Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Turbo Diesel] Przerywa podczas jazdy pod górę lub z góry
Autor Wiadomość
druid 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-04-2008, 23:22   [Turbo Diesel] Przerywa podczas jazdy pod górę lub z góry

witam szanownych kolegow. mam dosc dziwny problem, mianowicie podczas jazdy pod górę lub z górki samochodem szarpie (tak jakby na sekundę tracił zupełnie moc). Jak jadę po prostej, to wszystko jest ok, przy gwałtownym przyspieszaniu też jest ok, a górka go rozklada :(

dodam tylko na marginesie, ze mam narazie na "sztywno" podłączoną (przez przycisk ;) ) pompę paliwa. jak przycisk jest wyłączony, to silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach, a podczas jazdy strasznie szarpie (z górki, pod górkę, na prostej... wszędzie :| ). sugerowano mi, ze to wina skrzynki z elektroniką (tej na dole, po lewej stronie silnika), ale nikt za to nie chce glowy dac uciac, wiec narazie jezdze "z przyciskiem".

tempra 1.9 TD

pozdrawiam i z góry dzięki za wszelką pomoc
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-04-2008, 21:06   

Ale jaka elektonika jak tam nic takiego nie ma ? sprawdz przewody zasilające silnik w paliwo i profilaktycznie wymień filtr bo wygląda jakby się zapowietrzał normalnie.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
druid 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:22   

> Ale jaka elektonika jak tam nic takiego nie ma ?
moja wiedza jest znikoma, jezeli chodzi o samochody. sadzilem, ze takie pudelko, ktore ma plytke drukowana mozna uznac za elektronike :)

> sprawdz przewody zasilające silnik w paliwo
spradzalem juz i czesc wymienilem "na wszelki wypadek", ale chyba pozostaje mi wymienic wszystkie

> i profilaktycznie wymień filtr bo wygląda jakby się zapowietrzał normalnie.
wymienilem (filtr powietrza i paliwa)

jak wracalem z "dlugiego łikendu", to zauwazylem, ze przerywa wtedy gdy samochodem rzuca na dziurach (czyli nie do konca chodzilo jednak o górke) - i to za kazdym razem.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 42
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-05-2008, 20:49   

druid, a zaglądałeś do baku??
czy sytuacja się powtarza jeśli zalejsze więcej paliwa? może Ci pompa nie zasysa z samego dna
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2214
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2008, 01:08   

druid, skoro rzuca na dziurach,to może masz problem z elektrozaworem którym gasi się silnik.Jest on w pompie wtryskowej i jest cały czas zasilany pod czas pracy silnika.Przeglądnij ten kabel czy ma dobry styk.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
druid 
witamy nowego


Dołączył: 01 Wrz 2007
Posty: 5
Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-05-2008, 12:04   

yoyo napisał/a:
druid, a zaglądałeś do baku??
czy sytuacja się powtarza jeśli zalejsze więcej paliwa? może Ci pompa nie zasysa z samego dna

sytuacja powtarza sie bez wzgledu na poziom paliwa (teraz akurat mam 1/2 baku, ale jak byl caly to dzialo sie to samo)

** Dodano: 05-05-2008, 12:31 **
ZielonyTBG napisał/a:
druid, skoro rzuca na dziurach,to może masz problem z elektrozaworem którym gasi się silnik.Jest on w pompie wtryskowej i jest cały czas zasilany pod czas pracy silnika.Przeglądnij ten kabel czy ma dobry styk.


na początku posta pisalem, ze mam bezposrednie polaczenie pompy paliwa z akumulatorem przez przycisk, bo bez tego albo nie zapala, albo szarpie --- jednak nie jest to pompa paliwa, tylko pompa wtryskowa (źle napisałem:( ) ... czy ten elektrozawór jest jakos naprawialny, czy trzeba wymienic cala pompe (instalacja elektryczna jest raczej dobra, bo z przodu cala wymienilem - mialem maly pozar pod maska .... przed pozarem tez szarpalo ;) )

jak wroce do domu, to popatrze jeszcze na ten styk w tej pompie
  
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-05-2008, 13:14   

Sam zawór się wymienia, jego się wykręca z pompy, jednak jesli chcesz sprawdzic czy to jego wina to możesz np wyjąć z niego ten śrut ze sprężynką który zamyka dopływ paliwa i przejechać się bez niego, jedynie trzebabędzie gasić dusząć silnik.

Jeśli to pomoże to znaczy że albo zawór jest uszkodzony albo instalacja.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 1 days
Network load