|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Kolejny zerwany pasek rozrządu - refleksje |
Autor |
Wiadomość |
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-06-2005, 20:16 Kolejny zerwany pasek rozrządu - refleksje
|
|
|
Jak w większości przypadków opisywanych na forum miałem mały remont silnika przez pasek rozrządu.
Był w takim stanie że ścieło mi zęby w trakcie jazdy ( co gorsza ciągałem go 2 km na biegu i próbowałem zapalić)
Efekt: Jeden zawór skrzywiony (brak ciśnienia na jednym cylindrze)
KOSZTY: Zawór - 19zł
Uszczelka pod głowice - 70zł
Uszczelka pod klawiature - 12zł
Pasek rozrządu - 75zł
Szlif zaworów -20zł
Razem: 196 zł Czas: 2 dni
Koszt mały bo: Frezy i kamienie do szlifowania gniazd oraz pastę do docierania miał ojciec
a więc gratis.
Uszczelniacze zaworów miał kuzyn (pasują od golfa bodajże) - gratis
Szlif zaworów u znajomego w MZUP po 2,50zł/szt (prawie darmo)
Remoncik samodzielny z ojcem na warsztacie z tokarką, spawarką itp
Płytki do ustawiania luzów szlifowane u mnie w zakładzie co do 0,01mm - gratis
Ustawienie dokładne zapłonu stroboskopem u znajomego mechaniora - gratis
Rolka piękna, cicha, bez luzu - więc bez wymiany
Jedna uwaga: Jeśli nie masz wszystkiego GRATIS - wymieniaj pasek jak należy
Druga uwaga: W każdym aucie inne znaki na rozrządzie wiec najlepiej ustawiać
na znaki na pasku (i obu kołach) bez patrzenia w ogóle na obódowe silnika.
I tyle |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-06-2005, 21:37
|
|
|
Co ciekawe paru osobom udalo sie i nie musieli robic remontu
Mnie tez czeka za 10tys. wymiana paska.
A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska. Tez troche czasu stracilem, ale jest juz ok. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-06-2005, 06:17
|
|
|
W cylindrze ze skrzywionym zaworem było 4 bary i prawdopodobnie w miarę klepania po nagrzaniu zawór by sie prostował więc niektórzy po prostu nie zauważają że jest krzywy i jeżdżą. Auto chodzi normalnie prawie więc jeżdżą. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2005, 20:55
|
|
|
jabko napisał/a: | W cylindrze ze skrzywionym zaworem było 4 bary i prawdopodobnie w miarę klepania po nagrzaniu zawór by sie prostował więc niektórzy po prostu nie zauważają że jest krzywy i jeżdżą. Auto chodzi normalnie prawie więc jeżdżą. |
Ja po pęknięciu paska rozebrałem wszystko w drobny mak ale nie miałem się do czego przyczepić. Wszystko było OK. Nawet ryski nie było na tłoku. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2005, 21:10
|
|
|
miszko napisał/a: | A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska. |
Duzo z tym roboty? |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2005, 21:49
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | miszko napisał/a: | A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska. |
Duzo z tym roboty? |
Nie tyle że bez ściągacza do łożysk może być ciężko. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2005, 06:41
|
|
|
dziura.arek
Na tłoku nie musi być rys. Moje auto po wymianie paska odpaliło i chodziło aczkolwiek troszke nierówno.
Zmierzyłem ciśnienie i było 4 bary w jednym cylindrze (tak najprościej złapać wygięty zawór). Jak pisałem w miarę nagrzewania i klepania zawór by sie sam prostował i ciśnienie by rosło.
Jednak rozebrałem i przy okazji szlifowałem wszystkie gniazda i wymieniłem uszczelniacze, doszlifowałem zawory wszystkie więc teraz chodzi ciszej, równiej i mocniejszy jest (na pozostałych cylindrach cisnienie było po 8bar a teraz mam 9bar - jak nówka bo w książce pisze 9,2 bar.)
Przy okazji obejrzałem blok (ani ryski po pierwścieniach tłoka)
Moim zdaniem opłacało się robić a koszt wyszedł minimalny |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|