|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem |
Autor |
Wiadomość |
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2008, 15:33 Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem
|
|
|
Witam. Mam pytanie. Miałem taki problem że po przejechaniu jakiegoś odcinka piszczało mi w baku po odkręceniu korka było takie coś jakby powietrze uciekało. Rozumiem że bak paliwa się zapowietrzał. Pod nadkolem z tyłu koło wlewu paliwa znalazłem wychodzący przewód gumowy do którego wchodził taki grzybek potem znowu kawałek przewodu i taka fajka. Właśnie do tej fajki naleciało błota i nie było przepływu powietrza.
Jak zacząłęm ruszać tym całym przewodem to ułamałem ten grzybek nie wiem do czego on jest i jakie ma zadanie? . Może to jakiś zawór zwrotny czy coś? Wstępnie założyłem na tamten przewód inny trochę dłuższy dałem tą fajkę na końcu i nie syczy i nie zapowietrza się i tak narazie zostawiłem ale może powinno być tak jak do tej pory z tym czymś.
Jeśli nie ma on większego znaczenia to zostawię, ale wolę zapytać.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-01-2008, 16:02 Re: Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Witam. Mam pytanie. Miałem taki problem że po przejechaniu jakiegoś odcinka piszczało mi w baku po odkręceniu korka było takie coś jakby powietrze uciekało. Rozumiem że bak paliwa się zapowietrzał. Pod nadkolem z tyłu koło wlewu paliwa znalazłem wychodzący przewód gumowy do którego wchodził taki grzybek potem znowu kawałek przewodu i taka fajka. Właśnie do tej fajki naleciało błota i nie było przepływu powietrza.
Jak zacząłęm ruszać tym całym przewodem to ułamałem ten grzybek nie wiem do czego on jest i jakie ma zadanie? . Może to jakiś zawór zwrotny czy coś? Wstępnie założyłem na tamten przewód inny trochę dłuższy dałem tą fajkę na końcu i nie syczy i nie zapowietrza się i tak narazie zostawiłem ale może powinno być tak jak do tej pory z tym czymś.
Jeśli nie ma on większego znaczenia to zostawię, ale wolę zapytać.
Pozdrawiam |
Ułamałeś zaworek zwrotny odpowietrzenia zbiornika, ale możesz śmiało olać jego brak ;] Ja u siebie też go kiedyś niechcący ułamałem przy wyjmowaniu zbiornika...
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 01-02-2008, 11:12
|
|
|
Jeszcze jedno krótkie pytanie w którą stronę powinien być zamontowany ten zaworek, czy powinien wypuszczać z baku a nie zasysać czy zasysać do baku a nie wypuszczać?
Został mi zawór zwrotny od skody favorit od serwa więc może jego bym założył. |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 01-02-2008, 11:14
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Jeszcze jedno krótkie pytanie w którą stronę powinien być zamontowany ten zaworek, czy powinien wypuszczać z baku a nie zasysać czy zasysać do baku a nie wypuszczać?
Został mi zawór zwrotny od skody favorit od serwa więc może jego bym założył. |
Z tego co pamiętam powinien zasysać do baku a nie wypuszczać.
pzdr. Grzesiek |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
dcfan
Pomógł: 5 razy Wiek: 36 Dołączył: 28 Paź 2007 Posty: 660 Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 04-02-2008, 00:30
|
|
|
logika tak nakazuje, bo z baku benzyny raczej ubywa niż się dolewa... |
_________________ Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|