|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[BENZYNA\LPG]!!! Ratunku, Pomocy ;(( !!! |
Autor |
Wiadomość |
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 12:06 [BENZYNA\LPG]!!! Ratunku, Pomocy ;(( !!!
|
|
|
Witam z racji ze mój poprzedni temat w którym opisywałem mój problem nie cieszył się zbytnim powodzeniem, postanowiłem jeszcze raz go opisać.
1. Odpalanie samochodu jest praktycznie możliwe tyko na LPG i to z wciśniętym pedałem gazu, ale i tak ciężko podpala.
2. Żeby trzymał jako tako obroty to trzeba go trochę rozgrzać.
3. Wolne obroty na biegu jałowym, są zbyt niskie, tak trzęście buda że w lusterku wstecznym ciężko cokolwiek dostrzec.
4. Na wolnych obrotach każda próba przełączenia z LPG na PB kończy się tym że silnik gaśnie
5. Przełączenie na Pb jest możliwe przy delikatnym wciśnięciu gazu, jednak przy gwałtownym manewrowaniu pedałem gazu ewidentnie zalewa się benzyna i gaśnie, ekonomizer wychyla się max w prawa stronę i czuć smród PB.
6. Wczoraj po przyjeździe z ZG, przed wjechaniem do garaży przełączyłem go na PB z wduszonym pedałem gazu, i jak robiłem mała przygazówkę to zaczęło śmierdzieć zgnitymi jajami, katalizator najprawdopodobniej nadaje się do wywalenia, chce do zastąpić strumienicą nie liczę tu na żadne przyrosty mocy tylko przemawiają za tym względy ekonomiczne.
Czy te wszystkie objawy mogą byś spowodowane, przez katalizator, a przez co sonda lambda miesza coś w kompie, chodź jego reset zupełnie nic nie daje.
Dodam jeszcze ze kable WN, kopułka, palec są jeszcze fabryczne. Świece maja niecały rok, silnik krokowy nowy (chodź kupiony niepotrzebnie ). |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 13:01
|
|
|
Matizz napisał/a: | 3. Wolne obroty na biegu jałowym, są zbyt niskie, tak trzęście buda że w lusterku wstecznym ciężko cokolwiek dostrzec. |
też mam taki problem. tzn teraz jest ok a to co zrobiłem to przeczyściłem potencjometr przepustnicy i wyczyściłem styki oraz cały czujnik temperatury (ta niebieska kostka). nie udało mi się rozebrać krokowca ale na razie jak miodzio (nie zapeszam) obroty rano po odpaleniu 1100 przez minutę a później 900 i nie falują. miałem też zmienioną sondę lambda
** Dodano: 15-06-2007, 14:02 **
link do mojego tematu http://forum.tempra.org/t...otow-vt8041.htm |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 13:40
|
|
|
konikks napisał/a: | przeczyściłem potencjometr przepustnicy i |
potencjometr też przeczyściłem, a jeśli chodzi o ten czujnik temperatury, to byłem sprawdzać jego opór na zimnym silniku i wynosi 1,7kΩ, samochód stoi w garażu. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:11
|
|
|
tabela
to na czarno wpisane to symbol mojego czujnika. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:17
|
|
|
Czujniki są raczej takie same w 1.4 i 1.6 więc z tego mojego pomiaru może wynikać że raczej jest dobry. Przydało by się zrobić jeszcze przy rozgrzanym silniku.
PS. konikks, Co to za programik ?? |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:24
|
|
|
matizz, a sprawdzałeś jakoś czy go zbytnio nie zalewa cały czas? za dużo nawet LPG w stos do powietrza, a poza tym czy z instalką nie ma problemu tzn np przepuszcza Ci 'niepalną dobrze' mieszankę LPG i PB cały czas? czy elektrozaworki nie szwankują?
szkoda, że wtrysk a nie gaźnik bo by było prościej
jak masz możliwość odpalania na LPG to spróbuj jakoś sam odciąć mu tak 'na pewno' benzynę, nie wiem, wyłączyć pompę i odczepić przewód z PB (ale pewnie i szczelnie go zaślepić na ten czas co by sobie nie narobić kłopotów jakichś!);
tak by miał sam LPG;
potem jak masz reduktor od LPG to spróbuj śrubami (nie tylko od wolnych obrotów), ale zapamiętaj/zaznacz! wcześniej ich ustawienia np po troszku mu przykręcić ciśnienie gazu i/lub dławienie, ew też wolne obroty... popróbować jak się zachowa jak by np dostawał mniej lub więcej LPG już z samego reduktora (takie na siłę wymuszanie ilości w mieszance gdyby nawet nie wiem, może z wtryskami był problem czy czymś po drodze); jakie będą efekty; wtedy sonda o ile wiem nie powinna mieć wpływu jak masz prostą instalkę (właśnie... jaką masz instlakę? na ile prostą lub skomplikowaną?) bo działa emulator sondy lambda (a może on też świruje..? a może to problem z elektryką - zasilaniem instalki LPG, emulatora, elektorzaworkw i centralki od LPG?)
