Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
nie odpala na gazie
Autor Wiadomość
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 26-09-2008, 05:21   nie odpala na gazie

pomocy szybko musze odpalic auto i jechac zaraz a dzis bylo ponizej zera w nocy i zaszlem odpalac odpalil za pierwszym wiec ide do domu wracam ijuz nie dam rady odpalic pomocy mozna jakos rozgrzac silnik czy co mam w ukladzie pol wode pol boryga moze wody cieplej dolac troszke prosze szybko o pomoc.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ToudiQn 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 139
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 09:33   

Ja tam sie nie znam na instalacjach LPG ale z rana powinno sie odapalc autko na benzynie 8) jezeli na gazie niechce odpalic i reduktor jest zmrożony to polac go gorącą wodą , :D widzialem takie przypadki i skutkowalo
_________________
ByŁo :-Fiat Tipo 1.4S 1994r-
ByŁo -Fiat Tipo 2.0 16V- 1992r- Sedicivalvole
Jest: -Subaru Legacy 2.0 Turbo :) 260HP 1996r
     assistance
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 11:55   

cezar60, masz przestrogę żeby trzymać trochę paliwa w baku, w zimne dni zapala się z benzyny. W ogóle to radziłbym bym wymienić płyn chłodniczy na właściwą mieszankę zwłaszcza jak idzie zima, bo to podstawa dobrego działania parownika. Jeśli ci zamarzł to można go jak kolega ToudiQn, napisał polewać gorąca wodą aż do skutku. Znane mi są takie akcje jak z rana ktoś latał z czajnikiem i fru wszystko na parownik potem odpalał. Być może parownik też jest już wysłużony, konkretniej membrana i nie chce działać tak jak powinna, wtedy zlecana jest regeneracja czyli rozebranie wygarniecie szlamu i wymiana mebranki, ewentualnie jakiś innych uszczelniaczy, przy okazji warto tez zmienić filtr gazu jak się już robi. Po takiej operacji zdecydowanie spadnie spalanie i poprawi się możliwość zapalenia na gazie. To co napisałem tyczy parowników ze sporym przebiegiem.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
cezar60 



Wiek: 34
Dołączył: 31 Lip 2008
Posty: 324
Skąd: Hajnówka
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 26-09-2008, 13:55   

temat mam drugi ze na benie wogole nie odpala . a rano krecielem kilka razy az aku sie slaby zrobil to do sasiada przeskoczylem i wyjehal oplem pociagnal lekko mnie i odrazu odpalil , nie to ze dlugo ciagnal doslownie 2 sekundy i odpalony.
_________________
Tipo 1.4 ie wtrysk + GAZ 93 rok engine:160A1.046 - Sprzedany
Vw Jetta 1.6td 90rok - rozbita :(
Opel Vectra 1.6 i Kat 1991r. +LPG
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-09-2008, 15:05   

cezar60, da sie odpalac na LPG nawet w srodku zimy. Ja robie to tylko na gazie. Od kilku lat w roznych autkach :) Tempre ktora jezdze ponad rok przez 4 lata na gazie odpalal moj ojciec. 1 raz zgasla (nie przytrzymal mu obrotow przez pierwszych kilka sekund i juz nie mogl odpalic). Warunek, to nie pozwolic zgasnac silnikowi dopuki plyn w obiegu nie bedzie mial odpowiedniej temperatury, aby zapobiec wlasnie zamarzaniu w parowniku. Najlepiej poprostu rozgrzac auto do ok 70'c i jak trzeba to ewentualnie wtedy dopiero zgasic
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
look.toronto 



Wiek: 45
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 136
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 26-09-2008, 16:41   

Ciechu78 napisał/a:
Warunek, to nie pozwolic zgasnac silnikowi dopuki plyn w obiegu nie bedzie mial odpowiedniej temperatury, aby zapobiec wlasnie zamarzaniu w parowniku. Najlepiej poprostu rozgrzac auto do ok 70'c i jak trzeba to ewentualnie wtedy dopiero zgasic


