Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem
Autor Wiadomość
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-01-2008, 15:33   Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem

Witam. Mam pytanie. Miałem taki problem że po przejechaniu jakiegoś odcinka piszczało mi w baku po odkręceniu korka było takie coś jakby powietrze uciekało. Rozumiem że bak paliwa się zapowietrzał. Pod nadkolem z tyłu koło wlewu paliwa znalazłem wychodzący przewód gumowy do którego wchodził taki grzybek potem znowu kawałek przewodu i taka fajka. Właśnie do tej fajki naleciało błota i nie było przepływu powietrza.

Jak zacząłęm ruszać tym całym przewodem to ułamałem ten grzybek nie wiem do czego on jest i jakie ma zadanie? . Może to jakiś zawór zwrotny czy coś? Wstępnie założyłem na tamten przewód inny trochę dłuższy dałem tą fajkę na końcu i nie syczy i nie zapowietrza się i tak narazie zostawiłem ale może powinno być tak jak do tej pory z tym czymś.
Jeśli nie ma on większego znaczenia to zostawię, ale wolę zapytać.

Pozdrawiam
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 30-01-2008, 16:02   Re: Syczenie, piski z baku i przewód pod nadkolem

maciekt8 napisał/a:
Witam. Mam pytanie. Miałem taki problem że po przejechaniu jakiegoś odcinka piszczało mi w baku po odkręceniu korka było takie coś jakby powietrze uciekało. Rozumiem że bak paliwa się zapowietrzał. Pod nadkolem z tyłu koło wlewu paliwa znalazłem wychodzący przewód gumowy do którego wchodził taki grzybek potem znowu kawałek przewodu i taka fajka. Właśnie do tej fajki naleciało błota i nie było przepływu powietrza.

Jak zacząłęm ruszać tym całym przewodem to ułamałem ten grzybek nie wiem do czego on jest i jakie ma zadanie? . Może to jakiś zawór zwrotny czy coś? Wstępnie założyłem na tamten przewód inny trochę dłuższy dałem tą fajkę na końcu i nie syczy i nie zapowietrza się i tak narazie zostawiłem ale może powinno być tak jak do tej pory z tym czymś.
Jeśli nie ma on większego znaczenia to zostawię, ale wolę zapytać.

Pozdrawiam



Ułamałeś zaworek zwrotny odpowietrzenia zbiornika, ale możesz śmiało olać jego brak ;] Ja u siebie też go kiedyś niechcący ułamałem przy wyjmowaniu zbiornika...


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2008, 11:12   

Jeszcze jedno krótkie pytanie w którą stronę powinien być zamontowany ten zaworek, czy powinien wypuszczać z baku a nie zasysać czy zasysać do baku a nie wypuszczać?

Został mi zawór zwrotny od skody favorit od serwa więc może jego bym założył.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 01-02-2008, 11:14   

maciekt8 napisał/a:
Jeszcze jedno krótkie pytanie w którą stronę powinien być zamontowany ten zaworek, czy powinien wypuszczać z baku a nie zasysać czy zasysać do baku a nie wypuszczać?

Został mi zawór zwrotny od skody favorit od serwa więc może jego bym założył.



Z tego co pamiętam powinien zasysać do baku a nie wypuszczać.


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
dcfan 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 660
Skąd: Reda
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 04-02-2008, 00:30   

logika tak nakazuje, bo z baku benzyny raczej ubywa niż się dolewa...
_________________
Tipo 1.6 + skrzynia 1.4 '89 DGT gaźnik + Digiplex2 + LPG Fotele Recaro, boczki Sedicivalvole, MOMO
Daewoo Nubira kombi '99 1.6 16V 110KM
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load