|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
w trakcie jazdy zdechł Tipo 1.4 gaźnik |
Autor |
Wiadomość |
Toudi
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-07-2010, 23:27 w trakcie jazdy zdechł Tipo 1.4 gaźnik
|
|
|
Witam serdecznie,
mam taki problemik autko( Fiat Tipo 1,4 gaźnik) miało jakiś czas temu taką przypadłość że odpalało przejechało się kawałek i gasło na kaput. Od tego czasu zostało wymienione: kable od świec, świece, cewka, filtr powietrza- (ponieważ mojemu bratu strzeliło coś i rozerwało całą rurę tą dolotową do filtru). Dziś po tych wymianach przejeździłem cały dzień na benzynie i było wszystko cacy postanowiłem przełączyć na gaz przejechałem jakieś 10km i samochód zaczął się troszkę dławić tzn czasami nie równo pracował. Po kolejnych 10 km na wolnych obrotach zgasł i nie chiał odpalić ani na gazie ani na benzynie. Postał kila godzinek postał i odpalił na benzynie. Powiedzcie w czym może leżeć problem. Czytałem że to może być czujnik położenia wału- ale czytakowy w ogóle jest taki w tym typie silnika.
Proszę bardzo o pomoc w sobotę wybieram się za miasto i chciałbym to zrobić do tego czasu.
Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-07-2010, 10:52
|
|
|
W moim gaźnikowym silniku 1.6 miałem CPW (czujnik położenia wału) w miejscu łączenia skrzyni z silnikiem na korpusie skrzyni. Od góry taki prostokącik z którego wyprowadzone są przewody. Nie wiem czy Ty też masz, bo z tego co kojarzę to 1.4 gaźnik nie miały digiplexa, a CPW chyba właśnie do niego przesyła info o położeniu kola zamachowego. Ale jeśli masz CPW to kiedy znów auto ci zdechnie polej ten czujnik zimna woda. Zwykle dostawały szalu właśnie przez wysoką temperaturę. Jeśli po wychłodzeniu będzie palił normalnie to właśnie CPW będzie do wymiany. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Toudi
witamy nowego
Dołączył: 05 Lut 2010 Posty: 9 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-07-2010, 12:26
|
|
|
jeszcze jedno pytanko co to jest jeden kabelek mam oderwany zaraz to wymienię ale zastanawia mnie za co to odpowiada.
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-07-2010, 22:49
|
|
|
CPW w tym silniku nie ma.
Podobną przypadłość miał Tipo mojej Mamy.
Nie rozgryzłem co jest tego przyczyną, auto na dniach będzie jechało w "ostatnią drogę" do stacji demontażu |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-07-2010, 23:09
|
|
|
Toudi, To jest sterowanie podgrzewaniem kolektora. Co to za druciarstswo z węża ogrodowego? Najpierw zajmij się sprawą nie sprawnego gazu. Tak jak ci Emf, napisał w 1.4 na gaźniku nie ma ani CPW ani CPP ani sądy ani żadnej elektroniki, za wyjątkiem modułu cut off który można odłączyć i dalej jeździsz tyle ze spalanie wrasta o 0,5-1l Mnie gdy nie chciał palić na benzynie pomogło czyszczenie i regulacja gaźnika. Nie sprawne LPG może wymagać regulacji, czyszczenia parownika, wymiany filtra gazu. Warto sprawdzić ustawienie zapłonu, ma być 10 stopni. Sprawdź również czy nie popękały wężyki od podciśnienia, czy podstawa gaźnika jest cała. Cyknij fotkę całego silnika z różnych stron.
** Dodano: 26-07-2010, 06:23 **
Weź sobie ściągnij kopułkę z aparatu i przeczyść razem z palcem, na pewno nie zaszkodzi. Popatrz czy od aparatu zapłonowego nie przerwał się wężyk podciśnieniowy, sprawdź dobrze czy obudowa wraz z dolotem nie popękała od strzału. Może podczas tego zdarzenia uszkodził się gaźnik np. pokrzywiło dysze rozpylacza, czy uszkodziło przepustnice. Widziałem już stopione dysze, wiele nie trzeba. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|