|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Wycieka ze zbiorniczka na płyn |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 07:20 Wycieka ze zbiorniczka na płyn
|
|
|
Kiedy auto się rozgrzeje, to płyn zaczyna uciekać przez korek w zbiorniku na płyn chłodniczy. Kiedy samochód wystygnie jest ok, nic nie leci. Wtedy mogę dolać płynu (nie wiem ile ma być i wydaje mi się, że ciśnienie go wywala jak się płyn rozgrzeje). Płyn wykapuje tylko do jakiejś tam ilości i dalej przestaje. Nie wiem, czy mam go za dużo, czy to nieszczelny korek? |
_________________
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 08:39
|
|
|
A ile lejesz? W zbiorniczku masz min i max. Jak auto się rozgrzeje, to ciśnienie w układzie rośnie, dlatego nigdy nie należy otwierać korka jak jest silnik rozgrzany. Więć jak przelewasz nad max, to może wyciekać spod korka, chociaż nie powinno, bo szczelny jest. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-05-2007, 08:40
|
|
|
Korek "otwiera się" przy ciśnieniu bodajże 100kPa żeby nie porwały się wężyki.
Sprawdź, czy inny korek (byle taki sam) też będzie puszczał. Możesz mieć za duże ciśnienie w układzie bądź korek puszcza za wcześnie.
Płynu nalej tak, abyś miał przykryty odpływ do chłodnicy plus około centymetra. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 11:41
|
|
|
mrk69 napisał/a: | Kiedy auto się rozgrzeje, to płyn zaczyna uciekać przez korek w zbiorniku na płyn chłodniczy. Kiedy samochód wystygnie jest ok, nic nie leci |
miałem podobnnie.
Kiedy wymieniłem chłodnicę nie dostałem nakrętki/korka na zbiornik wyrównawczy więc zakręcałem starym. Okazało się że mi ciśnienie wypycha płyn. Pomogło solidne dokręcanie - muszę mocno dokręcać żeby korek od starego zbiorniczka dobrze pasował do nowego choć też używanego.
Oczywiście powodów takiego wycieku może być więcej ale od pierdół zaczyna się sprawdzanie. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-05-2007, 17:37
|
|
|
Skoro wywala Ci go jak sie silnik nagrzeje ale dzieje się to tylko do pewnego momentu to chyba oczywiste wydaje sie być to że po prostu lejesz za dużo tego płynu. Jak sie silnik rozgrzeje a wraz z nim płyn to wystepuje takie ciekawe zjawisko jak temperaturowa rozszerzalność cieczy. Płynu po prostu "robi się" więcej i dlatego Ci go wywala na ciepłym mimo ze na zimnym sie spoko miesci w zbiorniku. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-05-2007, 19:40
|
|
|
Hipo napisał/a: | mimo ze na zimnym sie spoko miesci w zbiorniku. |
masz rację Hipo ale chyba nikt nie leje płynu ile wejdzie - po same brzegi |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-05-2007, 20:35
|
|
|
Gibson napisał/a: | Hipo napisał/a: | mimo ze na zimnym sie spoko miesci w zbiorniku. |
masz rację Hipo ale chyba nikt nie leje płynu ile wejdzie - po same brzegi |
Hehehe żebys sie nie zdziwił co czasem ludzie potrafią robić oczywiscie nie twierdze że kolega tak robi, ale podaje jedną z potencjalnych przyczyn wycieku. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 11:17
|
|
|
Hipo napisał/a: | ale podaje jedną z potencjalnych przyczyn wycieku. |
niestety... bezwzględnie jednak jest to jedna z przyczyn |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-05-2007, 13:30
|
|
|
W moim poprzednim wozidle Uno miałem podobną sytuację. Ile bym nie wlał zawsze w ciągu tygodnia wyciekło, zostawało ok 2 cm na dnie zbiorniczka. Jak przestałem dolewać to ten stan utrzymywał się miesiącami i nic się nie działo. Pilnowałem tylko żeby nie spadło niżej i nie przejmowałem się. Wskaźnika temperatury nie miałem tylko kontrolkę przegrzania więc temperatura też mnie nie stresowała. W Temperówce też mam kłopot z płynem ale na razie nie ma czasu. I Uno, i Tempra są zagazowane, więc ja uważam, że inst LPG dokłada tu problemów. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:42
|
|
|
czasami moze to byc tz uszkodzona uszczelka pod glowica - wtedy tlok cisnac mieszanke "do gory" powoduje sprezanie, a ze uszkodzona jest uszczelka, to czesc spalin dostaje sie do ukladu chlodzenia. podnosi to cisnienie i efektem jest wypychanie przez korek. zdarza sie tak, ze plynu ubywa (bo sladowe ilosci sa "zasysane" do komory spalania z kanalu przez uszczelke), ale atedy silnik z reguly czasami szarpie i jest ciut slabszy. no i oczywiscie wzrasta temperatura, po rozprezeniu ukladu na chwile temperatura opada poczym znowu rosnie i znowu wypycha plyn przez korek |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|