wczoraj robilem to samo.Zdejmij kopulke, zaznacz polozenie metalowej obudowy ,tej z palcem rozdzielacza, odkrec ja (3 sruby) oring bedziesz widzial a zimering wyjmiesz jak zciagniesz palec ,jest na wcisk. 15 min i po sprawie.
Powodzenia i pozdrawiam.
P. S. koszt 10 zl.
     assistance   Moneta
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2005, 21:06   

Wielkie dzieki i witam w klubie:):)
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
kiss 


Dołączył: 06 Lip 2005
Posty: 29
Skąd: śląsk
Wysłany: 06-08-2005, 19:07   

Koledzy
slavol
i dziura.arek

Proszę o dokładne wymiary oringu i simmeringu.
Prawdopodobnie czeka mnie podobna naprawa
_________________
Tempra 2.0 i.e. cat. 8V MPI
     Moneta
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-08-2005, 22:59   

Niestety niepamiętam, wymontowałem zabrałem do sklepu i po sprawie ale przy odrobinie sprawności i z płaskim wkrętakiem da się to wymontować i zamontować w 5 min pod sklepem ;-) plus kluczyk bodajże 10.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-10-2005, 17:30   hey. olej w kopulce

Siemnko.Pozdrawiam wszystkich i śle zapytanie gdzie daliście 10 zł.Bo ja dałem za oryginał zimering 12,5*20*5 - 21 zł w Bydgoszczy i to po wielkich poszukiwaniach , a za oring 7 zł wymiary 41*3.A leciało jak diabli cała skrzynia była mokra i początkowo myślałem , że leci mi z układu chłodzenia , a tu taka drobnostka.
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 10-10-2005, 19:27   

zdaje sie ze w aparatach zapl. sa takie male kawałki filca tam,ktore po nasiaknieciu olejem ladnie wszystko smarują.Wchłania olej i smaruje. Bynajmniej tak bylo w audi 100.
     assistance
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 11-10-2005, 06:33   Re: hey. olej w kopulce

superas napisał/a:
Siemnko.Pozdrawiam wszystkich i śle zapytanie gdzie daliście 10 zł.Bo ja dałem za oryginał zimering 12,5*20*5 - 21 zł w Bydgoszczy i to po wielkich poszukiwaniach , a za oring 7 zł wymiary 41*3.A leciało jak diabli cała skrzynia była mokra i początkowo myślałem , że leci mi z układu chłodzenia , a tu taka drobnostka.

W Łodzi w pierwszym sklepie z częściami do Fiata jakim spotkałem!!
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-10-2005, 11:18   

Hmmm panowie ma ktos jakies zdjecia jak sie do tego dobra bo chyba mam ten sam objaw :( i zastanawiam sie czy leci stamtad czy z pod tej korkowej uszczelki co jest z boku :/ grr

[ Dodano: 28-10-2005, 11:33 ]
hmm tka poogladalem i poczytalem w tej angielskiej instrukcji i kurcze mam wrazenie ze mozna multum rzeczy przestawic rozbierajac to :/ i troche zwatpilem ehhh

Czy to aby napewno jest tkaie proste:>
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Basteq 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 115
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-10-2005, 22:08   

Bardzo proste - odkręcasz 6 śrub czy nakrętek nie pamiętam wyjmujesz to cale z palcem pośrodku, wysuwasz to cos, co się obraca wymieniasz uszczelniacze (są tam jeszcze cienkie metalowe podkładki 6czy jakoś sztuk) i składasz z powrotem.
Korkowa uszczelka jest pod pokrywa zaworów kosztuje z 7dem zeta i spoko można bez problemu samemu wymienić, ja posmarowałem dodatkowo z obu stron silikonem i jest miodzio nic nie cieknie. Ale uwaga dokręcać delikatnie, ja za pierwszym razem dokręciłem sporo za mocno i musiałem druga kupić, bo wylazła bokiem (tak ja dokręciłem fest:):)
_________________
Była 159.A3.046 Tempra, była Honda Accord F20B3; CE2; AERO DECK jest Mazda 6 kombi
     Moneta
 
 
Witek 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 58
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-11-2005, 03:42   Wymiana uszczelniacza aparatu zapłowowego

Jak się do tego zabrać?
Panowie na obudowie aparatu zapłonowego i głowicy nacinamy jakims rysikiem znak ( kreskę aby przy ponownym zalożeniu aparatu nie trzeba było szukac zapłonu ).
Następnie kluczem 10 odkrecamy 3 sruby mocujące aparat do silnika.
Zabieramy aparat do domu. W domu na tylniej ściance aparatu to co wchodzi do silnika widzimy tekiego metalowego motylka ( nacięcie które wchodzi w nacięcie wałka rozrządu od ktorego jest napędzany aparat zapłonowy) zdejmujemy go nsatępnie zdejmujemy z wałka aparatu sprężynę pod ktorą widzimy wbitą w wałewk aparatu zawleczkę którą należy wybić. Następnie wybijamy delikanie do przodu po oczywiście uprzednim zdjęciu kopółkii palca rozdzielacza wałek aparatu po wybiciu go całkowitym od tyłu wyciągamy z obudowy aparatu uszczlniacz i wymieniamy na nowy.
Następnie wbijamy wałek aparatu ponownie w jego obudowę zaznaczam ze od tyłu zowu aby przy wbijaniu nie uszkodzić nowego uszczelniacza. Po wbiciu zakładamy od tyłu podkładki wbijami trzpień trzymający wałek zakładamy spręzynę oraz motylka i gotowe.
Idziemy do samochodu. Zakladamy aparat i pasujemy go na wcześniej nacięte znaki na obudowie aparatu i głowicy silnika aparat przykręcamy palcami ( te 3 śruby ) odpalamy silnik na 2 - 3 sekundy i gasimy celem ułożenia się motylka aparatu zapłonowego w nacięciu napędu wałka rozrządu i dopiero teraz przykręcamy porządnie aparat zapłonowy.
UWAGA odrazu przykręcenie pożądne aparatu zapłonowego w przypadku nie zakleszczenie się motylka aparatu zapłonowego z nacięciem na wałku rozrządu grozi albo uszkodzeniem tego motylka albo złamaniem zęba napędu na wałka rozrządu ( czyli wymianą wałka rozrządu na nowy ) stąd moja rada aby na te 2-3 sek przekręcić silnikiem zanim porządnie dociągniemy aparat zapłonowy.
Pozdrawiam Wszystkich Witek.
  