choć właściwie to powinno się i może warto zacząć od samej PB, tzn odciąć LPG , zakręcić zawór na butli a pozostały w przewodach LPG wypalić trzymając gaz; potem próbować zapalić na PB, przy czym mając pewność, że benzynka dochodzi dobrze, na elektrozaworku od PB masz awaryjny (powinien być!) przełącznik-dźwigienkę którą możesz ręcznie go otworzyć na stałe by cały czas szła PB (po eksperymentach daj go z powrotem) ew możesz nawet pokusić się jak masz odpowiednią rurkę np metalową na moment ominąć elektrozaworek jakby nie było instalki LPG; jak PB będzie dochodziła i zapłon masz na pewno sprawdzony to przynajmniej zapalić powinien; potem jak będą problemy to możesz pooglądać świece czy są zalane, zresztą przy problemach z zapalaniem przed zapaleniem je warto pooglądać; warto też zwrócić uwagę jaka jest iskra i jakiej 'jakości', może hmmm coś od sterowania zapłonem czy kątem zapłonu szwankuje, albo modu od tego ma zły kontakt do masy na przykład...
możliwości szukania jest niestety wiele ale jakieś próby, testy ile możesz porób i napisz a może ktoś coś wymyśli, zresztą są tu inni, którzy powinni znać wtryski więc prędzej może coś wymyślą czy też jakie ew jeszcze czujniki mogą Ci robić jaja.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 15:41
|
|
|
unknown napisał/a: | matizz, a sprawdzałeś jakoś czy go zbytnio nie zalewa cały czas? za dużo nawet LPG w stos do powietrza, |
Hm, nie wiem czy to akurat to, ale jak jadę w trasie to czuję jakiś dziwny zapach, nie od razu ale po iluś tam kilometrach, Właśnie jakby gaz ale nie jest to taki typowy zapach LPG, tylko jakiś taki wymieszany z czymś jeszcze.
Ale spalanie raczej jest w normie, hmm?? Nie wiem jak znajdę trochę czasu to pójdę sie pobawić i zastosuje sie do twoich unknown, wskazówek i może wtedy będzie cos więcej wiadomo. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 16:03
|
|
|
jak dziwny i wymieszany to może masz za bogatą mieszankę cały czas albo właśnie cały czas miesza Ci się LPG z PB i niezbyt pali, tylko miesza się w różnym stopniu w zal od tego czy dasz na PB czy na LPG, bo właśnie nie domykają się elektrozaworki......... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 16:46
|
|
|
Matizz napisał/a: | PS. konikks, Co to za programik ?? |
w sumie nie wiem kiedyś znalazłem tą fotkę na forum. z tego co pamiętam to było to w jakimś poście od ZielonyTBG. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 18:56
|
|
|
Właśnie wracam z garażu i tak, dużo się wyjaśniło ale nie wszystko, przyczyna gaśnięcia i nie trzymania wolnych obrotów był silnik krokowy, zresztą niedawno wymieniany (początek maja), Na dole zamieszczam jego zdjęcia a raczej to co z niego zostało. Jak polecił mi unknown, , poszedłem i zajrzałem na świece, te na pewno nadają sie do wymiany były całe czarne. To chyba tez niedobrze?? Przeczyściłem je poodginałem, wkręciłem i odpaliłem przygazowałem go trochę i poszedłem zarzec jeszcze pod maskę silnik nie gasł ale trzęsło nim niemiłosiernie, i wtedy zauważyłem ze korkowiec w ogóle nie dotyka to przepustnicy, wykleciłem go i porównałem ze brakuje na nim takiego cycka, ale założyłem stary i kurde jak ręka odjął. Auto pali od razu, trzyma obroty chyba nawet są za wysokie bo na rozgrzanym silniku PB 1200RPM, LPG 1400-1500RPM.
Tą sprężynkę i ten bolec znalazłem na silniku sobie leżał w jakimś zakamarku.
Tak więc sprawa odpalani jest już rozstrzygnięta, wolne obroty też.
Niestety nadal go jednak zalewa
|
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 19:14
|
|
|
wow fart że znalazłeś części z krokowca |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 19:27
|
|
|
Cytat: | wow fart że znalazłeś części z krokowca |
No właśnie bardzo dobrze, bo będę go reklamował ciekawe co na to powiedzą ??
Jednak niektóre zamienniki to tandeta, ja mojego kupiłem na allegro za 139zł, szkoda że nie można go zwrócić i dostać kasę zpowrotem.
PS. kupiłem go od urzytkownika "jgk", więc jesli ktokolwiek bedzie chciał kupić silnik krokowy to niepolecam od tego pana. |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 19:35
|
|
|
a jakiej jest on firmy? nie Bosh? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Matizz
Wiek: 41 Dołączył: 23 Sie 2006 Posty: 216 Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 19:41
|
|
|
Cytat: | a jakiej jest on firmy? nie Bosh? |
Zastosowali tam taki chwyt bo w tytule aukcji napisane jest że BOSCH, a opisie juz ze typ BOSCH, i tak naprawdę to jest jakiś tandetny zamiennik bez nazwy wart może z 10zł (max), niesyte nie doczytałem tego i teraz mam takie "... pip ..."
** Dodano: 15-06-2007, 20:44 **
Firma te jeszcze wystepuje jako "SWIATCZESCI"
to ich aktualna aukcja z tym krokowcem ALLEGRO |
_________________ TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys (Podtlenek Butanu- LPG)
|
|
|
|
|
miki
Wiek: 49 Dołączył: 18 Paź 2006 Posty: 10 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-07-2007, 21:01
|
|
|
Też mam taki problem, posprawdzam wszystko i postaram sie opisać czy pomogło |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|