Odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach? |
Autor |
Wiadomość |
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2007, 21:51 Odcięcie zapłonu przy wysokich obrotach?
|
|
|
Jak w temacie, czy Tipo posiada taki bajer? Jeśli tak to które silniki? Czy ktoś kto ma taki motorek jak ja (835C1.000) wykręcił swojego do oporu, o ile jest jakis opór ? Ja miałem 7000obr/min i noga z gazu bo paski zaczęły piszczeć z wrażenia , ale żadnego odcięcia nie było. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 06:29
|
|
|
niewiem jak we wtrysku ale ja w 1.4 gaźnik napewno nie mam, przed remontem silnika chciałem sprawdzić i na postoju gaz w podłoge wyszło ciut za 8000RPM a w 1.8 i 2.0 chyba już jest odcięcie... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-05-2007, 06:50
|
|
|
Odcięcie moze być tam gdzie juz jakaś elektronika zarządza pracą silnika, np prawie przy każdym silniku z wtryskiem który jest sterowany komputerem. W gaźnikowcach to obrotów wyjdzie tyle ile paliwa bedzie Ci w stanie przepuścić gaźnik. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 09:02
|
|
|
1,6 na wtrysku pewnie ma odcięcie gdzieś koło 7200-7500 obr, u mnie jest 7200 w 1,8...a gaźnikowce żadnego odcięcia nie mają i w sumie to ja to wolałbym bezzzzz |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-05-2007, 09:59
|
|
|
Generalnie przy seryjnych silnika nie ma sensu ciągnąć go powyżej pewnych obrotów. W 2.0 mam chyba odcinkę na 7200, a i tak nie ma sensu silnika tak wysoko ciągnąć. Coś kolo 6500 i styka, później auto już nie jedzie.
A w 1.6 odcinki, jak słusznie zauważyliście, nie ma i tak jak napisałem wyżej sensu ciągnąć pod 7000 nie ma. |
_________________ klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+ |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 18:15
|
|
|
Ja tam mojego też nie ciągnę tak wysoko, bardzo rzadko zdarzy się do 6tys. Pytałem z czystej ciekawości Spokoju mi to nie daje i chyba sam sobie odpowiem na to jak spróbuje |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 18:51
|
|
|
porczek napisał/a: | Spokoju mi to nie daje i chyba sam sobie odpowiem na to jak spróbuje |
Żeby Ci się tylko nie odciął jak się silnik przekręci Bo wtedy to będziesz miał już wieczne odcięcie |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-05-2007, 22:02
|
|
|
Cytat: | Żeby Ci się tylko nie odciął jak się silnik przekręci Bo wtedy to będziesz miał już wieczne odcięcie |
Jak to mówią: "Bez ryzyka nie ma sławy" Jutro sprawdzę i napiszę co się stało albo nie satło
No i odcięcie minimalnie za 7000obr/min, wcześniej widocznie nie doszedłem do 7000... |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 21:25
|
|
|
A kiedys sie zastanawialem czy mam odciecie.
Widac za słabo go kręciłem. I dobrze, bo i tak wysoko nie bede go krecic .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
rożek
Wiek: 39 Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 44 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 22:02
|
|
|
Jak zrobiłem wydech prawie przelot i takie tam inne rzeczy to ciągnie do samego końca i jeszcze chce - wskazówka wychodzi poza skale (8 tys) i tak już od grudnia bardzo często i silnik nie chce się rozlecieć. A ludzie jak uciekają jak mnie usłyszą
ps silnik 1,5 uno na gaźniku 2-gardzielowym zapłon tj w tipo 1,4 aparat w bloku |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2007, 22:08
|
|
|
Wszystko fajnie- a widziales przebieg mocy i momentu obrotowego do tego silniku?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 06:25
|
|
|
rożek, spoko te silniki nawet dobrze znoszą wysokie obroty 8 tys to nie jest kres ich możliwości. 1,5 jest pochodną silnika 1,3 maja mały skok tłoka co sprzyja szybkobieżności ( wersje wyczynowe kreca nawet 11 tys obr)Kamitchi, jesli rożek ma troche podłubany silnik seryjne wykresy nie maja zastosowania. pozatym jeździłem Ritmem z takim motorem i wiem , że spoko ciągną gdzieś do 7,5 tys potem słabną lekko mimo , ze w ksiązce pisze moc maks. przy 6000 obr. |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2007, 06:34
|
|
|
hmmm?
Nie rozumiem- dlaczego wykresy nie maja juz sensu?
Przeciez po to sa hamownie.
ps- krecenie ponad maksymalna moc nic nie daje.. no poza radocha. Samochod ma maksymalna moc przy 6 tys, do 7500obr/min przyspiesza, a pozniej lekko slabnie?
Wybacz, ale nie chce m sie w to wierzyc:).
ps2- wersje wyczynowe mało maja wspolnego z silnikami cywilnymi, a i sama trwalosc jest... bardzo nisko;).