Dokładnie. Mi jak na gazie zgaśnie po kilku sekundach to już dupa blada. Albo zapalam i jadę albo nie;). Jednak zimą te kilka litrów benzynki zawsze mam
_________________
Pozdrawiam :-)

Gość - ;)


Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto
  
 
 skype
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-09-2008, 18:51   

spokojnie panowie bez nerwów ;) ja przez ostatni miesiąc paliłem tylko na LPG i też sie nie raz zdarzyło że mi zgasł i nie chciał odpalić... trzeba było sobie radzić ;)

jeżel;i wam zgaśnie po odpaleniu to szybciorem do domu po następujące narzędzia: kran, woda czajnik kuchenka gazowa/elektryczna/indukcyjna/jakakolwiek, zapałki, zagotować wode i polać parownik wtedy usłyszymy takie jęczenie gdzieś z rurek i parownik się odmraża i wtedy musi odpalić ;) ale tym raze też trzeba pamiętać żeby nie zgasł bo wszystko trzeba będzie od nowa ;)

u mnie to zawsze działa

pozdrawiam
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 28-09-2008, 21:41   

Świstak, fajnie ze zawsze to dziala. Pytanie! Dlaczego tak czesto Ci gasnie? Skoro wiadomo, ze nie mozna go gasic samemu to sie nie gasi, a jak gasnie sam na wtrysku, co na zimnym silniku jest normalne w gaznikowcach, to trza cos z tym fantem zrobic, a nie latac co chwila po ciepla wode :) Mi nigdy jeszcze nie zgasl zaden na gazie :) I to jest dopiero komfort haha
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2008, 19:44   

Ciechu78: to może opisz procedurę odpalania zimą na gazie.Ja niedawno kupiłem Tipo z gazem na gaźniku(zregenerowany reduktor, nowe kable WN i świece). Na gazie jak na razie odpala mi za pierwszym razem. Na Pb odpala mi dopiero za 4-5 razem, pewnie muszę zrobić regenerację gaźnika. Ale chciałbym się dowiedzieć jak to robisz że nie gaśnie.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 20:42   

sniff, nie ma zadnej procedury, jesli jest dobry prad, ustawienie zaplonu i odpowiednia mieszanka to odpali na dotyk. Wtedy jedynie nie wolno mu pozwolic zgasnac. Ot, cala filozofia. Jesli to gaznik, to trzeba pojezdzic kilka minut na ssaniu, lub poczekac az sie rozgrzeje z noga na gazie.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2008, 08:39   

Ciechu78: mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu. Mam go ustawionego na 10. Jeżeli chodzi o gaz to czy przyspieszyć go troszkę, czy może opóźnić, a może w ogóle nie ruszać? Mieszanka chyba też jest dobra, bo ma całkiem dobrego kopa i nie pali jak smok. Przyjdzie zima czas pokaże.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2008, 09:25   

sniff napisał/a:
mam jeszcze pytanko odnośnie zapłonu. Mam go ustawionego na 10. Jeżeli chodzi o gaz to czy przyspieszyć go troszkę, czy może opóźnić, a może w ogóle nie ruszać?

Generalnie na gazie można przyśpieszyć zapłon, lpg spala się trochę wolniej niż pb a dodatkowo ma wyższą liczbę oktanową, więc spalanie stukowe pojawi się później.
Przyśpieszając zapłon można odzyskać trochę mocy/momentu straconego przel lpg
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2008, 10:27   

sniff, ja mam zapłon przestawiony o 2 stopnie i naprawdę czuć różnicę. Na wszelki wypadek trzymam w baku trochę benzynki (żeby pompa nie pracowała na sucho, awaryjnie jak się lpg skończy, plus odpalanie w zimne dni) i jak ją uzupełniam to leje 98 bo różnica na 10l między 95 a 98 to 2-3 zł (więcej nie tankuje). A 98 mniej podatna na spalanie stukowe. Poza tym nawet jak jeździłem na 95 przy tak przestawionym zapłonie nic takiego nie miało miejsca. Po prostu leje prewencyjnie 98 bo różnica w cenie żadna.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 08-10-2008, 10:40   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
spalanie sutkowe


haha
_________________
Mój Chomik GSM

  
  
