Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejny zerwany pasek rozrządu - refleksje
Autor Wiadomość
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-06-2005, 20:16   Kolejny zerwany pasek rozrządu - refleksje

Jak w większości przypadków opisywanych na forum miałem mały remont silnika przez pasek rozrządu.
Był w takim stanie że ścieło mi zęby w trakcie jazdy ( co gorsza ciągałem go 2 km na biegu i próbowałem zapalić)
Efekt: Jeden zawór skrzywiony (brak ciśnienia na jednym cylindrze)
KOSZTY: Zawór - 19zł
Uszczelka pod głowice - 70zł
Uszczelka pod klawiature - 12zł
Pasek rozrządu - 75zł
Szlif zaworów -20zł

Razem: 196 zł Czas: 2 dni

Koszt mały bo: Frezy i kamienie do szlifowania gniazd oraz pastę do docierania miał ojciec
a więc gratis.
Uszczelniacze zaworów miał kuzyn (pasują od golfa bodajże) - gratis
Szlif zaworów u znajomego w MZUP po 2,50zł/szt (prawie darmo)
Remoncik samodzielny z ojcem na warsztacie z tokarką, spawarką itp
Płytki do ustawiania luzów szlifowane u mnie w zakładzie co do 0,01mm - gratis
Ustawienie dokładne zapłonu stroboskopem u znajomego mechaniora - gratis
Rolka piękna, cicha, bez luzu - więc bez wymiany

Jedna uwaga: Jeśli nie masz wszystkiego GRATIS - wymieniaj pasek jak należy

Druga uwaga: W każdym aucie inne znaki na rozrządzie wiec najlepiej ustawiać
na znaki na pasku (i obu kołach) bez patrzenia w ogóle na obódowe silnika.

I tyle
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-06-2005, 21:37   

Co ciekawe paru osobom udalo sie i nie musieli robic remontu ;)

Mnie tez czeka za 10tys. wymiana paska.

A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska. Tez troche czasu stracilem, ale jest juz ok.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-06-2005, 06:17   

W cylindrze ze skrzywionym zaworem było 4 bary i prawdopodobnie w miarę klepania po nagrzaniu zawór by sie prostował więc niektórzy po prostu nie zauważają że jest krzywy i jeżdżą. Auto chodzi normalnie prawie więc jeżdżą.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2005, 20:55   

jabko napisał/a:
W cylindrze ze skrzywionym zaworem było 4 bary i prawdopodobnie w miarę klepania po nagrzaniu zawór by sie prostował więc niektórzy po prostu nie zauważają że jest krzywy i jeżdżą. Auto chodzi normalnie prawie więc jeżdżą.



Ja po pęknięciu paska rozebrałem wszystko w drobny mak ale nie miałem się do czego przyczepić. Wszystko było OK. Nawet ryski nie było na tłoku.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2005, 21:10   

miszko napisał/a:
A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska.


Duzo z tym roboty?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2005, 21:49   

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
miszko napisał/a:
A dzisiaj wlasnie robilem sobie alternator, wymienilem w nim lozyska.


Duzo z tym roboty?


Nie tyle że bez ściągacza do łożysk może być ciężko.
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-06-2005, 06:41   

dziura.arek
Na tłoku nie musi być rys. Moje auto po wymianie paska odpaliło i chodziło aczkolwiek troszke nierówno.
Zmierzyłem ciśnienie i było 4 bary w jednym cylindrze (tak najprościej złapać wygięty zawór). Jak pisałem w miarę nagrzewania i klepania zawór by sie sam prostował i ciśnienie by rosło.
Jednak rozebrałem i przy okazji szlifowałem wszystkie gniazda i wymieniłem uszczelniacze, doszlifowałem zawory wszystkie więc teraz chodzi ciszej, równiej i mocniejszy jest (na pozostałych cylindrach cisnienie było po 8bar a teraz mam 9bar - jak nówka bo w książce pisze 9,2 bar.)
Przy okazji obejrzałem blok (ani ryski po pierwścieniach tłoka)
Moim zdaniem opłacało się robić a koszt wyszedł minimalny
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load