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 07:19
|
|
|
Kamitchi, Poczytaj sobie o historii silnika fiata 128( 1,1 i 1,3) to uwierzysz.W chwili powstawania silnika fiata 128 było juz założenie że zostanie uzyty w sporcie, stąd jego bardzo krótki skok(1,1 i 1,3 mają 55 mm skoku tłoka to mniej niż np. Honda 1100 XX Blackbyrd . 1,5 ma cos 63 mm skoku ale nadal jest krótkoskokowy) i naprawdę ciągną powyżej 6000 bez zajakniecia a mówię tu o gaźnikowych wersjach a nie skastrowanych przez normy emisji wersjach wtryskowych. To bardzo proste w budowie ale i skuteczne silniki. Poza tym mówiłem o wykresach dla seryjnych silników które nie maja zastosowannia do "dłubnietego" -trzebaby zrobic hamowanie tego właśnie "dłubnietego " silnika. Zreszta przeciez nawet seryjne silniki mogą różnić się wykresami, więc faktyczny stan tylko na hamowni indywidualnie dla kazdego motoru ustalic mozna. ps małe sprostowanie ..1,5 ciągnie do 7000 tys potem słabnie ale do 8 tys. z groszami dochodzi bez problemu ..takie są realia.. a radocha wielka . Pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2007, 07:39
|
|
|
Poszukalem, poczytalem i nie znalazlem tych rewelacji. Faktem jest ze silniki maja krotki skok i sa wysokoobrotwe. Tutaj masz dane dot. tych silnikow:
1116cc (80x55mm) in-line sohc 4 cyl with 55bhp @ 6,000rpm
with 64bhp @ 6,600rpm in the Sport Coupé
with 65bhp @ 6,000rpm in the Coupé 3P
1290cc (86x55.5mm) sohc with 60bhp @ 6,000rpm
with 67bhp @ 6,200rpm in the Rally
with 75bhp in the Sport Coupé
with 73bhp in the Coupé 3P
from 1976, in the new 128, the 1100 and 1300 engines produced 55bhp and 60bhp respectively, both at 6,000rpm
żródło: carsfromitaly
Sprawa numer 2- nie bylo 1.5
Wiadomo ze to inne epoki, ale juz bardziej sportowe sa silniki AR, gdzie np. w standardowym 2.0 jts masz maksymalna moc przy 6400, a w v6- 6300.
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2007, 08:06
|
|
|
Tyle ze to nie sa seryjne samochody .
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 08:17
|
|
|
no to przeciez pisałem że wyczynowe wersje kręcą po 11 tys... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 10:45
|
|
|
odgrzewam
sam kiedys sie zastanawialem do ilu obrotow dojdzie moja tempra 1,6 gaznik i powiemWam ze sie zdziwilem i to bardzo-na benzynie doszlem do prawie 8000obrotow na biegu oczywiscie bo wkrecanie silnika na luzie mnie nie kreci .Wynik ten osiagnalem na drugim biegu i predkosc wtedy to bylo cos ponad 100km/h .
Powyzej 7000 silnik zaczal ryczec duuuuuzo glosniej i obroty szly w gore jak pojebane az pod 8000-szkoda mi go bylo krecic tak dluzej ale jeszcze chwila i bylo by ponad 8000 |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 16:16
|
|
|
A potem narzekacie, że wszystkie tipo/tempry z ogłoszeń sprzedaży są w takim stanie w jakim są |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-07-2007, 21:32
|
|
|
///M3, zwariowałeś...masz sumienie tak katować silnik
tobie się pomyliło z BMW M3 chyba. to możesz tak katować i nikt tu ci nie będzie wypominał (no może poza kolegom William`em). |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 13-07-2007, 18:53
|
|
|
ja wiem czy katowac sprawdzalem tylko czy ma odciecie i najwyrazniej niema .
Hehe nie pomylilem nic ale tempra tez kreci sie niczym M3 . |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-07-2007, 07:53
|
|
|
kręćcie sobie maszyny.....kolega raz zakręcił poczciwego krdensa po remoncie silnika był jakies15 tys i zawór zrobił dziure w tłoku a miało to miejsce przy około magicznej bariery 7000.......Ja tam auto nigdy nie rozkręce do tych obrotów.....Fakt lubie troche przeciągnąć ale mam wyczuty moment go którego auto najlepiej ciągnie i kiedy zmienic bieg na wyższy bez zamulenia go....i moim zdaniem lepiej jest wyczuc coś takiego niż kręcić jak psychopata silnik do takich obrotów..... |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
tedykaz
witamy nowego
Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 7 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-07-2007, 07:26
|
|
|
W zwykłych silnikach benzynowych maksymalne obroty są są ograniczone możliwościami układu dolotowego (tak minie w szkole uczyli). Każdy ma taki "moment" że już wyżej nie pójdzie ponieważ do cylindrów będzie się dostawać za mało mieszanki. Inna sprawa że ten moment może być tak wysoko że inne części nie wytrzymają i się rozleci (po to są ograniczniki). Ja swojego aż tak wysoko nie kręciłem bo mi go szkoda i chyba nie ma potrzeby aż tak go wkręcać. Jak miałem cienkiego z aisanem (gaźnik) to było coś takiego i przy wyprzedzaniu zamiast się rozpędzać postanowił zwolnić. Emocje i stresik bezcenne ...... |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-09-2007, 20:30
|
|
|
odgrzewam temacik bo chcialem sie pochwalic swoim osiagnieciem a mianowicie przebicie magicznej bariery 8000rmp http://tempra.1.6.gaznik.bez.odcinki.patrz.pl/
troszke regulacji i widac bez wiekszych oporow dochodzi a nawet wychodzi poza skale nie bijcie za to bo to wkoncu moje auto i moge sobie kreciec az sie nie rozleci
silniczek to 1,6 na gazniczku |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
|