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2008, 11:57   

Dzięki za informację. Przestawię zapłon o 2 stopnie. Zobaczymy jak będzie autko się zachowywać.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2008, 14:00   

Sucre79, o kurde ale literówka ;p mi wyszła :> jak to mówią głodnemu chleb na myśli już poprawiłem :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-10-2008, 17:59   

tak dla informacji. Nie przestawiałem zapłonu i jest ustawiony książkowo. Nie mam z tego powodu problemów z LPG. Ani z odpalaniem zimą :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2008, 20:07   

Dzięki za informacje. Przestawię zapłon i zobaczę jak będzie, jak będzie gorzej to wrócę to książkowego ustawienia.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
opiotr 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 95
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-10-2008, 23:42   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
w baku trochę benzynki (żeby pompa nie pracowała na sucho


Koledzy a nie lepiej załozyc sobie automatyczny wyłacznik pompy po przejściu na gaz, koszt około 10 zł ( zwykły przekaźnik 5 stykowy i czteru kawałki kabelka) i po krzyku i strachu czy pompa sie nie spali.
_________________
był:
Fiat 127 1050ccm 70HP
Seat Fura 903ccm
Fiat 127 899ccm gaz
TIPO 1.4 S LPG
TEMPRA S.W. 1.6 i.e. LPG DGT

jest :
MAREA WEEKEND 1.6 16V
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-10-2008, 14:07   

opiotr, to fajnie jeśli masz pompę elektryczną w baku. Ja mam mechaniczną w korpusie silnika jej się nie da wyłączyć :doubt: nie wiozłeś tego pod uwagę :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-10-2008, 15:33   

JAM_BELFEGOR, ale te mechaniczne (w gaznikach) sa chyba odporniejsze. Ja czesto (np caly zeszly miesiac) jezdze z pustym bakiem i pompa ciagle pracuje jak nalezy :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-10-2008, 19:56   

Ciechu78, Są, nie zaprzeczanie, ale dobrze wiesz że żadna pompa stworzona do tłoczenia medium płynnego nie będzie dobrze pracowała bez niego, wole dmuchać na zimne i mieć te parę literków benzyny w baku niż ma się okazać że kiedyś przełączam na paliwko a tu nic. Z resztą nie raz mnie benzyynka uratowała. U mnie tak wesoło nie odpala na LPG jak temperatura spadnie poniżej zera (mogę nieźle katować rozrusznik a i tak nie mam gwarancji że odpali). Zapewne kwestia parownika, miksera, pojemności silnika itp. Dlatego w zimne dni palę z benzyny. Tylko nie pisz o regulacj ;D mam teraz tak zestrojone LPG że pali mi 10l w mieście i rwie jak burza 8) , nigdy tak mi jeszcze nie zestroili LPG'a więc togo nie zamierzam przestawiać :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 09-10-2008, 19:59   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
mam teraz tak zestrojone LPG że pali mi 10l w mieście i rwie jak burza 8) , nigdy tak mi jeszcze nie zestroili LPG'a więc togo nie zamierzam przestawiać :lalala:
i bardzo dobrze! Masz idealnie wyregulowany skład mieszanki i nie ma sensu nic przy tym grzebać :)
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 09-10-2008, 20:01   

JAM_BELFEGOR, gdzie regulowałeś?
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-10-2008, 22:34   

Sucre79, U takiego gościa go robi w biznesie dłużej niż my żyjemy ;) Tak naprawdę zajmuje się gaźnikami ale reguluje tez LPG i jak na razie zrobił to najlepiej z wszystkich tych fachmanów w Krakowie. Niestety tanio sobie nie liczy (50zł) ale już kiedyś pisałem wato było każdą złotówkę bo i tak na spalaniu się zwróciło nie mówiąc że chodzi lepiej. Nie mam pojęcia czy zna się na Blos'ie bo to w sumie starszawy gość.
tel. 0 12 647 65 22
adres: 31-581, Kraków, Nastrojowa 4
godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8-16
To jest obok nas miedzy rondem Czyżyńskim, a rondem koło M1
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load