 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Turbo Diesel] Przerywa podczas jazdy pod górę lub z góry |
Autor |
Wiadomość |
druid
witamy nowego

Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-04-2008, 23:22 [Turbo Diesel] Przerywa podczas jazdy pod górę lub z góry
|
|
|
witam szanownych kolegow. mam dosc dziwny problem, mianowicie podczas jazdy pod górę lub z górki samochodem szarpie (tak jakby na sekundę tracił zupełnie moc). Jak jadę po prostej, to wszystko jest ok, przy gwałtownym przyspieszaniu też jest ok, a górka go rozklada
dodam tylko na marginesie, ze mam narazie na "sztywno" podłączoną (przez przycisk ) pompę paliwa. jak przycisk jest wyłączony, to silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, a podczas jazdy strasznie szarpie (z górki, pod górkę, na prostej... wszędzie ). sugerowano mi, ze to wina skrzynki z elektroniką (tej na dole, po lewej stronie silnika), ale nikt za to nie chce glowy dac uciac, wiec narazie jezdze "z przyciskiem".
tempra 1.9 TD
pozdrawiam i z góry dzięki za wszelką pomoc |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-04-2008, 21:06
|
|
|
Ale jaka elektonika jak tam nic takiego nie ma ? sprawdz przewody zasilające silnik w paliwo i profilaktycznie wymień filtr bo wygląda jakby się zapowietrzał normalnie. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
druid
witamy nowego

Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:22
|
|
|
> Ale jaka elektonika jak tam nic takiego nie ma ?
moja wiedza jest znikoma, jezeli chodzi o samochody. sadzilem, ze takie pudelko, ktore ma plytke drukowana mozna uznac za elektronike
> sprawdz przewody zasilające silnik w paliwo
spradzalem juz i czesc wymienilem "na wszelki wypadek", ale chyba pozostaje mi wymienic wszystkie
> i profilaktycznie wymień filtr bo wygląda jakby się zapowietrzał normalnie.
wymienilem (filtr powietrza i paliwa)
jak wracalem z "dlugiego łikendu", to zauwazylem, ze przerywa wtedy gdy samochodem rzuca na dziurach (czyli nie do konca chodzilo jednak o górke) - i to za kazdym razem. |
|
|
|
 |
yoyo

Pomógł: 44 razy Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-05-2008, 20:49
|
|
|
druid, a zaglądałeś do baku??
czy sytuacja się powtarza jeśli zalejsze więcej paliwa? może Ci pompa nie zasysa z samego dna |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
 |
ZielonyTBG


Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2008, 01:08
|
|
|
druid, skoro rzuca na dziurach,to może masz problem z elektrozaworem którym gasi się silnik.Jest on w pompie wtryskowej i jest cały czas zasilany pod czas pracy silnika.Przeglądnij ten kabel czy ma dobry styk. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
 |
|
|
|
 |
druid
witamy nowego

Dołączył: 01 Wrz 2007 Posty: 5 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 12:04
|
|
|
yoyo napisał/a: | druid, a zaglądałeś do baku??
czy sytuacja się powtarza jeśli zalejsze więcej paliwa? może Ci pompa nie zasysa z samego dna |
sytuacja powtarza sie bez wzgledu na poziom paliwa (teraz akurat mam 1/2 baku, ale jak byl caly to dzialo sie to samo)
** Dodano: 05-05-2008, 12:31 **
ZielonyTBG napisał/a: | druid, skoro rzuca na dziurach,to może masz problem z elektrozaworem którym gasi się silnik.Jest on w pompie wtryskowej i jest cały czas zasilany pod czas pracy silnika.Przeglądnij ten kabel czy ma dobry styk. |
na początku posta pisalem, ze mam bezposrednie polaczenie pompy paliwa z akumulatorem przez przycisk, bo bez tego albo nie zapala, albo szarpie --- jednak nie jest to pompa paliwa, tylko pompa wtryskowa (źle napisałem:( ) ... czy ten elektrozawór jest jakos naprawialny, czy trzeba wymienic cala pompe (instalacja elektryczna jest raczej dobra, bo z przodu cala wymienilem - mialem maly pozar pod maska .... przed pozarem tez szarpalo )
jak wroce do domu, to popatrze jeszcze na ten styk w tej pompie |
|
|
|
 |
Hipo


Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-05-2008, 13:14
|
|
|
Sam zawór się wymienia, jego się wykręca z pompy, jednak jesli chcesz sprawdzic czy to jego wina to możesz np wyjąć z niego ten śrut ze sprężynką który zamyka dopływ paliwa i przejechać się bez niego, jedynie trzebabędzie gasić dusząć silnik.
Jeśli to pomoże to znaczy że albo zawór jest uszkodzony albo instalacja. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|