 
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2005, 20:00   

Witek napisał/a:
od tyłu wyciągamy z obudowy aparatu uszczlniacz i wymieniamy na nowy.


No dobra a co z drugim uszczelniaczem? Podobno są dwa.
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-11-2005, 20:40   

A tak wogóle to jest jakiś fiat 1,4-1,6 co nie ma tam przecieku.Sama wymiana uszczelniacza usunie problem na kródki czas .
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jarek38 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 550
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2005, 19:53   

Jeszcze jedno pytanie - czy w silniku 2.0 wymiana tych uszczelniaczy (a może jednego) też jest taka prosta?
_________________
Tempra 2.0 ie 8V + LPG
     assistance   Moneta
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-11-2005, 14:13   

No to sie wqrzlem dzisiaj dolewalem plyn do spryskiwaczy patrze a pod kopulka normalnie powodz ehhh musze to zrobic bo tego oleju to trace chyba galony :(
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
superas 


Wiek: 51
Dołączył: 22 Cze 2005
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-03-2006, 17:33   hey.olej w kopułce

wymiana może nic nie dać może być wytarty już wał rozrządu i klops - trzyma jakiś czas , a potem i tak puszcza ale już słabiej niż przed wymianą.Podobno to normalene w Fiatach
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-03-2006, 00:46   

Wymian byla robiona 4 miechy temu i do tej pory ani grama oleju tamtedy nie wycieklo szkoda ze wycieka innymi drogmai ale to juz urok posiadania samochodu :]
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-03-2007, 20:53   Cieknie

Hej wszystkim ja mam takie pytanie czy w kazdej temprze są na kopułce takie same origni i uszczeliki. Mam tempre 1.8SW no i chcial bym to zrobic bo cieknie jak cholera wczesniej miałem taki czysty silniczek a teraz to szkoda gadać. MÓGŁ BY MI KTOŚ POMOĆ PODAJĄC WYMIARY DO TEGO SILNIKA TYCH WSZYSTKICH RZECZY bo chce sie zabrać do tego mając juz czeście zeby poszło szybko i sprawnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2007, 11:31   Re: Cieknie

Mateuszhg napisał/a:
Hej wszystkim ja mam takie pytanie czy w kazdej temprze są na kopułce takie same origni i uszczeliki. Mam tempre 1.8SW no i chcial bym to zrobic bo cieknie jak cholera wczesniej miałem taki czysty silniczek a teraz to szkoda gadać. MÓGŁ BY MI KTOŚ POMOĆ PODAJĄC WYMIARY DO TEGO SILNIKA TYCH WSZYSTKICH RZECZY bo chce sie zabrać do tego mając juz czeście zeby poszło szybko i sprawnie. POZDRAWIAM WSZYSTKICH


Szczerze to wyjmij aparat zaplonowy i rozbiez, tak bedzie najpewniej bo nie wiem jak ma sIe sprawa w 1.8 [sam mam tipo 2.0 16V], dostaniesz od reki u nas w miescie na Koscielnej firma nazywa sie ABS Serwis [obok sklepu komputerowego Return], koszt za komplet kolo 6zl.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-03-2007, 18:48   1,8

Sliczne dzięki Grzesiu tak zrobię. A jak to zrobię to napisze jakie są, to może komuś sie przyda i nie bedzie musiał pytać. Pozdrawiam Ciebie i wszystkich temprowiczów :) :)
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2007, 12:00   

olej w kopułce to chyba po latach typowa usterka; o ile oringi dostaniesz i kosz kilku zeta, o tyle jest/są tam też uszczelki jako podkładki tekturopodobne cieniutkie; tego raczej nikt na sklepie nie trzyma więc gdy chcesz kupić to musisz wcześniej zamawiać; już kilka osób mówiło mi, że z porządniejszej tekturki na 2 warstwy wycinają taką uszczeleczkę i zakładają w miejsce zużytej i jest OK, a mechanik jeden z kolei mówił, że mimo wszystko warto tam zamiast się bawić silikonem uszczelnić, ale nie takim za 9 zeta z tesco, bo z tego wyjdzie rzeczywiście shit, a jakimś porządniejszym cienko doszczelnić i będzie OK, bo że oringi itp do wymiany to raz, ale pod aparatem z uszczeleczki też cieknie i będzie ciekło, to dwa więc i o tym pamiętaj;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Mateuszhg 



Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 95
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-03-2007, 17:54   cieknie

Byłem w zamościu w paru sklepach i nigdzie nie mają takiego oringu chcą rozmiary a ja ich nie znam może mi ktoś je powiedzieć. SILNIK 1.8SW
_________________
Tempra 1.8SW była :-(
CB-Uniden pro 520xl antena lemm at-72
Passat B3 170tysKm 89r
Passat b4 TDI 258tys.Km 95r
Truck
Man TGA
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load